Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@10:56:11 GMT

راهنمای مراحل و مدارک و قوانین ثبت برند در تهران

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۰۹۶۳۶

راهنمای مراحل و مدارک و قوانین ثبت برند در تهران

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، مرکز مالکیت معنوی مرجع رسمی ثبت برند در تهران است. این مرکز زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت می‌کند و وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران است. تمام آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها، مقررات و قوانین ثبت برند از طریق همین سازمان اطلاع‌رسانی می‌شود. همۀ شرکت‌های ثبت برند در تهران نیز با نظارت این سازمان مشغول به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله، روال ثبت قانونی برند در تهران به طور کامل توضیح داده شده است.

اگر تا به حال اقدام به ثبت شرکت در تهران نکرده‌اید، می‌توانید با مطالعه نوشته‌ی «ثبت شرکت در تهران» به طور کامل با قوانین، مدارک، هزینه‌ها و مراحل مرتبط با ثبت شرکت در کلان‌شهر تهران آشنا شوید.

مدارک لازم جهت ثبت برند در تهران برای اشخاص حقیقی

* تصویر شناسنامه و کارت ملی

* کپی مجوز فعالیت (که می‌تواند جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، جواز کسب و یا هر گونه گواهی فعالیت از نهادهای قانونی در شهر تهران باشد.)

* ارائه کارت بازرگانی (برای ثبت برند لاتین)

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند در تهران برای اشخاص حقوقی

* کپی شناسنامه و کارت ملی

* کپی روزنامه رسمی تاسیس یا آخرین تغییرات شرکت

* ارائه کارت بازرگانی (برای ثبت برند لاتین)

* کپی مجوز فعالیت (که می‌تواند جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، جواز کسب و یا هر گونه گواهی فعالیت از طرف نهادهای قانونی در تهران باشد.)

مراحل مورد نیاز برای ثبت نام و نشان تجاری

برای ثبت برند در تهران باید به وب‌سایت مرکز مالکیت معنوی قوه قضائیه کشور مراجعه نمایید و مراحل زیر را گام به گام طی کنید:

* مشخصات مالک برند در تهران را وارد نمایید.

* اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات خود را تکمیل فرمایید.

* مدارک مورد نیاز برای ثبت برند تجاری را آپلود کنید.

* هزینه ثبت برند در تهران را پرداخت نمایید.

* در پایان، شماره اظهارنامه خود را برای پیگیری‌های بعدی یادداشت کنید.

پس از بررسی کارشناسان این مرکز، اگر مدارک شما کاستی یا اشتباهی نداشته باشند، از شما درخواست می‌شود نسخه برابر اصل شده مدارک خود را به این اداره بفرستید. سپس گواهی چاپ آگهی اول شما در روزنامه رسمی صادر می‌شود. پس از انتشار آگهی و نبود هیچ ادعایی در این زمینه، گواهینامه ثبت برند شما صادر خواهد شد.

مدت زمان ثبت برند در تهران

اولین اقدام برای ثبت قانونی برند در تهران، استعلام نام برند است. با این کار، از ثبت نشدن برند مشابه اطمینان پیدا می‌کنید. این اقدام همچنین باعث می‌شود که روند ثبت برند در تهران زمان کمتری ببرد. زیرا اگر نام پیشنهادی تکراری باشد، مرکز مالکیت معنوی آن را عودت خواهد داد. از زمانی که اظهارنامه به این مرکز ارسال می‌شود، ۳۰ تا ۴۵ روز کاری جهت صدور آگهی تقاضا زمان لازم است. سپس آگهی اول در روزنامه رسمی کشور منتشر می‌شود و از عموم تقاضا می‌شود که در مهلتی یک‌ماهه اگر با برند مورد نظر ارتباط یا تعارضی دارند، آن را اعلام نمایند. پس از این بازۀ زمانی، حدود چهار هفتۀ دیگر زمان می‌برد تا گواهی ثبت برند صادر شود و با آگهی دوم در روزنامه رسمی این پروسه به پایان برسد. بنابراین به طور کلی مدت زمان لازم برای ثبت برند در تهران نزدیک به ۳ ماه است.

هزینه ثبت برند در تهران

هزینه ثبت برند در تهران به تعداد محصولات، مجوزهای لازم و طبقات درخواستی بستگی دارد. منظور از طبقه، نوع خدمات یا کالاهایی است که هر شخص حقیقی یا حقوقی برای برند خود در نظر می‌گیرد. به طور مثال، کمترین هزینه ثبت برند مواد غذایی در سال ۱۳۹۹ در سامانه موسسه آسان‌ثبت ۲۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال (دو میلیون و پانصد هزار تومان) است. این مبلغ با احتساب کلیه هزینه‌ها و واریزی‌های دولتی و قانونی محاسبه شده است و با افزایش طبقات برند، به ازای هر طبقه مبلغ دویست هزار تومان به آن اضافه می‌شود. گفتنی است که هزینه ثبت برند لاتین با هزینه ثبت برند فارسی تفاوتی ندارد.

ثبت آنلاین برند (نام و نشان تجاری) در تهران

ثبت برند در تهران نیازمند تخصص و تجربه است و کارشناسان حقوقی بهترین راهنمایان برای طی کردن این مسیر هستند. از سوی دیگر، با فراهم شدن امکان ثبت آنلاین برند در تهران در برخی موسسه‌های مجاز مثل آسان‌ثبت، دیگر نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان نیز وجود ندارد. تمام مدارک لازم برای این کار را می‌توان به صورت اینترنتی تکمیل کرد و ارسال نمود. کارشناسان این مجموعه نیز با شماره تماس ۴۳۴۹۸ پاسخگوی هر گونه پرسش شما در این زمینه هستند. داشتن برند معتبر به شما امکان می‌دهد بتوانید تبلیغات مؤثرتری انجام دهید. همچنین ثبت قانونی برند در تهران امکان سوءاستفاده احتمالی رقیبان شما را در بازار از بین می‌برد و برای حفظ منافع مادی و معنوی شما لازم و ضروری است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5108538

منبع: مهر

کلیدواژه: ثبت شرکت کسب و کار محیط کسب و کار ایران کسب و کار فروشگاه زنجیره ای گروه صنعتی ایران خودرو اهن الات بازاریابی شبکه ای کسب و کارهای اینترنتی فولاد مالیات تبلیغات روانشناسی لپ تاپ بورس حج تمتع فنی حرفه ای ثبت برند در تهران هزینه ثبت برند برای ثبت برند روزنامه رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۹۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه زیرساخت های آموزشی در خارگ است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا دشتی زاده ظهر جمعه در بازدید از مراحل اجرایی مدرسه شهدای پتروشیمی خارگ اظهار داشت: توسعه و افزایش زیر ساخت‌های آموزشی و پرورشی به صورت مستمر در دستور کار مجموعه دولت سیزدهم قرار داشته و پیگیری شده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا جزیره راهبردی خارگ نیز همگام به دولت با حمایت شرکت پتروشیمی خارگ اقدام به ساخت مدرسه شهدای پتروشیمی خارگ کرد.

بخشدار ویژه خارگ افزود: در جوامع امروزی دستگاه تعلیم و تربیت از ابزارهای مهم تحقق اهداف و مقاصد اجتماعی محسوب می‌شود که بسترساز رشد و توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه را فراهم می‌کند چرا که بدون شک امروزه آموزش و پرورش از مهم‌ترین مؤلفه‌های تأثیر گذار در روند توسعه پایدار در کشور هاست.

وی با اشاره به مراحل اجرایی مدرسه شهدای پتروشیمی خارگ اضافه کرد: تاکنون این پروژه مهم آموزشی تاکنون بیش از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: دولت مردمی سیزدهم با درک درست و منطقی از اهمیت و نقش آموزش و پرورش در دستیابی به توسعه همه جانبه و پایدار، بیشترین توجه را در این دوره به دستگاه تعلیم و تربیت جزیره خارگ داشته است، در دولت سیزدهم، ایران قوی با مدرسه و دانش آموز قوی مورد اهتمام است.

کد خبر 6089079

دیگر خبرها

  • چاره‌اندیشی کوتاه مدت ترافیکی برای میدان سپاه قم
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • مراحل تماشایی بسته بندی صد‌ها تن «خرچنگ برفی» در کارخانه (فیلم)
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون آموزگاری» + مراحل گزینش و مدارک امتیازآور
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون‌ آموزگاری»/ مراحل گزینش و مدارک امتیازآور
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه زیرساخت های آموزشی در خارگ است
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون