Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-04@06:29:20 GMT

عدم محکومیت قطعی کیفری و جرائم اقتصادی

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۱۱۳۴۳

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 10 دی) مجلس و در جریان بررسی گزارش شور دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران مصوب کردند که کاندیدا باید عدم محکومیت قطعی موثر کیفری و جرائم اقتصادی داشته باشد.

نمایندگان مجلس بعد از بحث درباره مواد 5، 6 و 7، با آنها موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از 239 نماینده حاضر در مجلس 179 نماینده رأی موافق، 8 نماینده رأی مخالف و 9 نماینده رأی ممتنع دادند.

در ماده یک این طرح آمده است؛

ماده 35 قانون انتخابات ریاست جمهوری مصوب 1364/4/5 با اصلاحات و الحاقات بعدی به شرح ذیل اصلاح می‌شود: داوطلبان ریاست‌جمهوری باید واجد شرایط اختصاصی و عمومی ذیل باشند:

در بند ب این ماده آمده است، داوطلبان ریاست جمهوری جهت احراز شرایط اختصاصی موضوع بند «الف» باید واجد شرایط عمومی ذیل باشند:

جزء 5؛ عدم محکومیت قطعی موثر کیفری  

جزء 6؛ عدم محکومیت به جرائم اقتصادی موضوع بندهای تبصره 36 قانون مجازات اسلامی مصوبه یکم اردیبهشت 92 و اصلاحات و الحاقات بعدی آن و جرائم انتخاباتی موضوع قوانین انتخاباتی و جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور، اقدام بر ضدنظام جمهوری اسلامی ایران، ارتداد، خیانت در امانت و جرائم علیه عفت عمومی.

جزء 7؛ فقدان سابقه امنیتی و عدم وابستگی به گروه‌های غیرقانونی براساس اعلام وزارت اطلاعات یا سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.

بر اساس تبصره این جزء؛ منظور از گروه های غیرقانونی، احزاب، گروه ها، تشکل ها و یا مجموعه هایی که تشکیل و فعالیت آن ها منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران نبوده یا با نظر مراجع قانونی ذی صلاح غیرقانونی بودن آن ها اعلام شده باشد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ریاست جمهوری عدم محکومیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۱۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ سهمیه پنجم بوندسلیگا در فصل 25-2024 لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد

بوندسلیگا در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا 5 نماینده خواهد داشت.

طرفداری | با تغییر فرمت برگزاری لیگ قهرمانان در فصل آینده، دو سهمیه اضافی به کشورهایی که نماینده‌های آن بهترین عملکرد را داشته باشند تعلق می‌گیرد. پس از کسب سهمیه اول توسط سری آ، امشب بوندسلیگا نیز تعداد تیم‌های خود را به عدد 5 رساند. 

با پیروزی دورتموند مقابل پاری سن ژرمن، پنج باشگاه از بوندسلیگا در فصل آینده لیگ قهرمانان حاضر خواهند بود. زنبورها که با حذف اتلتیکومادرید، امیدها را برای کسب سهمیه پنجم زنده کرده بودند، امشب به نوعی در حق خودشان نیز لطف بزرگی انجام دادند. در فصل جاری بوندسلیگا، تیم ادین ترزیچ در فاصل پنج امتیازی با لایپزیش در رتبه پنجم قرار گرفته است. با نهایی شدن سهمیه اضافی، اکنون زنبورها حضور خود در فصل 25-2024 لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کرده‌اند. به این ترتیب بایرلورکوزن، بایرن مونیخ، اشتوتگارت، لایپزیش و دورتموند، پنج نماینده بوندسلیگا در فرمت 36 تیمی لیگ قهرمانان خواهند بود. 

فصل 25-2024 لیگ قهرمانان به احتمال زیاد با این تیم‌ها برگزار خواهد شد. تیم‌هایی که نام آن‌ها پررنگ شده، حضورشان قطعی است.

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد
  • آیا در دادگاه لاهه عزمی برای محکومیت نتانیاهوی جنگ‌طلب وجود دارد؟
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • محکومیت صبا آذرپیک با شکایت مجلس و برخی نمایندگان | جزئیات حکم
  • رسمی؛ سهمیه پنجم بوندسلیگا در فصل 25-2024 لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد
  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • نماینده ایران: حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • انسداد بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی