Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گیلان گفت: سال گذشته ‌بیش از ۵۰ هزار تن انواع ماهیان پرورشی شامل گونه‌های مختلف ماهیان گرمابی، سردابی و خاویاری توسط جامعه آبزی‌پروری استان تولید ‌شد.

تقی نصیری در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۵۰ هزار تن انواع ماهیان پرورشی شامل گونه‌های مختلف ماهیان گرمابی، سردابی، خاویاری در استان تولید شد، اظهار کرد: بیش از ۳۰ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی شامل ماهیان قرمز و آکواریومی و بیش از ۶۵ میلیون قطعه انواع بچه ماهیان گرم آبی، سردآبی و خاویاری و همچنین سایر آبزیان پرورشی در سطح استان طی سال گذشته تولید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصیری تاکید کرد: استان گیلان از نظر پرورش ماهیان خاویاری در رتبه دوم، پرورش ماهیان گرم آبی در رتبه سوم و در زمینه پرورش ماهیان سردآبی در رتبه دوازدهم کشوری قرار دارد، همچنین این استان قطب تولید بچه ماهیان گرم آبی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه ارتقای بهره‌وری تولید در واحد سطح با استفاده و به کارگیری تجهیزات و دانش و فناوری نوین آبزی پروری و همچنین اصلاح الگوی کشت از طریق تغییر در ترکیب و تنوع گونه  ای در پرورش مورد توجه قرار دارد، افزود: بخش زیادی از این فعالیت‌ها در سال‌های اخیر در قالب پروژه های ترویجی در استان آغاز و گسترش پیدا کرده و بخش های دیگر نیز در حال پیگیری و برنامه ریزی است.

نصیری افزود: در استان گیلان بیش از ۴ هزار و ۳۵۵ واحد مزرعه پرورش ماهیان گرم آبی با مساحت تقریبی ۸۲۱۹ هکتار وجود دارد که در آن سالانه بیش از ۳۵ هزار تن انواع کپور ماهیان شامل فیتوفاک، بیگ هد، آمور و کپور تولید می شود.

وی با بیان اینکه در این استان نزدیک به ۹ هزار هکتار وسعت آببندان های شناسایی شده وجود دارد، گفت: در سال ۹۸ تنها ۵۳۰ پهنه آب بندان با مساحت ۲۴۳۵ هکتار همزمان با فصل کشاورزی به صورت دو منظوره درجهت پرورش ماهی بهره برداری می شود که مجموع تولید ماهی در این منابع معادل۶۲۵۰تن بوده است.

نصیری با اشاره به اینکه دولت از طریق تامین اعتبارات لازم هرساله توسط دو ارگان شرکت آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام به اصلاح و بهسازی آببندان ها در مناطقی که دارای مشکل کم آبی برای اراضی شالیزاری پائین دست در فصول زراعی می باشند، تصریح کرد: مالکیت آب بندان دولتی با آب منطقه ای و متولی نگهداری و بهره برداری از آن شوراهای اسلامی روستاها هستند.

معاون آبزی پروری شیلات استان گیلان تصریح کرد: در سال ۹۸ در مجموع ۵۴۴۲ نفر بطور مستقیم در زمینه تولید گوشت آبزیان پرورشی اعم از ماهیان گرم آبی، سردآبی و خاویاری فعالیت و اشتغال داشتند. همچنین طی این مدت در حوزه تکثیر و تولید بچه ماهی گرمابی، سردابی، خاویاری و سایر آبزیان ۶۵۳ نفر به صورت مشتقیم مشغول به کار بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی پرورش ماهي ماهي زينتي ماهیان خاویاری ماهیان گرم آبی هزار تن انواع انواع ماهیان پرورش ماهیان آبزی پروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۹۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی در خمین تولید شد

احمدرضا جعفری با بیان اینکه ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی در خمین تولید شد گفت: گیلاس، آلو قطره طلایی، زردآلو ، گوجه سبز و آلو سیاه را محصولات باغی سردرختی خمین عنوان کرد و افزود: بیشترین باغات این شهرستان به گیلاس و آلبالو اختصاص دارد.

وی توضیح داد: به دلیل بافت خاک منطقه، قدمت باغداری، تجربه باغداران و بکارگیری توصیه‌های ترویجی محصول باغات شهرستان خمین از کیفیت مطلوب با درجه ممتاز برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

تولید محصولات سردرختی در خمین ۳۸ درصد افزایش یافت

رییس جهاد کشاورزی خمین با اشاره به تولید ۲۹ هزار و ۵۰۰ تن سبزی و صیفی جات شامل پیاز، هندوانه و سیب زمینی در سال گذشته گفت: ۹۰۰ تن سبزی و صیفی جات گلخانه ای شامل خیار، گوجه و فلفل نیز پارسال در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

جعفری با بیان اینکه هشت هزار و ۲۰۰ تن حبوبات نیز پارسال در خمین تولید شد، بیان کرد: کشت لوبیا به‌ عنوان یکی از مهمترین محصولات خمین محسوب می‌شود و این شهرستان قطب تولید لوبیای کشور است.

وی فزود: با توجه به کاهش دبی منابع آبی در سطح شهرستان، تغییرات سطوح زیرکشت طی سه سال اخیر روند کاهشی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • استخدام ۱۹ هزار نیروی پرورشی در سال جاری
  • ۱۹ هزار نیروی پرورشی امسال به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی در خمین تولید شد
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی
  • نیمی از مدارس مربی پرورشی ندارند
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم