Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@07:45:05 GMT

طنز/ شهردار پاسخگوی توسعه سمندآسای تبریز باشد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۰۸۵۱۹

طنز/ شهردار پاسخگوی توسعه سمندآسای تبریز باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مرز عالم خیال با واقعیت در پس آمارها و گزارش‌های میدانی و عینی مشخص می‌شود.خواب و خیال چیز خوبی است برای تمدد اعصاب،می‌شود آن را به عنوان هدف ترسیم کرد و با واقعیت موجود ‌سنجید و پیشرفت خوبی داشت اما گاهی فرصت کوتاه است و اگر خیالبافی تداوم پیدا کند،امکان تحقق آرزوها کم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

74 کیلومتر را با پای پیاده می‌توانید در یک روز طی کنید و با خودرو حدود یک ساعت و نیم طول می‌کشد تا به مقصد برسید. ( ایرج شهین باهر اعلام کرد: ۷۴ کیلومتر مسیرگشایی و تعریض معابر در سه سال اخیر اجرا شده است)

شهردار کلانشهر تبریز چند روز پیش آماری را عنوان کرده است که اگر عقب‌کشی‌های ساختمانی را هم که توسط شهروندان انجام می‌شود،روی مسیرگشایی حساب کنیم به سختی می‌توان به عدد مطلوب وی رسید.

74 کیلومتر مسیرگشایی و تعریض معابر در طول سه سال اخیر کم چیزی نیست! فاصله خود تبریز تا بستان‌آباد 50 کیلومتر است و لازم است شهردار تبریز پاسخگوی این مسیر‌گشایی و تعریض معابر سمندآسای خود به قرار زیر باشد:

الف. به نظر می‌رسد با توجه به سرعت پیشرفت پروژه میدان آذربایجان، میارمیار و پروژه‌هایی از قبیل پارک بزرگ،این مسیرگشایی 74 کیلومتری در تبریز در حد توان مجموعه شهری نبوده و این ظلم مضاعفی است برای کارکنان مجموعه شهرداری،با فرض اینکه اگر هم اکنون تصمیم بگیرید عوارض خودرو خودتان را الکترونیکی پرداخت کنید، هنوز زیرساخت پرداخت در شهرداری مقدور نیست!

ب. نقشه تبریز موجود است،آقای شهردار لطفا یک عدد ماژیک بدست بگیرید خطوطی را مشخص کنید تا روی هم بشود 74 کیلومتر!

ج. سازمان‌ها و ادارات بخش به درد بخوری دارند به نام روابط عمومی،در صورت امکان محل و اندازه دقیق این مسیرگشایی‌ها و تعریض را بفرمایید تا اگر شما وقت ندارید،ایشان بشمارند و به این چند مورد مسیرگشایی شهدای ارتش، شهید میلانی، عطار نیشابوری، ۳۵ متری صنعتگران، فاز دوم شهید خلیلی و... اکتفا نکند؛ چرا که اسامی آن سه نقطه‌ها بخش بزرگی از 74 کیلومتر را شامل می‌شوند.ضمنا جایی و پیش رئیس‌جمهور فرمودهاید: با وجود تحریم‌ها 1044 پروژه اجرا نموده‌اید به همین دستگاه روابط عمومی دستور صادر کنید کتابچه‌ای نفیس الکترونیکی تهیه کرده و گزارش آن همه پروژه را با عکس و توضیحات به رسانه‌ها برساند تا حق مطلب طوری ادا شود که شهروندان فهیم از این همه تلاش و کوششی که دیده نمی‌شود، باخبر شوند.

د. در همانجا فرموده‌اید مترو تبریز در سه سال گذشته به اندازه ۱۰ سال توسعه یافته است، با این که این توسعه‌یافتگی صورت گرفته است،چرا واگن‌ها افزایش پیدا نکرده و سیستم ایمنی و تهویه و موبایل مترو همچنان مشکل دارد؟ اگر بودجه تزریق شده را توسعه فرض می‌کنید که چند برابر شده است،اشتباه نفرمایید آنقدر دست دست کرده‌اید که تورم و وضعیت دلار طوری شده است که ایستگاه‌های ما با مشکل پله برقی برای بار دوم افتتاح شده‌اند. تزریق پول توسعه نیست!

ه. این جمله را توضیح دهید که فرموده‌اید: با وجود اینکه اجرای پروژه‌های مسیرگشایی مزایای متعددی به همراه دارد،اما تاکید بر جنبه زیست محیطی بیش از هر اقدامی در این خصوص مدنظر است. حالا جنابعالی با در نظر گرفتن کدام جنبه زیست محیطی 74 کیلومتر در تبریز مسیرگشایی و تعریض انجام داده‌اید؟ لطفا مستندات ارائه بفرمایید.

انتهای پیام/60002

منبع: فارس

کلیدواژه: تبریز توسعه خودرو شهردار تبریز تورم زیست محیطی خبرگزاری فارس فارس تبریز شورای شهر تبریز میدان آذربایجان مسیرگشایی شهرداری تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۸۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه

ایسنا/زنجان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان از اجرای ۷ پروژه بهسازی و توسعه محورهای اصلی استان خبر داد.

اصغر اسماعیلی امروز (جمعه ۷ اردیبهشت ماه)  در برنامه صف خدمت از رادیو اشراق با اعلام مطلب فوق افزود: بخشی از این پروژه‌های بهسازی و توسعه در کریدورهای اصلی زنجان - بیجار، زنجان - دندی - تخت سلیمان، زنجان - بناب، منجیل، سه‌راهی سلطانیه به قیدار و همدان و همچنین بهسازی کلور به درام از حوزه شهرستان طارم است که امسال با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی راه و حمل‌ونقل را یکی از مولفه‌های توسعه هر کشوری عنوان کرد و گفت: استان زنجان به جهت موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در کریدور اصلی کشور به عنوان محور حیاتی در بحث حمل‌ونقل شناخته می‌شود که توجه به ایمنی محورهای مواصلاتی این استان از اولویت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای است.

اسماعیلی نگهداری راه‌ها اعم از راه‌های فرعی و اصلی را از مهمترین وظایف راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان دانسته و اضافه کرد: با توجه به اعتبارات تخصیصی بازسازی و روکش رویه راه‌ها نیز از دیگر مواردی است که همواره مورد توجه است.

وی اولویت اصلی راهداری را حفظ ایمنی راهها دانست و یادآور شد: با اعتبارات تخصیص داده شده، بخشی از آزادراه زنجان - قزوین طی قراردادی که در سال گذشته منعقد شد بازسازی وبهسازی شد.

اسماعیلی از برگزاری مناقصه ۳۵ کیلومتر از آزادراه زنجان - قزوین از کیلومتر صفر تا ۳۵ در باند شمالی و جنوبی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: در دو لاین این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر بهسازی و روکش انجام خواهد شد که با تعیین شدن نتیجه مناقصه و پیمانکار، حدود ۷۰ درصد مشکلات آزادراه حل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در ادامه به هزینه‌های بالای ساخت راه اشاره کرد و گفت: ساخت یک کیلومتر راه اصلی حدود ۱۵ الی ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد که با شرایط اقتصادی حاکم و محدودیت‌های اعتباری باید از ظرفیت‌های خارج از اعتبارات دولتی که می‌تواند به پروژه‌ها تزریق شود استفاده کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه استان زنجان ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از کل راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: ۲۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آزادراه، ۱۴۰ کیلومتر بزرگ‌راه، ۳۵۰ کیلومتر محور اصلی، ۹۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توزیع ۸۰۰ تن آسفالت در مسیر جاده اوغلی و قوناخلارباغی تبریز
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است