Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی فردا: دولت حسن روحانی خیلی ادعای کارآمدی و تدبیر داشت اما گزارش تفریغ بودجه سال 98 از واقعیتی پرده برداشت که بسیاری از کارشناسان را متحیر کرد.

محمدحسن آصفری درباره بدهی 537 هزار میلیارد تومانی دولت به جامانده از سال 98 به خبرنگار فردا گفت: روز گذشته گزارش دیوان محاسبات مجلس از تفریغ بودجه سال 98 در صحن علنی قرائت شد که از یک واقعیت تلخ حکایت داشت و آن اینکه دولت خیلی نظارت و حسابررسی بر دخل و خرج دولت وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آنقدر حیف و میل بیت المال در این دولت زیاد است که صدای همه درآمده است. رقم نزدیک به 600 هزار میلیارد تومان بدهی، تقریبا به اندازه بودجه یک سال کشور است و دولت آینده که از مرداد سال 1400 زمام امور اجرایی کشور را به دست می گیرد باید وقت و انرژی بگذارد و قرض ها و بدهی های دولت آقای روحانی را صاف کند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اکثریت مجلس 600 هزار میلیارد تومان بدهی دولت را فقط برای سال 98 خواند و تأکید کرد: اگر میزان بدهی ها سال های 92 تا 97 نیز محاسبه شوند رقم بسیار درشتی از حجم بدهی های دولت به دست می آید. این بدهی ها تنها نشانه بی تدبیری است.

وی افزود: دولت کنونی خیلی شعار تدبیر و برنامه ریزی می داد اما متأسفانه در حوزه حساب و کتاب هیچ نشانه و علامتی از برنامه ریزی و تدبیر در کارهای این دولت مشاهده نمی کنیم. همین مسئله سبب می شود بزرگترین دغدغه و چالش دولت آینده آن باشد که ببینند قرض و بدهی های دولت آقای روحانی را از چه محلی می تواند جبران کند.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به بدهی سنگین دولت به پیمانکاران و پروژه های نیمه تمام تأکید کرد: عملکرد نامناسب و ناکارآمدی دولت آقای روحانی وضعیت کشور را با شرایط سختی روبه رو کرده است. متأسفانه دولت قصدی برای اصلاح رویه ندارد چراکه در بودجه سال آینده نیز حجم بالایی از همین حیف و میل ها و عدم شفافیت ها دوباره به چشم می خورد.

وی با بیان اینکه پیش از پایان کار دولت باید تکلیف بدهی هایش روشن شود، افزود: حجم ریخت و پاش های این دولت آنقدر زیاد است که بوی تعفنش همه جا بلند است و متأسفانه  مردم تنها از این ریخت و پاش های دولت متضرر می شوند.

آصفری تأکید کرد: مجلس باید پرونده بدهی های دولت را به قوه قضائیه بفرستد و دستگاه قضایی قبل از اتمام این دولت، تکلیف این بدهی ها و محل هزینه‌کرد آنها را مشخص کند تا همین آقایان دولت مشخص کنند که قرار است از چه محلی این قرض ها جبران شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: ایران ایران بدهی های دولت بدهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۲۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حاجی بابایی با اشاره به اینکه، متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین ماه امسال باید اجرا بشود، گفت: بودجه آن هم پیش بینی شده، اما اینکه چرا از اول فروردین ماه اضافه پرداختی ها صورت نگرفته بدلیل برخی موضوعات قانونی است.

تسنیم در گزارشی نوشت: رئیس کمیسیون تلفیق بودجه افزود، موضوع ۹۰ درصد متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مصوب شده است، یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که هنوز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.

به گفته این نماینده مجلس، برنامه هفتم توسعه، مصوب مجلس، یکبار از شورای نگهبان اعاده شده، بر این اساس به تازگی برخی مواد را مصوب کردیم و برنامه هفتم مصوب باردیگر به شورای نگهبان خواهد رفت تا دیگر ایرادی نداشته باشد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بر این اساس وقتی برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون بشود، دولت مکلف است احکام جدید حقوق بازنشستگان را نیز صادر کند.

حاجی بابایی گفت: هر زمانی که احکام جدید از سوی دولت صادر شد از اول فروردین متناسب سازی حقوق بازنشستگان محاسبه شده و ما به التفاوت واریز خواهد شد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903029

دیگر خبرها

  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • قرارداد شهرداری تهران با چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد