Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان استاندار کردستان از موافقت دولت مرکزی عراق با رسمی شدن مرز سیرانبند بانە خبر داد.

بهمن مرادنیا امروز (10 دی) در دهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اعلام دو خبر مهم از موافقت دولت عراق برای رسمی شدن مرزسیرانبند بانه و همچنین بازگشایی دو بازارچە مرزی ملە خورد سروآباد و خانم شیخان مریوان خبر داد و اظهار کرد: رسمی شدن مرز سیرانبند بانە می تواند بە توسعە تجارت و رونق بیشتر شهرهای مرزی کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافە کرد: بعد از پیگیری‌های فراوان از جانب ما و تلاش های وزارت امور خارجە در نهایت دولت مرکزی عراق با رسمی شدن این مرز موافقت کرد و ما تلاش خواهیم کرد تا پایان سال این مهم را اجرایی و عملیاتی کنیم.

مرادنیا همچنین از بازگشایی دو بازارچە مرزی ملە خورد و خانم شیخان در هفتە آیندە خبر داد و اظهار داشت: دولت موافقت خود با بازگشایی این دو بازارچه را اعلام کرده و مرزنشینان می توانند از آن بازارچه ها اقدام به واردات یکسری کالا واز جمله لوازم خانگی کنند که این مسئله نیز به رونق شهرهای مرزی، افزایش اشتغال و درآمد مرزنشینان منجر خواهد شد.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خوشحالی از افزایش اعتبارات عمرانی کردستان در قانون بودجه سال آینده عنوان کرد: مجموع اعتبارات عمرانی استانی در سال آینده دو هزار و ۵۷۲ میلیارد تومان است که با احتساب اعتبارات ادارات و سازمان‌هایی همچون شرکت گاز، ارتباطات زیرساخت، نوسازی مدارس و دیگر نهادها که مستقیما اعتباراتشان را از ردیف ملی دریافت می کنند می توان گفت که مجموع اعتبارات عمرانی استان برای سال آینده حدود چهار هزار میلیارد تومان خواهد بود.

مرادنیا اضافه کرد: امیدوارم در سال آینده با به ثمر نشستن طرح‌های بزرگ عمرانی نظیر راه آهن و سدها اعتبارات عمرانی و توجه خاص دولت به استان خود را نشان دهد.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نسبت به توسعه استان و پیشرفت آن خود را متعهد می داند و در این راه نیز گامهای بلندی برداشته است، یادآور شد: در سالجاری سرانه هر شهروند ایرانی از بودجه ۳۲۰ هزار تومان بود که این رقم در استان کردستان ۵۵۱ هزار تومان و درسال آتی به ۹۶۲ هزار تومان خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار استانی اقتصادی اعتبارات عمرانی رسمی شدن مرز سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۱۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند

 ابوطالب شفقت در نشست با رییس و کارکنان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه خدمات‌رسان‌ها به همراه معاونت عمرانی استانداری، حداکثر تا پایان ماه جاری فرصت دارند در این خصوص اقدام نمایند.

وی افزود: در این راستا سازمان مدیریت و برنامه ریزی به همراه معاونت‌های عمرانی و اقتصادی استانداری باید هرچه سریعتر وضعیت قانون بودجه و تمامی اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای را مشخص کنند.

استاندار لرستان بیان کرد: باتوجه به دستورات مکرر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر رسیدگی به مناطق محروم، تمامی نقاط استان اعم از محروم و غیرمحروم باید مشخص شوند تا برای انجام خدمات و اقدامات در مناطق مختلف برنامه ریزی شود.

شفقت افزود: هر دستگاهی باید قانون بودجه را به خوبی مطالعه نماید تا بداند چه وظایفی را در نحوه خدمات‌رسانی و جذب اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی از وزارتخانه مربوطه دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • موافقت مجلس با جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۳
  • مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیرو‌های مسلح
  • موافقت با جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بودجه سال ۱۴۰۳
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند
  • وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲