Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنعانی مقدم با اشاره به نقش محوری سردار سلیمانی در تشکیل جبهه مقاومت گفت: اخراج آمریکایی ها از منطقه ثمره خون سردار سلیمانی است.

خبرگزاری شبستان_ گروه سیاسی _فرزانه تهجا: محور مقاومت یا همان جبهه مقاومت ائتلاف کشورهای مسلمان در خاورمیانه مانند: ایران، سوریه، عراق، لبنان، افغانستان، پاکستان، یمن و فلسطین است که هدف آنها نبرد علیه اسرائیل، سلطه و نفوذ کشورهای ائتلاف عبری، عربی، غربی در دنیا به خصوص خاورمیانه بزرگ و دفاع از آزادسازی فلسطین است در حقیقت جبهه مقاومت کشورهایی هستند که در مقابله با ایالات متحده آمریکا و تلاش این کشور برای سلطه گری شکل گرفتند تا بتوانند از نفوذ آمریکا در منطقه خاورمیانه و غارت کشورهای این منطقه جلوگیری کنند این جبهه تا کنون توانسته است دست غارت آمریکا و اسراییل را از سوریه، عراق و لبنان تا حد زیادی قطع کند و توطئه های آنها را برای تصاحب این کشورها خنثی کند گروه‌های عضو جبهه مقاومت شامل: حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، لشکر فاطمیون افغانستان، لشکر زینبیون پاکستان، حشدالشعبی عراق، نیروهای دفاع ملی سوریه، حماس و فلسطین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار حاج قاسم سلیمانی، عماد مغنیه، ابومهدی المهندس، سید عباس موسوی، بها ابوالعطا، احمد یاسین، فتحی شقاقی، عبدالعزیز رنتیسی، محمود المبحوح هم از فرماندهان عالی‌رتبه جبهه مقاومت بودند که به دست ارتش آمریکا و اسرائیل  به شهادت رسیدند در همین رابطه گفتگویی با حسین کنعانی مقدم یکی از فرماندهان سپاه در دفاع مقدس و دبیرکل حزب سبز به شرح زیر ارایه می شود.

 

سپاه قدس چگونه تشکیل شد؟

از همان ابتدا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز به کار کرد، یکی از مسایل مهمی که مورد توجه قرار می گرفت، موضوع نهضت های آزادی بخش در جهان بود. به خاطر دارم که در آن دوران واحدی به نام واحد نهضت ها در سپاه فعالیت می کرد و بنده نیز در واحد طرح و عملیات مشغول به فعالیت بودم که البته واحدهای دیگری مانند واحد سیاسی و واحد طرح و عملیات نیز در سپاه فعال بودند و واحد نهضت های آزادی بخش از جمله واحدهای سپاه بود.

 

دیدگاه سپاه به موضوع نهضت های آزادی بخش در دنیا چگونه است؟

توجه سپاه از همان ابتدا برای دفاع از انقلاب اسلامی موضوع تقویت نهضت های آزادی بخش در سراسر جهان بود که با الگوگیری از انقلاب اسلامی در حال کار و فعالیت بودند. بعدها با توجه به گسترش و دامنه دار شدن ماموریت هایی که سپاه برای دفاع از انقلاب اسلامی داشت به خصوص موضوع فلسطین و آرمان های آن و تکلیفی که امام برای مسئله فلسطین در نظر گرفته بودند، واحد نهضت ها به واحد نیروی قدس تبدیل شد و در این نیرو، نیروهای زمینی، هوایی و دریایی فعالیت می کردند که مسئولیت آن در ارتباط با نهضت های آزادی بخش به خصوص موضوع فلسطین بود تا در کنار مجاهدان و رزمندگان باشند. در آن دوران بیشتر کمک های فکری، ایدئولوژیکی، آموزشی مد نظر قرار داشت و بعدها کم کم تبدیل به کمک های مستشاری و لجستیکی با توجه به مسایل مختلف ایجاد شد.

 

سردار سلیمانی چگونه در این جایگاه قرار گرفت؟

پس از سردار وحیدی که فرماندهی نیروی قدس را داشتند، مقام معظم رهبری شهید حاج قاسم سلیمانی را در این جایگاه قرار داده و به این سمت منصوب کردند و عملا نیروی قدس وارد عرصه جدیدی از فعالیت ها و مسئولیت های خود شد.

 

نقش سردار سلیمانی در ارتباط با مسایل عراق، سوریه و لبنان توضیح بفرمایید؟

در رابطه با مسایل مختلف منطقه ای که در عراق، افغانستان، سوریه و لبنان شکل می گرفت، تمرکزی ایجاد شد و اقدامی که سردار سلیمانی انجام داد، این بود که ابتدا هسته های مقاومت را که در منطقه شکل گرفته بودند و به صورت خودجوش بودند، شناسایی و با آنها ارتباط برقرار کرد و گروه هایی که در مسیر مبارزه و جهاد قرار دارند را تقویت کرد و سپس با پیوند این هسته ها در داخل مناطق و تبدیل به حلقه های مقاومت توانست اثرگذاری بیشتری در مقابله با استکبار جهانی و صهیونیسم داشته باشد و با اشغالگری مبارزه کرد.

 

نقش سردار سلیمانی در تشکیل جبهه مقاومت توضیح بفرمایید؟

سردار سلیمانی بعد از قرار دادن این حلقه ها در درون یکدیگر و تبدیل آنها به زنجیر موجب تشکیل جبهه مقاومت شد که از دریای مدیترانه این جبهه آغاز می شود و این اقدام پیوندی میان نهضت های آزادی بخش و حلقه های مقاومت بود که عملا به عنوان موثرترین مولفه در منطقه از آن نام برده می شود که در مقابله با هژمونی آمریکا قرار دارد.

 

محور مقاومت چگونه شکل گرفت؟

این زنجیره پس از مدتی به محور مقاومت تبدیل شد و محور مقاومت توانست نهادهای مقاومت را با همکاری و مشارکت حکومت ها در منطقه شکل دهد و پس از آن نیروهای مردمی شکل گرفت. حشد الشعبی در عراق، بسیج مردمی در سوریه، بسیج مردمی در یمن و در لبنان حزب الله و در فلسطین نیروهای جهادی شکل گرفتند و عملا محور مقاومت توانست در مقابل سلطه آمریکا بایستد و آن را با هفت تریلیون دلاری که آمریکایی ها اخیرا آن را هزینه کردند و خود اقرار کردند که هر کجا حضور می یابند نیروی قدس در مقابل آنهاست و در راس آنها سپهبد حاج قاسم سلیمانی قرار دارد.

 

پس از شهادت سردار سلیمانی محور مقاومت به کجا رسید؟

عملا پس از شهادت سردار سلیمانی شاهد شکل گیری حرکت جدیدی به نام جنبش اجتماعی مقاومت بودیم و این جنبش اجتماعی در لایه های مردمی شکل گرفت و دیگر از گروه ها و ساختارهای تشکیلاتی خارج شد و وارد حوزه اجتماعی مردم شد به طوری که ما شاهد جنبش اجتماعی مقاومت سردار سلیمانی در سراسر دنیا هستیم. این جنبش فارغ از آنکه شیعه یا سنی، کرد یا عرب هستند و یا مذاهب مختلفی را دارند، شکل گرفته است تا جایی که اگر امروز به یکی از روستاهای حلب مراجعه کنیم نام حاج قاسم سلیمانی را ببریم تمامی کودکان، خردسالان و بزرگسالان دست بر سینه احترام می گذارند و این شهید بزرگوار را منجی خود می دانند که توانسته آنها را از زیر فشار جبهه صهیونیسم و تروریسم داعشی و جبهه النصره خارج کند.

 

 

سرنوشت جبهه مقاومت با توجه به اتفاقات رخ داده در این جبهه به کجا ختم می شود؟

معتقدم ساختاری که در جبهه مقاومت ایجاد شده است و حوادثی که رخ داد، همگی حاکی از آن است که جبهه مقاومت روز به روز قوی تر، قدرتمندتر، هوشمندتر می شود و به نظر می رسد خون سردار سلیمانی ثمراتی داشته است و به زودی شاهد آن خواهیم بود که اخراج آمریکایی ها را در منطقه ببینیم و این از ثمرات مهم است.

 

هدف ایران در مقابله با آمریکا در منطقه چیست؟

ما به دنبال خروج آمریکایی ها از منطقه نیستیم بلکه به دنبال اخراج آنها از منطقه هستیم تا جایی که مقام معظم رهبری در سخنان خود اخراج آمریکایی ها را تاکید کردند. خروج آمریکایی ها به شکلی که برخی به دنبال آن هستند که از شهری خارج و به پادگان و یا پایگاه نظامی پناه ببرند و یا تمرکز خود را تغییر دهند تا عناصر نظامی و اطلاعاتی آنها باقی بماند، مد نظر ما نیست. از کل منطقه آمریکایی ها باید اخراج شوند و این مسئولیت بر عهده مقاومت است که آن را انجام دهد.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: جبهه مقاومت سردار سلیمانی امریکا نهضت های آزادی بخش تشکیل جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی سردار سلیمانی انقلاب اسلامی اخراج آمریکا آمریکایی ها محور مقاومت نیروی قدس شکل گرفت نهضت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۱۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت

فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت

دیگر خبرها

  • رونمایی از جبهه جدید مقاومت + فیلم
  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر
  • (عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی
  • کلنگ‌زنی ۶۰واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری توسط سپاه
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • برگزاری همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند