Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با هشدار نسبت به فتنه جدید آمریکایی‌ها گفت: ‌با دوقطبی‌سازی "معیشت و مذاکره" ‌آشوب و ناامنی را در ایران دنبال می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی بعدازظهر امروز در جمع روحانیون و علمای استان سمنان به مناسبت بزرگداشت حماسه 9 دی و سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و چهلمین روز شهادت شهید محسن فخری زاده ضمن گرامیداشت این ایام و مناسبت‌ها اظهار داشت: سردار شهید قاسم سلیمانی شاخصه‌های اخلاقی، رفتاری، سیاسی و مبارزاتی بسیاری دارد که مهم‌ترین این شاخصه‌ها مدیریت بحران این شهید والامقام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر مدیریت بحران حاج قاسم سلیمانی نبود؛ سوریه‌ای که سقوط کرده بود؛ آزاد نمی‌شد و یا شرایط عراق بدین‌صورت نبود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا از دیگر شاخصه‌های بارز سردار حاج قاسم سلیمانی را نگرش فراملی امنیتی این شهید بزرگوار عنوان کرد و گفت: حاج قاسم سلیمانی بر مبنای این سخن حضرت علی (ع) که فرموده‌اند «قبل از حضور دشمن باید پیش‌دستی کرد» عمل می‌کرد و این را بسیاری از خواص نمی‌فهمیدند و از درک آن عاجز بودند که چرا باید در منطقه امنیت برقرار شود.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه مدیریت؛ یکی از مسائل و چالش‌های امروز کشور است افزود: ضعف مدیریت پیامدها و عواقب بدی دارد که از جمله آن‌ها تشدید فشار دشمنان، توسعه و گسترش فساد مدیریتی، گرانی و تورم، تشدید فشارهای اقتصادی بر مردم و نابه‌سامانی وضع فرهنگی است.

چگونگی شکل‌گیری فتنه 88 در میزگرد تسنیم| جریان غرب‌گرا پای عناصر بیگانه را به کشور باز کرد / چرا ‌برخی عناصر فتنه‌ مسئولیت دارند‌؟چهره بدون نقاب فتنه در میزگرد تسنیم / فتنه 88 حاصل سال‌ها برنامه‌ریزی عناصر خارج‌نشین و ‌‌سران فتنه بود

وی تفکر لیبرال غربی را از دیگر چالش‌های مهم کشور عنوان کرد و گفت: رد پای این تفکر را در فتنه 88 به‌خوبی می‌توان دید و باید گفت این نوع تفکر امروز بر مدیریت نیز اثر خود را گذاشته است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا بیان کرد: مثلث قدرت، ثروت و نفوذ پیچیده از دیگر چالش‌ها و معضلات حال حاضر کشور است و امروز شاهد نوعی از سرمایه‌داری همراه با قارون گرایی هستیم که این‌ها نیز بر مسائل و مشکلات کنونی کشور دامن زده است.

آیت‌الله سعیدی اظهار داشت: فتنه جدید آمریکایی‌ها علیه کشور این است که ایران را به‌پای میز مذاکره بکشانند و دولت غرب‌گرای دیگری را در ایران ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: دوقطبی‌سازی معیشت و مذاکره سیاستی است که آمریکایی‌ها در تلاش برای تحقق آن هستند تا با ایجاد آشوب و ناامنی در کشور به اهداف شوم خود دست یابند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا گفت: ولایت مداری و بصیرت افزایی مهم‌ترین و اصلی‌ترین راه مقابله به توطئه‌ها و فتنه‌گری‌های دشمنان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است و این راه و این اصل مهم باید تقویت شود و به مردم اهمیت آن تبیین شود.

حجت‌الاسلام سید محسن حسینی دیباجی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان نیز اظهار داشت: دین‌باوری، نماز اول وقت و عقلانیت از مهم‌ترین ویژگی‌های سردار سلیمانی بود.

وی افزود: سردار سلیمانی اهل هیچ حزب و جناحی نبود و همواره در تلاش برای اعتلای اسلام و انقلاب بود و مجاهدت‌های 40 ساله ایشان بهترین سند زنده است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان ضمن گرامیداشت حماسه 9 دی که با بصیرت ملت ایران در 88 رقم خورد گفت: این حماسه فتنه دشمنان علیه آرمان‌های انقلاب و نظام را در نطفه خفه کرد.

حجت‌الاسلام دیباجی تأکید کرد: طلاب و روحانیون باید اهمیت حماسه 9 دی را برای مردم بیان کنند و در ترویج مکتب حاج قاسم به‌ویژه برای نسل جوان و نوجوان امروز بیش‌ازپیش همت کنند.

انتهای پیام/363/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا حاج قاسم سلیمانی آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۲۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار ارزی قالیباف به دولت

آفتاب‌‌نیوز :

 دومین نشست بررسی مسائل ارزی شامگاه چهارشنبه (۵ اردیبهشت ماه) با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش‌ها در مجلس برگزار شد.

قالیباف در این نشست با بیان اینکه نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد، گفت:، زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد، بنابراین باید در مورد موضوع به جمع‌بندی برسیم و نتیجه نهایی را به صحن علنی ارائه کنیم و در این رابطه با توجه به اصرار نمایندگان برای بررسی موضوع در صحن علنی، به صورت مشخص به نمایندگان گفتم اگر به جمع‌بندی و اتفاق نظر با دولت نرسیم مجلس خود به جمع‌بندی روشن می‌رسد.

قالیباف با تاکید بر اینکه باید بر روی اصل موضوع بحث و گفتگو کنیم و در مورد رویکردها، اشکالات و راهکار‌ها به جمع‌بندی برسیم، تصریح کرد: واقعیت این است که ناترازی‌ها در قیمت ارز تاثیرگذار است بنابراین نمی‌توان نظام یکپارچه اقتصادی را نادیده گرفت و دولت و مجلس باید به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس قوه مقننه کشورمان با یادآوری اینکه حکمرانی از دو بخش تشکیل می‌شود، گفت: یک بخش تشخیص علمی و دیگری تصمیم سیاسی است؛ تشخیص‌های علمی ما به دلایل مختلف تحت تاثیر تصمیم‌های سیاسی قرار دارد درحالی که اگر ترکیب آن‌ها را با هم رعایت کنیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم، اما اگر تشخیص علمی را فدای تصمیم سیاسی کنیم به طور حتم دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: همچنین اگر به تشخیص علمی بدون شرایط سیاسی کشور توجه کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین تعادل این موضوع مهم است.

قالیباف با تاکید بر اینکه مجلس در عین اختلاف سلیقه و اختلاف دیدگاه با سیاست‌های ارزی دولت همراهی کرده است، گفت: همه اختیار‌های موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم، اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

وی با اشاره به تورم کالا‌های اساسی که با ارز ترجیحی وارد می‌شوند و تاکید بر ضرورت اصلاح رویکرد‌های اقتصادی در این زمینه، گفت: به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

قالیباف خطاب به مسئولان اقتصادی حاضر در نشست، گفت: ما رویکرد اقتصادی‌مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

شایان ذکر است؛ در این جلسه محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت بازار ارز و تحولات اقتصاد کلان کشور ارائه کرد.

همچنین وزیر اقتصاد و روسای کمیسیون‌های اقتصادی، صنایع و معادن و جهش و رونق تولید مجلس هم به تشریح راهکار‌های خود برای کنترل نرخ ارز پرداختند. 

منبع: خبرگزاری میزان

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • (ویدیو) عصبانیت تروریست‌های پاکستان از سفر رئیسی از زبان معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری
  • تعهد پاکستان برای اجرایی کردن خط لوله صلح/ پارادایم جدید از قدرت اقتصادی ایران در آسیا
  • هشدار ارزی قالیباف به دولت
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • برگزاری نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است