Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با ورود دسته‌های ملخ صحرایی از سمت هند و پاکستان به هرمزگان، رصد این آفت در سطح یک‌میلیون و ۵۰۰هزار هکتار از مراتع این استان از آبان‌ماه تاکنون انجام شده است.

به‌نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، غلامحسین تیموری اظهار داشت: در پی هشدار سازمان جهانی فائو و سازمان حفظ نباتات کشور مبنی بر هجوم مجدد ملخ صحرایی مهاجر برای زمستان‌گذرانی به سوی مرزهای کشور، این مدیریت در یک برنامه جامع تمامی امکانات و تجهیزات مبارزه شیمیایی با ملخ صحرایی را که در دوره قبل نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود، سرویس و آماده به‌کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: با ورود دسته‌های جدید ملخ صحرایی به استان هرمزگان، تیم‌های ردیابی در شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان فعال شده است تا به محض مشاهده این آفت خطرناک، کار مبارزه را در اسرع‌وقت به انجام رساند؛ هم‌اینک بالغ بر 430 دستگاه انواع سمپاش برای مبارزه با ملخ صحرایی در استان آماده است.

وی افزود: در دوره قبل هجوم ملخ صحرایی به سیستان ‌و بلوچستان در سطح چهار‌میلیون و 500هزار هکتار دیده‌بانی و افزون بر 181هزار هکتار از اراضی سطح استان علیه این آفت خطرناک سمپاشی شد.

ملخ‌های صحرایی در مسیر حرکتشان تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف‌های هرز را می‌خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد؛ به‌طوری که در یک شبانه‌روز می‌تواند تا 150کیلومتر پرواز کند. ملخ صحرایی از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می‌تواند مهاجرت کند. این نوع از ملخ‌ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف جنگل‌ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث بروز قحطی در منطقه مورد هجوم نیز می‌شوند./ تسنیم

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان ملخ صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۱۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم جنوب سیستان وبلوچستان بوده است و سیل زدگان این منطقه خدمت رسانی می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی‌ هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برابر اوامر فرماندهی کل ارتش، از همان روزهای اول سیل، اقدام به جمع آوری کمک‌های امدادی و ارسال آنها به مناطق سیل زده کرد.

امیر واحدی افزود: در زمان سیل، نیروی هوایی ارتش، در کنار وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران کشور بود تا هر چه زودتر کمک‌ها را از نقاط مختلف کشور جمع آوری و با استفاده از بالگردهای ارتش به منطقه سیل زده ارسال کند.

وی با اشاره به آمادگی نیروی هوایی در پاسداری از حریم هوایی کشور، تأکید کرد: سربازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در تمام بحران‌ها در کنار مردم خواهند بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه