Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@08:16:38 GMT

شمار قربانیان کرونا در روسیه از ۵۶ هزار نفر گذشت

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۱۲۰۲۲

شمار قربانیان کرونا در روسیه از ۵۶ هزار نفر گذشت

با ثبت حدود ۲۶ هزار مورد جدید آلودگی، تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در روسیه به بیش از ۳ میلیون و ۱۳۱ هزار نفر رسیده که از این تعداد، حدود ۵۵۰ هزار نفر همچنان تحت درمان قرار داشته و ۵۶ هزار و ۴۲۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (چهارشنبه) گزارش داد که تعداد افراد مبتلا به بیماری کووید-19 در این کشور، طی یک روز گذشته 26 هزار و 513 نفر افزایش یافت که این حداقل موارد آلودگی روزانه از تاریخ 16 دسامبر (26 آذر ماه) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بدین ترتیب، تعداد کل افراد آلوده به ویروس کرونا در روسیه به سه میلیون و 131 هزار و 550 (3131550) نفر، یعنی بیش از 2.1 درصد از جمعیت این کشور رسیده است.

طبق این اطلاعات، از لحاط نسبی، نرخ رشد بیماری به دومین روز متوالی است که از 0.9 درصد فراتر نمی‌رود. طی هفت روز گذشته، در روسیه به طور متوسط، 19 هزار و 300 مورد آلودگی در روز در ازای هر100 هزار نفر مورد تأیید قرار گرفته است که در مقایسه با هفته‌های قبل، گویای کاهش روند شیوع عفونت است.   

کانون اصلی اپیدمی ویروس کرونا همچنان دو شهر مسکو و سن‌پترزبورگ و منطقه مسکو است که در مجموع 39.5 درصد کل موارد عفونت کووید-19 در کشور را شامل می‌شود.

بدین ترتیب، تعداد موارد آلودگی به ویروس کرونا طی روز گذشته، 5 هزار و 105 مورد در شهر مسکو، 3 هزار و 764 مورد در سن‌پترزبورگ، یک هزار و 608 مسکو در منطقه مسکو، 503 مورد در منطقه نیژنی نووگوراد و406 مورد در منطقه سه‌وردلوفسک بوده است.

در حال حاضر، 549 هزار و 706 نفر در تمامی 85 منطقه فدرال روسیه همچنان بیمار بوده و تحت درمان قرار دارند.

این ستاد در عین حال یادآور شد که تعداد بیماران مرخص شده در روسیه که قبلاً به ویروس کرونا آلوده شده بودند، 29 هزار و235 نفر در روز افزایش یافت، بنابراین تعداد بیماران بهبود یافته برای نخستین بار از تاریخ 9 دسامبر (19 آذر ماه) بیشتر از تعداد موارد جدید شناسایی شده است.

در مجموع  تا به امروز 2 میلیون و 525 هزار و 418 (2525418) بیمار مبتلا به کرونا در روسیه درمان شده‌اند. نسبت افراد بهبود یافته به 80.6 درصد کل افراد آلوده افزایش یافته است.

به طور خاص، طی 24 ساعت اخیر، 5 هزار و 896 بیمار در شهر مسکو، 4 هزار و 278 بیمار در سن‌پترزبورگ، 1470 نفر در منطقه مسکو، 500 نفر در منطقه کراسنویارسک، 493 بیمار  در منطقه کارلیا و 439 بیمار هم در جمهوری کریمه، پس از بهبودی از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

ضمن اینکه تعداد مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا هم در روسیه طی روز گذشته 599 مورد افزایش یافت. بدین ترتیب، در مجموع 56 هزار و 426 بیمار بر اثر این عفونت جان خود را از دست داده‌اند.

بیشترین موارد روزانه مرگ بیماران، 72 نفر در شهر مسکو، 78 بیمار در سن‌پترزبورگ، 27 نفر در منطقه راستوف، 25 نفر در منطقه مسکو، 25 نفر در منطقه وارونژ و 21 نفر هم در منطقه ولادیمیرسکی ثبت شده است.

بیش از 80 درصد بیماران مبتلا به کرونا در روسیه درمان شده‌اندشمار قربانیان کرونا در روسیه به مرز 55 هزار نفر رسیدشمار مبتلایان به کرونا در روسیه به 3میلیون نفر رسید

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اخبار روسیه ویروس کرونا اخبار روسیه کرونا در روسیه نفر در منطقه ویروس کرونا سن پترزبورگ منطقه مسکو روز گذشته هزار نفر شهر مسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۲۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور تحولات و حذف دشمن مشترک

به گزارش قدس آنلاین، در این یادداشت آمده است: همکاری این کشورها فقط منحصر به نبرد روسیه و اوکراین نیست.

این فقط نوک کوه یخ است و عمق همکاری‌ها بسیار بیشتر است. جنگ اوکراین صرفاً به تعمیق روابط اقتصادی، نظامی، سیاسی و فناوری آن‌ها سرعت بخشیده است. در حال حاضر همگرایی در روابط این کشورها به ایجاد یک محور جدید تحولات منجر شده که می تواند چشم انداز ژئوپلتیکی جهان را تغییر دهد.

وقتی دولت‌های ناراضی کارشکنی می‌کنند
این اندیشکده آمریکایی تأکید می‌کند : همگرایی این گروه، به منزله ایجاد یک بلوک انحصاری و متحد نیست، بلکه به منزله شکل‌گیری مجموعه‌ای از دولت‌های ناراضی است که بر سر هدف مشترکی برای براندازی اصول فعلی، اتفاق‌نظر دارند. وقتی این چهار کشور همکاری می‌کنند، اقدامات آن‌ها هم‌افزایی پیدا می‌کند و اثربخشی ابزارهای سیاست خارجی ایالات متحده برای تحریم‌ها را کاهش می‌دهند. در حقیقت باید گفت هدف جمعی آن‌ها ایجاد جایگزینی برای نظم فعلی است که به نظر آن‌ها تحت سلطه ایالات متحده است. 

تشکیل باشگاه ضدغرب
این دو عضو ارشد برنامه‌های امنیتی ایالات متحده ادامه می‌دهند: همکاری میان اعضای این محور چیز جدیدی نیست. چین و روسیه شراکت خود را از پایان جنگ سرد تقویت کرده‌اند. ایران و روسیه نیز پس از شروع جنگ سوریه با یکدیگر همکاری کردند. چین با پیوستن به همکاری‌های روسیه و مشارکت در توافق‌نامه‌های انرژی با ایران، از تهران در برابر اثرات تحریم‌های ایالات متحده حمایت کرده است. مسکو در دو دهه گذشته یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان تسلیحات تهران بوده و اکنون بزرگ‌ترین منبع سرمایه‌گذاری خارجی آن است. صادرات روسیه به ایران در ۱۰ ماهه اول سال ۲۰۲۲، ۲۷ درصد افزایش یافته است. برای سه سال متوالی چین، ایران و روسیه مانورهای دریایی مشترکی را در خلیج عمان برگزار کرده‌اند که آخرین آن در مارس ۲۰۲۴ بود. 

مجله فارین افرز معتقد است: همکاری فزاینده میان چین، ایران، کره شمالی و روسیه ناشی از مخالفت مشترک آن‌ها با نظم جهانی تحت سلطه غرب است؛ رویکردی که ریشه در این باور دارد که این سیستم به آن‌ها موقعیت یا آزادی عملی را که شایسته آن هستند، نمی‌دهد. البته تاریخ نشان می‌دهد ممکن است برای گروهی از قدرت‌های ناراضی، آینده مثبت پیش‌رو نباشد. مانند پیمان سه‌جانبه ۱۹۴۰ که آلمان، ایتالیا و ژاپن را متحد کرد و آن‌ها موفق نشدند، اما جنگ جهانی دوم قطعاً تحولات جهانی را به همراه داشت.
 
تهدید چهار قدرت
آندریا کندال-تیلور و ریچارد فونتین ضمن بررسی همکاری رو به رشد میان چین، ایران، کره شمالی و روسیه معتقدند اختلافات جدی میان این کشورها وجود دارد؛ چرا که با روی آوردن مسکو به پکن، مسکو به پذیرش نقش شریک کوچک‌تر باید قانع باشد. البته در چنین تحلیلی شدت تهدید نادیده گرفته می‌شود. از سویی دیگر اقتصاد آمریکا بسیار بزرگ‌تر، ارتش آن به طور قابل توجهی قدرتمندتر و سیستم دموکراتیک آن پایدارتر است و واشنگتن هنوز هم می‌تواند از تحولات این محور جلوگیری کند.

زینب اصغریان

دیگر خبرها

  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید