Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، سید جواد حسینی در نشست شورای فراگیر سازی آموزش‌وپرورش استثنایی افزود: در سند تحول بنیادین بر آموزش‌های تلفیقی تأکید شده است.

وی ادامه داد: در راهبردهای کلان سند تحول بر یکپارچه‌سازی فرایند تعلیم‌وتربیت و گسترش و تأمین همه‌جانبه عدالت آموزشی و تربیتی تأکید شده و انعطاف‌پذیری تعلیم‌وتربیت برای تمامی دانش‌آموزان از جمله تأکیدات برنامه درس ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی بابیان اهداف آموزش تلفیق فراگیر اظهار داشت: ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی و پرورشی برای تمامی کودکان واجب‌التعلیم، ایجاد آمادگی در دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برای ورود به عرصه جامعه و زندگی‌کردن در کنار سایر افراد، ایجاد زمینه‌های لازم برای بهبود شاخص‌های کمی و کیفی آموزش‌وپرورش و ایجاد زمینه‌های تعامل صحیح بین دانش‌آموزان عادی و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از اهداف برنامه تلفیقی فراگیر است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: تنوع مدارس و وجود ۲۴ نوع مدرسه در نظام تعلیم‌وتربیت به کیفیت آموزش و عدالت لطمه زده است و باید به سمت مدارس ترکیبی حرکت کرد.

حسینی با بیان اینکه پذیرش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی پذیرا از سال ۱۳۸۰ تاکنون ۸۲ برابر رشد داشته است، تاکید کرد: بیش از ۲۳ هزار دانش‌آموز تلفیقی و ۵۰ هزار دانش‌آموز با مشکلات یادگیری در ۲۱ هزار مدرسه پذیرا در حال تحصیل هستند و ۸۳۴ مدرسه به‌عنوان مدارس پشتیبان و ۷۲۳ معلم پشتیبان وظیفه حمایت و پشتیبانی از این دانش‌آموزان را بر عهده‌ دارند.

وی افزود: باوجود رشد کمی تعداد دانش‌آموزان تلفیقی هنوز در ارتقای کیفیت برنامه تلفیقی فراگیر با مشکلاتی مواجه هستیم که نیازمند توجه بیشتر به این حوزه است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بابیان اینکه سامانه ندای همراه با هدف ارائه خدمات به دانش‌آموزان تلفیقی فراگیر راه‌اندازی شده است، گفت: این سامانه در گام اول با استفاده از ظرفیت ۱۶ مشاوره برگزیده خدمات مشاوره‌ای به این دانش‌آموزان ارائه می‌دهد و در گام بعدی نیز از ظرفیت تمامی مشاورین مدارس استفاده خواهد شد.

 حسینی آموزش معلمان مدارس پذیرا را از ضروریات کیفی سازی برنامه تلفیقی فراگیر دانست و افزود: معلمان آموزش‌دیده می‌توانند به‌خوبی طرح را پیش ببرند و در سال جاری برگزاری ۱۰۸ ساعت دوره ضمن خدمت برای معلمان و مدیران مدارس پذیرا پیش‌بینی‌ شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه در سال جاری ۳۲ مدرسه پذیرا در کشور به‌صورت الگویی مناسب‌سازی خواهد شد، گفت: مدارس جدیدی که توسط سازمان نوسازی مدارس ساخته می‌شود می‌تواند با مناسب‌سازی کامل برای استفاده دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ساخته شوند تا در آینده شاهد مدارس مناسب‌سازی شده باشیم.

وی در پایان گفت: ارتباط مستمر با سازمان پژوهش برای ارائه برنامه درسی، فراگیر سازی و افزایش رشته‌های تحصیلی دانش‌آموزان تلفیقی گامی در جهت ارتقای کیفیت تعلیم‌وتربیت این دانش‌آموزان است.

برچسب‌ها مدارس سید جواد حسینی سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس سید جواد حسینی سازمان آموزش و پرورش استثنایی مدارس سید جواد حسینی سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش آموزان اخبار کنکور دانش آموزان با نیازهای ویژه پرورش استثنایی تلفیقی فراگیر آموزش و پرورش تعلیم وتربیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۸۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از آموزش ایمنی و فرهنگ ترافیک به چهار و ۶۰۰ نفر از دانش آموزان دختر و پسر مدارس حاشیه راههای استان در قالب اجرای طرح آموزش و ارتقای ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ایرج دست‌نشان امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در مراسمی که به مناسبت آموزش نکات ایمنی ترافیک و عبور و مرور بین دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌های ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: در مراسم امروز ۱۳ مدرسه و ۵۰۰ دانش آموز دختر و پسر حضور دارند که از آموزش‌های لازم ایمنی و ترافیکی بهره‌مند می‌شوند.‌

وی افزود: هدف از این همایش ایمنیِ ترافیک دانش آموزان افزایش حساسیت‌ها به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و ارتقا فرهنگ ترافیکی است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در مجموع ۲۸ مدرسه در سطح استان آذربایجان‌غربی زیر پوشش طرح آموزش و ایمنی‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها قرار گرفتند چرا که یکی از اقدامات مهم و تأثیرگذار برای کاهش میزان تلفات و آمار تصادفات رانندگی، نهادینه کردن موضوع ایمنی و فرهنگ ترافیکی و آموزش دانش‌آموزان حاشیه راه‌ها است.

دست‌نشان تصریح کرد: در قالب اجرای این طرح اقلام کمک آموزشی از جمله کیف، دفتر و لوازم التحریر، تجهیزات ایمنی، کتابچه های آموزشی در بین دانش آموزان توزیع و در کنار آن با بهره‌مندی از شیوه‌هایی همچون نمایش کودک و با بهره‌مندی از ابزارهای کودک‌پسند مفاهیم مربوطه آموزش داده می‌شود.

کد خبر 749503

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد