Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در پنجمین نشست سراسری مسئولان  و شوراهای مرکزی و استانی کانون‌های بسیج  استادان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تبیین پنج مرحله ای از " پیروزی انقلاب اسلامی " تا " تمدن اسلامی " و تصویرسازی از انقلاب ایرانیان در قالب گام های اول و دوم آن  از سوی آیت الله العظمی خامنه ای رهبر حکیم انقلاب،  آموزش تفکر انتقادی به جامعه نخبگانی است تا نسبت به راه های  طی شده و گام های باقی مانده تا تبلور کامل  تمدن اسلامی،  به ارزیابی خود بپردازیم  ایشان مارا را به تفکر انتقادی هدایت می‌کند  اما برخی ما را  فاقد این تفکر و  غرب را مجهز به آن می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ما باید به تفکر انتقادی مجهز شویم، انقلاب اسلامی ایران با این که روندهای جهانی و نسل‌های انقلاب‌پژوهی را تغییر داده است اما خودش  در موطن خود از حیث  نظریه‌پردازی و پردازش  آنچه اتفاق افتاده کم‌کار است.

این استاد دانشگاه افزود: اما رویدادهایی نظیر حماسه  ۹ دی و رستاخیز تشییع حاج  قاسم سلیمانی نشان می دهد با این که ما حول انقلاب کار اندیشگانی نمی کنیم اما باید  گفت تنها انقلابی در دنیا که الآن زنده است، انقلاب ایران است. الآن خبری از انقلاب روسیه و از انقلاب فرانسه نیست اما انقلاب ما هنوز وجود دارد و زنده است و در یوم الله هایی نظیر  ۹ دی و تشییع سلیمانی خود را بازسازی می کند.

وی گفت: ما انقلاب را زیاد تبلیغ می‌کنیم اما به مفهوم یک نظریه و یا تبیین مراحلش با تفکر انتقادی برخورد نمی‌کنیم. ما خودمان مانع هستیم. اما انقلاب ما چون حکمت بنیان  است رهبر حکیم به ما می آموزاند که شناخت ما از موضوعات و پدیده ها باید چنانکه هستند باشد و اقدام و عمل  چنانکه باید باشند پس ذات انقلاب ما پیشرفت و تعالی است لذا اشکال در انقلاب نیست بلکه نقص ماست که  خودمان،  انقلاب را سانسور می‌کنیم.

وی افزود: ما بیش از این که ذات پویای انقلاب را بشناسیم و بجای این که ذات ۹دی را بشناسیم و بجای این که ذات مکتب  و روش شناسی رویش حاج قاسم را بشناسیم شناخت مان تک ساحتی و متمرکز بر صرفا  فتنه شناسی و کار عاطفی درباره دو یوم الله ۹ دی و قیام پسا ترور حاج قاسم هستیم؛ شناخت ماباید حول مکتب و روش شناسی آفرینش  ۹دی و تربیت حاج قاسم باشد. انقلاب حکمت بنیان مروج تفکر انتقادی است. 

عضو گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس گفت: ما باید بدانیم با مکتب حکمت بنیانی مواجه هستیم که دو حکمیش، دهقانزاده ای را از یک محیط دهقانی تا سطوح استانی، ملی، بین المللی و جهانی ارتقاء دادند و حکمت بنیان شدن، ظرفیت ها را شکوفا می کند.

وی اظهار داشت: ۹ دی و تربیت حاج قاسم تبلور نظام و روش شناسی ظرفیت - راه حل است  در مقابل این روش شناسی، پارادایم روشنفکران و تکنوکرات ها وجود دارد که به استحاله در نظام جهانی اندیشیده و هر نوع مقاومتی را منجر به بن بست و  فروپاشی ایران معرفی می کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تفکر انتقادی انقلاب ایران تفکر انتقادی روش شناسی حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۹۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی صبح سه‌شنبه در همایش حکمت مطهر که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه برگزار شد، سپاه را مجموعه‌ای که بر پایه اعتقاد و دین بنا نهاده شده است، عنوان کرد و افزود: بی‌تردی همین ویژگی‌ها و ساختارها باعث شده است تا این مجموعه در همه عرصه‌ها با قدرت وارد میدان شود.

وی با یادآوری اینکه در مجموعه‌ای چون سپاه پاسداران که با مولفه‌های قدرت‌آفرین شکل گرفته، افرادی چون سردار سلیمانی و شهید حججی تربیت یافته‌اند، تصریح کرد: بی‌تردید هر آنچه که بر پایه دین، اعتقاد و عقیده بنا نهاده شده باشد، در همه عرصه‌ها با قدرت وارد شده و انسان‌های ارزشمندی را با معیارهای والای انسانی تربیت خواهد کرد.

این مسوول یکی از نمادهای بارز این قدرت‌مندی را وجود تشکل مردمی بسیج عنوان کرد و یادآور شد: بسیج نماد واقعی یک تفکر و فرهنگ است که بر پایه عقیده بنا نهاده شده و هر جا ورود پیدا کرده، خدمات خود را بدون هیچ چشم‌داشتی انجام داده است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه، به برخی از وظایف ذاتی حوزه نمایندگی در سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: حمایت و کمک با سایر مجموعه‌ها، ترویج معارف انقلابی و دینی و نیز تعمیق بصیرت و معرفت از جمله وظایف این حوزه به شمار می‌رود.

بیگدلی با اشاره به اینکه این حوزه در سال گذشته با کمک و همکاری هادیان سیاسی، روشنگران و روحانیون اقدام به برگزاری بیش از ۲۳ هزار جلسه بصیرتی کرده است، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که بتوانیم پرچمی را که امروز در دستان ما قرار دارد را به دست صاحب اصلی آن حضرت حجت (عج) برسانیم.

کد خبر 6092850

دیگر خبرها

  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • تبریک شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به معلمان و کارگران
  • شهید مطهری  و آسیب شناسی انقلاب
  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است