Web Analytics Made Easy - Statcounter

تنها چند روز پس از توزیع واکسن کرونای متعلق به شرکت «فایزر» موارد متعددی از حساسیت و یک مورد ابتلا به کرونای دریافت کننده این واکسن گزارش شده است.

به نوشته پایگاه اینترنتی «اخبار شبکه ۶»، با گذشت بیش از یک هفته از تزریق واکسن فایزر به یک پرستار آمریکایی وی همچنان از عوارض آن رنج می‌برد.

روزنامه «نیویورک تایمز» پیش‌تر نوشته بود دو پرستار در ایالت آلاسکای آمریکا به واکسن فایزر حساسیت نشان داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این پرستارها که هیچ‌گونه سابقه حساسیت نداشته، تنها ده دقیقه پس از دریافت این واکسن دچار واکنش «آنافیلاکتیک» شد.

به نوشته این روزنامه، پیش از این نیز، مواردی از حساسیت و بروز عوارض جانبی در دریافت‌کنندگان واکسن فایزر در انگلیس گزارش شده است.

همچنین به نوشته نشریه «نیوزویک»، چهار تن از اعضای کادر درمانی آلمان روز یکشنبه بعد از دریافت واکسن فایزر بستری شدند.

بنا بر اعلام مقام‌های منطقه فرپومرن-روگن آلمان، علت بستری شدن این اعضای کادر درمانی اشتباه انسانی در زمینه میزان واکسن تزریقی بود و آنها پنج برابر بیشتر از حجم و میزان مورد نیاز در هر واکسن، واکسن فایزر-بیون‌تک دریافت کردند.

از سوی دیگر، به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «اِن‌بی‌سی نیوز»، یک پرستار آمریکایی ۴۵ ساله، تنها یک هفته پس از دریافت واکسن فایزر به ویروس کرونا مبتلا شده است.

یک پزشک آمریکایی در توضیحی در این خصوص گفت، ابتلای فرد دریافت‌کننده واکسن کرونا پس ازیک هفته امری طبیعی است زیرا ایمنی حاصل از این واکسن حدود دو هفته بعد از تزریق آن به وجود می‌آید.

به نوشته اِن‌بی‌سی نیوز، ابتلای این پرستار به ویروس کرونا پس از دریافت واکسن نشان می‌دهد توصیه کارشناسان در خصوص ادامه دادن به اقدامات پیشگیرانه از سوی شهروندان از جمله شستن مرتب دست‌ها، زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تا سال آینده جدی است.

تأیید واکسن فایزر از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و توزیع آن در این کشور در حالی انجام شده است که مقامات بهداشتی هشدار داده بودند بررسی‌های لازم بر روی این واکسن هنوز به اتمام نرسیده‌اند.

تأیید واکسن فایزر در انگلیس حتی زودتر از آمریکا صورت گرفت و «آنتونی فائوچی» از مقامات گروه مقابله با ویروس کرونا در دولت آمریکا، آن را اقدامی عجولانه توصیف کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن فایزر پارسی خبر واکسن فایزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۱۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری قضایی ضرب و شتم یک پرستار در حال انجام است

به گزارش خبرگزاری مهر، فریبرز درویش، با بیان اینکه، ضرب و شتم کادر درمان شوکه آور است، گفت: پیگیری قضائی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس در دست اقدام است.

وی افزود: این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متأسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملاً غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.

وی ادامه داد: این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.

کد خبر 6089661

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • (ویدئو) اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • پیگیری قضایی ضرب و شتم یک پرستار در حال انجام است
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!