Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مسئولان استانی در نشست "۹ دی؛ آزمون خواص" در دفتر تسنیم خوزستان به بررسی ابعاد فتنه ۸۸ و نقش مردم در پایان دادن به این فتنه در ۹ دی پرداختند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، به مناسبت 9 دی روز ملی بصیرت، نشست "9 دی؛ آزمون خواص" با حضور مسئول شورای هماهنگی تبلیغات انقلاب اسلامی و مسئول سازمان تبلیغات اسلامی، مدیر اندیشکده سلک زندگی و حوزه هنری خوزستان در دفتر تسنیم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست حجت‌الاسلام علیرضا قربانی مسئول شورای هماهنگی تبلیغات انقلاب اسلامی خوزستان با اشاره به پیچیدگی ابعاد فتنه 88 اظهار داشت: یکی از شاخص‌های جامعه دینی؛ سواد و سطح بصیرت دینی است.

وی افزود: در ادعیه‌های دینی مکرر توصیه شده است که مومنین بصیرت خود را ارتقا دهند. دین و سواد دینی با بصیرت و دشمن شناسی همراه است.

شیعه انگلیسی زائیده نداشتن بصیرت است

حجت‌الاسلام علیرضا قربانی اظهار داشت: شیعه انگلیسی زائیده بی بصیرتی است و اینکه مردم را به پوسته و ظواهر دینی مشغول و آنها را از فهم عمیق دین باز دارند و اگر نظام بصیرتی مختل شود، قمه زنی و این گونه بدعت ها وارد می شود.

وی افزود: برای تحلیل 9 دی باید به یک مسئله توجه داشته باشیم و آن این است که مردم با حضور به موقع در 9 دی، فتنه عبری، غربی و عربی را خاموش کردند و اجازه ندادند ارزش‌های دینی مورد خدشه قرار گیرند.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات انقلاب اسلامی خوزستان ادامه داد: 9 دی در حقیقت معلول تربیت دینی و انقلابی مردم است و جامعه‌ای که امام ره و رهبری انقلاب در طول انقلاب رشد و تربیت کردند؛ در موقع نیاز وارد شده و فتنه را پایان دادند.

وی افزود: مردم اهواز بیش از همه در 7 دی وارد میدان شدند و فتنه‌ی که ثمره کار اطلاعاتی رژیم‌های مرتجع و صهیونیستی بود و خیلی به آن امید داشتند را کور کردند.

حماسه 9 دی بصیرت و وقف شناسی مردم ایران را ثابت کردسردار جلالی: 9 دی نماد قدرت نرم انقلاب اسلامی استمیزگرد "آزمون خواص" در دفتر استانی تسنیم در خوزستان برگزار شد+ تصاویرمیزگرد "آزمون خواص" در دفتر استانی تسنیم در خوزستان برگزار شد+ تصاویرآیت‌الله علم‌الهدی: خواص بی‌بصیرت پرچمداران اصلی فتنه 88 بودند/ تجلیل از مقاومت مردم در مقابله با فتنهآیت‌الله علم‌الهدی: خواص بی‌بصیرت پرچمداران اصلی فتنه 88 بودند/ تجلیل از مقاومت مردم در مقابله با فتنه

حجت الاسلام قربانی اظهار داشت: فتنه 88 لایه‌های مختلفی دارد و بسیاری از این لایه‌ها همچنان فعال است. اگر حضور به هنگام مردم در 9 دی نبود؛ فتنه پایان نمی‌یافت و فتنه گران به کشور آسیب زیادی می‌زدند.

بسیاری از خواص در فتنه 88 مردود شدند

این مقام مسئول ادامه داد: در تحلیل عناصر فتنه 88 علاوه بر حضور فعال، نظام استکبار، نیروهای از دورن نیز در این فتنه فعال وحضور داشتند. بسیاری از خواص در فتنه 88 مردود شدند و در موقع نیاز انقلاب سکوت کردند.

وی اظهار داشت: فتنه و جریان فتنه همچنان فعال است و بسیاری از فتنه‌گران متاسفانه در بدنه دولت حضور فعال دارند و با وجود نقش پررنگ در فتنه 88 و ایجاد هزینه برای نظام امروز در دولت در رده‌های بالا و دستگاه‌های تصمیم گیر و تصمیم ساز حضور دارند.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات انقلاب اسلامی خوزستان ادامه داد: بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز کشور معلول همین تصمیم سازی جریان فتنه است که دنبال افزایش فشار به مردم برای رسیدن به مقاصد خود است.

جریان فتنه در کشور همچنان زنده است و برای سند 2030 بودجه تخصیص می‌دهد

وی بیان داشت: جریان غرب‌گرا در کشور وقیحانه در بودجه کشور برای اسناد ضددینی مانند 2030 با وجود مخالفت صریح رهبری انقلاب بودجه تخصیص می دهند و این نشان از فعال بودن لایه های فتنه در کشور است.

قربانی با اشاره به اهداف فرهنگی فتنه 88 گفت: ایجاد شبهه در اذهان جوانان، ترویج پدیده های ضددینی مانند ازدواج سفید از اقدامات فتنه گران برای استحاله انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی نبی زاده رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در ادامه این نشست؛ اظهار داشت: جریان فتنه اکنون طرح و برنامه دارد و بسیاری از امکانات و بودجه هم متاسفانه در کشور برای پیشبرد برنامه‌های فرهنگی خود دارد و نیاز است نیروهای انقلابی در وسط میدان حضور منسجم داشته باشند.

وی افزود: بسیاری از ظرفیت‌های قانونی و فرهنگی وجود دارد که نیروهای انقلابی از آن غفلت دارند و می توانند از آن ظرفیت برای پیشبرد انقلاب بهره گیرند.

دشمن  دنبال تحمیل ارزش‌های ضد دینی را با رنگ و لعاب فرهنگی به نظام تربیتی کشور است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار داشت: برای آرمان و اهداف انقلاب باید دیده‌بانی کنیم و آینده را دیده و اجازه ندهیم دشمن، ارزش‌های ضد دینی را با رنگ و لعاب فرهنگی به نظام تربیتی کشور تحمیل کنند.

وی افزود: دشمن برای نسل جوان و حتی مهدکودک‌ها طراحی دارد تا بتواند عقبه انقلاب را خالی کند. نیاز است با هم افزایی جبهه انقلاب و هوشمندانه مقابل این توطئه‌ها ایستادگی کنیم.

حجت الاسلام حسین عباسی اصل مدیر اندیشکده سبک زندگی اسلامی خوزستان در این نشست اظهار داشت: برای ایجاد بصیرت در جامعه نیاز به خودآگاهی تاریخی داریم و اگر تاریخ را ندانیم و نظام استکبار را نشناسیم فتنه دوباره احیا می‌شود.

وی افزود: نسخه امروز مقابله با فتنه افزایش بصیرت با ابزار فرهنگی و هنری است و نیاز داریم درباره فتنه 88 و ابعاد و پیچیدگی آن اثر فرهنگی و هنری تولید کنیم.

نیاز به خود آگاهی تاریخی داریم

مدیر اندیشکده سبک زندگی اسلامی خوزستان بیان داشت: ارزش‌های دینی در جامعه ما بسیار مهم و جز کالبد جامعه هستند و برای همین است وقتی در 9 دی 88 به امام حسین و عاشورا اهانت شد، مردم وارد صحنه شدند و طومار فتنه گران را پیچیدند.

وی با اشاره به مردمی بودن 9 دی گفت: در فتنه 88 بسیاری از بزرگان کشور و روحانیون طراز دچار خطای محاسباتی شدند ولی مردم در دفاع از انقلاب تردید نکردند.

بسیاری از خواص در فتنه88 مردود شدند

حجت الاسلام عباسی اصل با اشاره به حرکت خزنده فتنه فرهنگی بیان داشت: جریان ضد فرهنگی لیبرال دنبال حذف ارزش‌ها است و حتی دنبال این است که با اختلاط جامعه؛ مسائلی مانند کلیشه‌های جنسی را نیز حذف کند. لازم است جریان انقلابی با هم افزایی و پویایی لازم مقابل این جریان بایستد.

برای مقابله با فتنه نیاز به مصون سازی فرهنگی داریم

در ادامه نشست "9 دی؛ آزمون خواص"، محمد شهباز مسئول حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان گفت:فتنه 88 در جریان و بستر فرهنگی نفوذ و شکل گرفت و 9 دی 88 نیز چون ماهیتی مردمی و فرهنگی و دینی داشت، توانست فتنه را خاموش کند.

وی افزود: میدان داران اصلی فتنه 88 نیروهای فرهنگی و فکری بودند. بنا داشتند از دل کار فرهنگی خبیثانه به نظام آسیب بزنند. این جریان ولی حساب این را نکرده بود که اگر به امام حسین(ع) اهانت کنند؛ مردم کوتاه نمی آیند.

شهباز بیان داشت: برای اینکه بتوانیم در مقابل فتنه بایستیم باید مصون سازی فرهنگی کنیم. ظرفیت فرهنگی مانند دعبل خزاعی در خوزستان وجود دارد که باید معرفی و مقابل جریان ضدفرهنگی و دینی برجسته سازی شود.

انتهای پیام/341/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسئول شورای هماهنگی تبلیغات انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی خوزستان مقابله با فتنه حجت الاسلام آزمون خواص جریان فتنه فتنه گران فتنه 88 ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۰۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه لرستان در آیین تجلیل از برترین‌های آموزشی عضو هیئت علمی و اساتید پیشکسوت این دانشگاه، به‌مناسبت روز و هفته معلم، گفت: حمایت جوانان در دانشگاه‌های آمریکا، اروپا و سایر مناطق جهان از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین، یادآور رسالت معلمی و تفکر شهید مطهری در دفاع از حق، مظلومان و مستضعفان جهان است.

علی نظری در این آیین که روز دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در سالن شهید میربهرسی این دانشگاه برگزار شد، بیان کرد: گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری یادآور مسئولیت همه ما نسبت به آرمان‌ها و گفتمان انقلاب اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: یکی از مسئولیت‌های مهم ما تعهد به آرمان فلسطین است که امروز جهانی شده است.

نظری اضافه کرد:‌ هر شخصی در هر جایگاهی در جامعه مشغول خدمت بوده اگر وظیفه‌اش را به درستی انجام بدهد نشان از تعهد او به مسئولیت‌پذیری است.

وی با بیان اینکه مسئولیت‌پذیری بخشی مهم از رسالت معلم و استاد است، اظهار کرد: توجه بیش از پیش به مفهوم استاد تراز انقلاب اسلامی، باعث تقویت پیشرفت‌های ایران اسلامی و اقتدار روزافزون آن می‌شود.

رئیس دانشگاه لرستان در بخش دیگری از گفته‌هایش، جایگاه و نقش استاد و معلم در تربیت نیروهای متعهد و متخصص انقلاب اسلامی را تبیین کرد.

نظری تصریح کرد: در گفتمان انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهنمودهای امامین انقلاب، به جایگاه استاد و معلم، توجه ویژه‌ای شده و این گویای رسالت مهم معلمان و استادان در تعالیم اسلامی است.

وی افزود: استاد و معلم برای دانشجو و دانش‌آموز الگو هستند؛ الگویی که باید جایگاه خویش را متناسب با استاد و معلم تراز انقلاب اسلامی، تقویت کنند.

رئیس دانشگاه لرستان از اعضای هیئت علمی خواست نقش و مشارکت خود را در ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی برای رفع یا کاستن نظام مسائل جامعه، تقویت کنند.

وی در گفته‌هایش، فرا رسیدن روز و هفته معلم را به همه استادان و معلمان به‌ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان، شادباش گفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • هشدار جدی درباره نقشه جدید نفوذی‌ها در ایران
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • زنجیره ارزش راهبردی خرمای خوزستان از نقاط قوت نمایشگاه ایران اکسپو
  • هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • هشدار جدی جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران