Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-28@19:57:45 GMT

ستایش خالق "بازی تاج و تخت" از سریال ملکه شطرنج

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۱۲۰۴۱

ستایش خالق 'بازی تاج و تخت' از سریال ملکه شطرنج

رویداد۲۴ جورج آرآر مارتین" نویسنده‌ی "بازی تاج‌وتخت" با انتشار متنی بلند در وب‌لاگ شخصی‌اش از درام پربیننده‌ی "گامبی وزیر" ستایش کرد. او در این پست نوشت که چگونه وقتی "در اعماق زمستان" به دنبال محتوای جدید بوده، به یکی از هواداران سریال تبدیل شده است

مارتین این سریال با بازی "آنیا تیلور جوی" را "اقتباس بسیار وفادرانه از یک رمان قوی" می‌خواند که "به زیبایی نوشته، بازی و کارگردانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

" او می‌گوید سریال یکی از مدعیان کسب جایزه خواهد بود "اگر عدالتی در کار باشد. "

نویسنده‌ی "نغمه یخ و آتش" ادامه می‌دهد: "به‌شدت با آن ارتباط برقرار کردم. آن دنیا را می‌شناسم. شطرنج نقش مهمی در زندگی من در دوران دبیرستان، کالج و به‌خصوص سال‌های پس از کالج و اوایل دهه‌ی هفتاد داشت. "گامبی وزیر" آن خاطرات را برای من زنده کرد. "

مارتین فاش می‌کند که همچون شخصیت اصلی داستان، "بث هرمان"، شطرنج را در سنین کودکی آموخته و کاپیتان تیم دبیرستان، و نیز مؤسس و مدیر باشگاه شطرنج کالج شده است. او اضافه می‌کند: "دو عشق اول زندگی‌ام دخترانی بودند که در باشگاه شطرنج ملاقات کردم (اما داستان آن بماند برای وقتی دیگر.) "

به گزارش ۳۰ نما مارتین می‌گوید روزگاری قصد داشته زندگی‌اش را وقف شطرنج کند وقتی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده، اما در نهایت نویسندگی را انتخاب کرده است. با این حال، حتی پس از آن به گفته‌ی او، شطرنج نقش مهمی در زندگی او ایفا کرده، و وقتی سعی می‌کرده به یک نویسنده تبدیل شود، مسابقات شطرنج در ایالت‌های جنوبی و غرب میانه را مدیریت کرده است.

خالق "وستروس" در سال ۲۰۱۴ فاش کرده بود که پیروزی "بابی فیشر" استادبزرگ شطرنج آمریکایی بر "بوریس اسپاسکی" روس در مسابقات جهانی سال ۱۹۷۲ مستقیماً بر خلق "بازی تاج‌وتخت" تأثیرگذار بوده، زیرا آن قهرمانی سبب محبوبیت بازی شطرنج در میان مردم آمریکا و در نتیجه افزایش درآمد او شده است.

مارتین می‌گوید: "اهمیت شطرنج برای من نه به عنوان یک بازیکن بلکه به عنوان یک مدیر تورنمنت بود. در اوایل دهه سوم زندگی، نویسندگی را شروع کرده بودم و چند داستان کوتاه فروخته بودم. رؤیای بزرگم این بود که یک نویسنده‌ی تمام وقت شوم و از با قوه تخیل امرار معاش کنم، اما به قدر کافی پول درنمی‌آوردم تا بتوانم اجاره‌ی خانه‌ام را بدهم و قبض تلفن را پرداخت کنم، بنابراین باید شغل دیگری می‌داشتم. "

او اضافه می‌کند: "بیشتر نویسندگان مجبور بوده‌اند پنج روز در هفته کار کنند و بعد در تعطیلات آخر هفته نویسندگی کنند. این تورنمنت‌های شطرنج همگی در روز‌های آخر هفته بودند بنابراین من باید روز‌های شنبه و یکشنبه کار می‌کردم و بعد پنج روز را به نویسندگی اختصاص دهم. شطرنج به اندازه‌ی کافی برای من درآمدزا بود تا بتوانم قبض‌هایم را بپردازم. "

مارتین در وب‌لاگ خود می‌نویسد: "خاطرات محو شده بودند، اما "گامبی وزیر" آن‌ها را زنده کرد. فکر می‌کنم از تمامی جهات سریال فاخری باشد، اما به‌ویژه تحت تأثیر این قرار گرفتم که تهیه‌کنندگان و کارگردانان شطرنج را به درستی توضیح دادند. "

مارتین از بازیگران به دلیل کسب مهارت در بازی شطرنج و فراگرفتن آن همچون دیالوگ‌های‌شان تمجید می‌کند و در پایان می‌گوید: "در مجموع، به نظر این شطرنج‌باز کهنه‌کار، یک اثر فوق‌العاده تلویزیونی بود. "

"گامبی وزیر" در قالب هفت اپیزود ساخته شد و پس از انتشار از نت‌فلیکس در میان ۱۰ عنوان برتر شبکه جای گرفت. نت‌فلیکس اخیراً اعلام کرد که "گامبی وزیر" سومین سریال پربیننده‌ی سال ۲۰۲۰ شده است.   منبع: ایران آرت لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سریال سینما گامبی وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۲۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشو

نوجوانان کرمانی با کسب ۵ مدال طلا،۳ نقره،۲برنز و کسب۷۲۰ امتیاز قهرمان المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ شدند.

همچنین یزد با کسب۴۷۰ امتیاز دوم، سیستان و بلوچستان با کسب ۴۲۰ امتیاز سوم و خراسان جنوبی با کسب۳۷۰ امتیاز چهارم شد.

بدین ترتیب تیم نوجوانان کرمان به سرمربی گیری سعیده بازمانده، مربیگری حکیمه مکی آبادی و سرپرستی فرزانه خانقائی توسط نادیا ایزدآبادی، غزل نصرت آبادی، آناشهسواری، ستایش نجمی نژاد، یاسمن نژادکورکی، صاحب مدال طلا، بهنازسفلایی، ستاره رحیمی و رایا باقری صاحب مدال نقره، و آرزو سلیمانی و ستایش گیلک صاحب مدال برنز شدند.

همچنین نرگس فرخی نژاد به عنوان سرناظر مسابقات و نجمه پورمیرزایی به عنوان داور، نمایندگان فدراسیون در این دوره از مسابقات بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک
  • السنوار شطرنج باز قهاری است/ هر بار ما را غافلگیر می‌کند
  • درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشو
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • مارتین آنسلمی در مسیر موفقیت؛ بیلسای بعدی آرژانتین کیست؟
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • فرستاپن: استون مارتین به دنبال قهرمانی با آلونسو است
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان مقابل نمایندگان روسیه
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است