Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان با مسئول دانستن طالبان در ترورهای هدفمند اخیر گفت که این حملات بخشی از استراتژی صلح این گروه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «صدیق صدیقی» سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان با نسبت دادن ترورهای هدفمند اخیر به طالبان گفت که «حمله و انکار» راهبرد جنگی طالبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: «حمله و انکار، بخشی از استراتژی به اصطلاح صلح طالبان نیز است که تلاش می‌شود از این طریق نظام افغانستان در افکار عمومی ملی و‌ جهانی، تضعیف شود و طالبان را به امید کاذب آن‌ها که در مذاکرات دست بالا داشته باشند، نزدیک سازد».

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

روز گذشته نیز «مسعود اندرابی» وزیر کشور افغانستان در جلسه استماع سنای این کشور اظهارداشت که طالبان پس از توافق با آمریکا در اسفند سال گذشته حملاتش را برای امتیازگیری در مذاکرات تشدید کرده است.

«احمدضیا سراج» رئیس امنیت ملی افغانستان نیز نیز در این نشست گفت که از آغاز سال جاری تا ابتدای دی ماه بیش از 18 هزار و 200 حمله در این کشور صورت گرفته که طالبان مسئول «99 درصد» این حملات بوده است.

وزیر کشور افغانستان: حملات طالبان برای امتیازگیری در مذاکرات افزایش یافته استطالبان: ترورهای هدفمند تلاش برای جلوگیری از خروج نیروهای خارجی استاشرف غنی: استفاده از تجربه اندونزی برای صلح دولت و طالبان موثر است

این در حالی است که طالبان دولت را مسئول حملات هدفمند اخیر دانسته و تاکید کرده است که کابل این حملات را برای باقی ماندن در قدرت و جلوگیری از خروج نیروهای خارجی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۱۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله شدید پرسپولیس به سپاهان: تفکر داعشی

"وقاحت رخ‌داده توهین به همه زنان بود". این جمله بخشی از واکنش باشگاه پرسپولیس به اقدام هوادار سپاهان است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ باشگاه پرسپولیس در رسانه رسمی خود نوشت:

«سال‌ها است بخشی از جامعه هواداری سپاهان، هر از چند گاهی اقدامات وحشتناکی را رقم می‌زنند. در تمام این موارد دیده نشد باشگاه سپاهان حتی یک بار عمیقا متاسف باشد.»

 «آنچه اتفاق افتاد علیه بانوان هوادار تمام باشگاه‌ها بود. ملت ما شهدای عزیز و گرانقدری را داد تا پای داعش و تفکرات داعشی به این کشور باز نشود.»

«حمله به خودروی حامل مدیران باشگاه رقیب، نابینا شدن سرباز احمدی از دو چشم به خاطر پرتاب نارنجک دست‌ساز، حمله وحشیانه و بی‌رحمانه به هواداران پرسپولیس و ضرب و شتم آن‌ها، نابینا کردن هوادار پرسپولیس، تهدید هواداران پرسپولیس در شهر محل زندگی خودشان، حمله به خودروهای خبرنگاران در تهران، آتش زدن خودروی یکی از خبرنگاران، حمله به ماموران داخل ورزشگاه در بازی خارج خانه، حمله به اتوبوس حامل اعضای پرسپولیس با نارنجک بخشی از حوادثی بوده که توسط این عده رقم زده شده است.»

 «به ارکان ورزش و فوتبال کشور، تضمین می‌دهیم چنین اتفاقاتی در قالب مواردی چون خشونت علیه زنان در ابعاد بین‌المللی فوتبال قابل پیگیری است.»

دیگر خبرها

  • حمله شدید پرسپولیس به سپاهان: تفکر داعشی
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک