Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل بازرسی کار و رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، با تجهیز امکانات، گروه تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار استان رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حاتم شاکرمی در حاشیه افتتاح فعالیت این مرکز گفت: با توجه به اینکه هرمزگان در مسیر توسعه و رشد است در کنار آن توجه به سلامت نیروی کار و ارتقای ایمنی یک ضرورت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای بهره وری باید در کنار توسعه به سلامت محیط کار نیز توجه شود که فعالیت این مرکز می تواند به این امر کمک کند.

شاکرمی اظهارداشت: این مرکز اهدافی از جمله آموزش های ایمنی و توسعه،  تایید و نظارت  بر رعایت استانداردهای تجهیزات بکار گرفته شده در صنایع، آلاینده سنجی محیط کار بمنطور حذف صفت سخت و زیان آور از مشاغل واحدهای اقتصادی و سوق دادن بنگاهها به سمت استانداردسازی را دنبال می کند.

وی اظهارامیدواری کرد: با حمایت وزارت از این مرکز ، شاهد افزایش بهره وری واحدهای تولیدی استان و نیروی انسانی در استان هرمزگان باشیم.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: این گروه با هزینه 150 میلیارد ریال ایجاد شده که با تکمیل چارت ، حدود 5 نفر مشغول به کار خواهند شد.

ابراهیمی افزود: با افتتاح فعالیت این گروه ، شاهد افزایش ایمنی و ارتقای آموزش کارگران و کارفرمایان و کاهش حوادث ناشی از کار خواهیم بود.

مطالعه و بررسی حوادث و بیماریهای ناشی از کار،  بررسی و تجزیه و تحلیل مخاطرات و عوامل مختلف زیان آور ، آلایندههای محیط کار،

 انجام مطالعات تطبیقی و تدوین مقررات، آیین نامه ها ، استانداردها و معیارهای ایمنی کار از طریق هماهنگی با مراجع ذیصلاح، بررسی محیط کار از نظر سنجش عوامل زیان آور فیزیکی ، شیمیایی ، مکانیکی، ارگونومی، بیولوژیکی و استرس های ناشی از کار، بررسی سیستم های حفاظت فنی در محیط کار و تطبیق آنها با استانداردهای ملی و بین المللی و ارایه راه حلهای بهبود سیستم،

انجام آزمایشهای کلینیکی و تشخیص طبی نیروی کار به منظور شناسایی بیماریهای ناشی از کار و ارائه راهکارهای فنی جهت پیشگیری و کنترل از آنها، انجام آزمایشات بر روی وسایل حفاظت فردی و تطبیق با استانداردهای ملی و بین المللی و تأیید بهرهبرداری از آنها در محیط کار از  مهم ترین اقداماتی است که توسط گروه تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار  استان دنبال می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تجهیز امکانات حفاظت فنی و بهداشت کار معاون وزیر تعاون و کار تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار ناشی از کار محیط کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۰۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم

ایسنا/لرستان مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از ثبت اولین مشاهده‌ گونه با ارزش و نادر پلنگ ایرانی در سال ۱۴۰۳ توسط عکاسان حیات وحش با هماهنگی این اداره کل در زیستگاه‌های استان خبر داد.

علی سالاروند امروز (دهم اردیبهشت ماه) گفت‌: با ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شده سفیدکوه خرم‌آباد توسط عکاسان حیات‌ وحش با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، اولین حضور این گونه ارزشمند در مناطق حفاظت‌شده استان در سال ۱۴۰۳ تایید شد.

وی ادامه داد: وجود پلنگ به‌عنوان گونه چتر یا سایبان Umbrella Species یا به عبارتی جانوری که حضورش در یک محیط برای سایر گونه‌ها جنبه حمایتی دارد، نشان‌دهنده پویایی آن زیست‌بوم و تکمیل زنجیره غذایی منطقه و زیستگاه‌ است.

وی با تقدیر از خدمات محیط‌بان‌ها، بیان کرد: دستیابی به این سطح امنیت در مناطق تحت مدیریت اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان در وهله اول حاصل برنامه‌ریزی و تلاش شبانه‌روزی محیط‌ بان خدوم در حفاظت از محیط زیست استان و در وهله دوم هوشمندسازی مناطق حفاظت‌شده و استفاده از فناوری‌های نوین است که نتیجه آن، ارتقای امنیت و افزایش مشاهده تعداد گونه‌های حیات وحش در مناطق حفاظت‌شده استان در دو سال گذشته بوده است.

سالاروند توضیح داد: در ایران ۱۰ گونه گربه‌سانان وجود داشته که با انقراض شیر ایرانی و ببر مازندران، این تعداد به هشت گونه کاهش یافته و از هشت گونه گربه‌سانان کشور تاکنون پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده که نشان‌دهنده غنای تنوع زیستی استان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان اضافه کرد: پارسال سه قلاده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های استان لرستان مشاهده و ثبت شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • فیلم| سخنگوی قوه قضائیه: پرونده «باغ ازگل» در حال تکمیل تحقیقات مقدماتی است
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد