Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین _ زهرا بلندی:   طرح مشترکی به نام شهید حاج قاسم سلیمانی که پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و برای گسترش و تحقق طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» با انعقاد تفاهمنامه‌ای بین سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت از اول آذر در تهران به اجرا در آمده است. سرهنگ «احمد یوسف‌پور» ما را با جزئیات این طرح در مناطق جنوبی شهر بیشتر آشنا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح شهید قاسم سلیمانی به‌صورت رسمی از ۱۲ آذر با راه‌اندازی ۸ پایگاه سلامت در منطقه ۱۹ به اجرا درآمد تا در قالب ۲۴۰ تیم ۳‌نفره در ۳ محور اصلی رهگیری، پیگیری و مراقبت به ساکنان منطقه خدمات ارائه کند. فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج ابوذر با بیان این موضوع می‌گوید: «با مشارکت ۸۰ پایگاه بسیج خواهران و برادران و دیگر نهادها، ۸ پایگاه سلامت درسراهای محله خانی‌آباد نو شمالی، خانی‌آباد نو جنوبی، بهمنیار، شریعتی شمالی، شریعتی جنوبی، نعمت‌آباد، دولتخواه شمالی و دولتخواه جنوبی راه‌اندازی شده است. در هریک از این پایگاه‌ها تیم‌های ۱۰ نفره مسئولیت‌های مختلف رهگیری، پیگیری و مراقبت بیماران کرونا مثبت را به عهده دارند.»

احمد یوسف‌پور/ فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج ابوذر


سرهنگ پاسدار «احمد یوسف‌پور» با اشاره به اینکه مراقبان هریک از این ایستگاه‌ها زیر نظر مرکز بهداشت جنوب تهران و دانشگاه علوم پزشکی دوره‌های آموزشی لازم را گذرانده‌اند، می‌گوید: «با هدف بیماریابی، جداسازی بیماران و ناقلان کرونا ضمن رهگیری خانواده‌های ساکن منطقه از سامانه ۴۰۳۰ و ثبت موارد دارای علائم در سامانه «سیب» مراقبان به در منازل مراجعه می‌کنند. در این بازدیدها علاوه بر ارائه بسته‌های بهداشتی و اطلاع‌رسانی مربوط به تغذیه سالم برای پیشگیری از کرونا، شهروندان را در جریان این طرح قرار می‌دهند و شماره تماس پایگاه‌های سلامت را در اختیارشان می‌گذارند. این در حالی است که اگر در خانواده‌ای فردی مبتلا به کرونا یا دچار مشکل خاصی باشد، اسامی این خانواده‌ها را یادداشت می‌کنند و برای انجام نمونه‌گیری رایگان یا پیگیری‌های بعدی به ۱۳ مرکز بهداشت فعال در منطقه ۱۹ معرفی می‌شوند.»


مراجعه به در منازل ۴۵ هزار خانوار در این مدت و پیگیری وضعیت خانواده‌های دیگر در ۲ هفته آینده، موضوع دیگری است که یوسف‌پور با اعلام آن می‌گوید: «با مشارکت ۱۰ تا ۱۴ تیم خواهر و ۱۶ تا ۲۰ گروه برادر که فرایند بازدید را به عهده دارند، روزانه حدود ۳ تا ۴ هزار نفر از خانواده‌ها مورد بازدید قرار می‌گیرند. پیگیری وضعیت بهبودی افرادی که در هفته‌های قبل رهگیری شده‌اند هم به‌صورت تلفنی انجام خواهد شد.»
فرمانده سپاه ناحیه مقاومت ابوذر از طرح شناسایی خانواده‌های نیازمندی که بر اثر کرونا متضرر شده‌اند و معاش‌شان دچار مشکل شده است، یاد می‌کند و می‌گوید: ‌ «برای تأمین معیشت این گروه، ۳ هزار بسته‌ حمایتی و بهداشتی تهیه شده است. همچنین پایگاه‌های نواحی مقاومت بسیج به‌صورت محله‌محور تقبل کرده‌اند که اگر خانواده‌ای نیاز به خرید دارد و اعضای خانواده سن بالایی دارند و نباید برای خرید از خانه خارج شوند، پایگاه‌های بسیج این خرید را برای آنها انجام ‌دهند.»
وی در پایان از برقراری این طرح تا خرداد سال ۱۴۰۰ خبر می‌دهد و می‌گوید: «در حال حاضر فقط در مراکز بهداشت تیم پزشکی حضور دارد و در مرحله دوم این طرح در صورت نیاز به تیم پزشکی بیشتر در پایگاه‌های سلامت هم این گروه مستقر خواهد شد. علاوه بر این در صورت دشوارتر شدن شرایط، برای تجهیز ایستگاه‌های محلی هم اقدام خواهیم کرد.»

کد خبر 576527 برچسب‌ها سلامت محله همشهری محله شهید منطقه ۱۹

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سلامت محله همشهری محله شهید منطقه ۱۹ پایگاه سلامت خانواده ها پایگاه ها یوسف پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۰۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، این فایل صوتی را در ادامه بشنوید.

کد خبر 849666 برچسب‌ها خبر ویژه قاسم سلیمانی بیماری - بیمارستان منافقین

دیگر خبرها

  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • صدور سند امامزاده بی بی خدیجه خاتون میبد
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • موانع فرزندآوری باید رفع شود/ زوج‌های جوان و مجرد‌ها باید در مسیر رونق بخشی به خانواده قرار بگیرند
  • کشتارهای جدید اشغالگران در غزه با هدف قرار دادن ۱۱ خانه در رفح و یک مدرسه آنروا
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان+ فیلم