Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، حمید مطهری، مربی تیم فوتبال پرسپولیس در کنفرانس خبری پیش از دیدار با ذوب آهن از هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران (جام خلیج فارس) اظهار کرد: باید به خانواده خورشیدیان، هوادار خیلی خوب و متعصبمان تسلیت بگویم که جان خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز دلیل لغو بازی قبلی‌ ما با ذوب آهن را نمی‌دانم و اگر این دیدار در زمان خودش برگزار می‌شد با شرایط بهتری به فینال آسیا می‌رفتیم.

وی افزود: باشگاه پرسپولیس ۲ بار نامه زد و حداقل توقع ما از سازمان لیگ پاسخگویی بود. این احترام متقابل باید همیشه بین باشگاه‌ها و سازمان لیگ وجود داشته باشد. همیشه بین سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس ارتباط خوبی وجود داشته است و فکر می‌کنم توقع بی‌جایی نیست که حداقل جواب باشگاه ما را می‌دادند. در مورد مسائل فنی هم باید بگویم ذوب‌آهن خیلی خوب از سوی گروه فنی ما آنالیز شده است.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه تصریح کرد: می‌دانیم از این مسابقه چه می‌خواهیم و طراحی‌مان مشخص است. با این وجود مربیان سبک‌های مختلفی دارند. برخی از آن‌ها تنها به تیم خود فکر کرده اند و اصول خودشان را دارند. برخی مربیان هم تنها به آنالیز تیم حریف می‌پردازند. تعدادی دیگر هم ضمن آنالیز با دقت تیم حریف، اصول و عقاید تاکتیکی خود را دارند. گروه فنی پرسپولیس جزء سومین گروه است. طراحی تاکتیکی ما برای خودمان خیلی مهمتر از هر چیزی است. اصول خودمان را داریم، اما تیم حریف را هم با دقت آنالیز می‌کنیم. دنبال دیکته کردن اهداف خود به حریف هستیم.

مطهری خاطرنشان کرد: ذوب‌آهن تیم خیلی خوبی است و بازی‌اش از سرعت مناسبی برخوردار است. این تیم در بحث انتقال توپ از دفاع به حمله خیلی خطرناک است. باید حریف را کنترل کرده و طراحی خود را عملیاتی و اجرایی کنیم.

مربی سرخپوشان در ادامه گفت: می‌دانیم تمام بازی‌های لیگ سخت هستند. ذوب‌آهن را حریف قابل اعتمادی می‌دانیم. بازیکنان ما هم ذهن برنده‌خواه داشته و کادر مربی‌مان همیشه تلاش خود را انجام می‌دهند تا بهترین و قابل احترام‌ترین فوتبال را ارائه بدهند. این موضوع برای تیم ما در اولویت است و نهایتا ۳ امتیاز دیدار با ذوب‌آهن برای ما خیلی اهمیت دارد. می‌خواهیم با دیکته کردن تفکرات تاکتیکی‌مان به این تیم، ۳ امتیاز را کسب کنیم.

حمید مطهری در خصوص این که مهاجمان پرسپولیس از این مسابقه گلزنی برای لیگ برتر را شروع می‌کنند، عنوان کرد: مهم این است که کار گروهی‌مان رو به جلو باشد و روی دروازه حریف موقعیت‌سازی کنیم. جای نگرانی نیست و دیدید در فینال آسیا مهدی عبدی که مهاجم جوان ما است، گلزنی کرد. هیچ ایرادی ندارد بلکه مهم این است که تیم کار خود را به بهترین شکل انجام بدهد و گل نزدن مهاجمان موردی نیست که بخواهم در موردش صحبت کنم.

مربی قرمزپوشان پایتخت درباره این که احتمال دارد پرسپولیس با جدایی بشار رسن بیشتر از گذشته در خلق موقعیت دچار مشکل شود، گفت: نظر فردی که سؤال را پرسیده محترم است، اما می‌توانید بازی ما را در لیگ برتر رصد کنید و ببینید چگونه خلق موقعیت کرده و چند موقعیت در هر بازی به دست می‌آوریم. در فینال آسیا هم خیلی هوشمندانه بازی کردیم و فرصت‌های زیادی داشتیم، اما تنها توانستیم یک گل به ثمر برسانیم.

حمید مطهری بیان کرد: در دیدار با نساجی هم که برخی دوستان گفتند پرسپولیس حرفی برای گفتن نداشت، باید به این نکته اشاره کنم تیمی که در آن زمین با چنین شرایطی بتواند ۵۰۷ پاس بدهد، ۶۴ درصد مالکیت داشته باشد، ۸ کرنر بزند و به حریف خود با وجود عادتش به این زمین یک کرنر هم ندهد، نشان می‌دهد در خلق موقعیت مشکلی ندارد. پرسپولیس تیمی است که تفکرات خود را به حریفان دیکته می‌کند.

مربی پرسپولیس در مورد این که برخی تیم‌ها از پرسپولیس به عنوان تیمی خاص یاد می‌کنند، افزود: آقای خاص شنیده بودم و می‌دانم ژوزه مورینیو است، اما تیم خاص نشنیده‌ام. از دوستانی که این لقب را به ما داده‌اند تشکر می‌کنم، زیرا واقعا برازنده پرسپولیس است. تیمی که ۴ دوره پشت سر هم قهرمان لیگ برتر می‌شود و ۲ بار به فینال آسیا می‌رود، واقعا کار بزرگی انجام داده و خاص است. این موضوع را به دلیل این که خودم مربی پرسپولیس هستم، نمی‌گویم. رسیدن به فینال آسیا کار بسیار بزرگی است. بچه‌های ما با تمام وجود و جنگندگی‌شان، غیرت و تعصب خود را نشان دادند که می‌توانند کار‌های بزرگ انجام بدهند و این ادامه‌دار است.

مطهری در ادامه گفت: پرسپولیس این گونه و با توجه به قهرمانی‌ها و افتخاراتش، خاص است. دلیل این موضوع هم این است که پرسپولیس فقط به اهدافش نگاه می‌کند و قدرتمندانه کار خودش را جلو می‌برد. دوستان هم در توهمات خودشان هستند و از این موقعیت استفاده می‌کنیم و تمرکز خود را روی کار‌های تاکتیکی و تکنیکی‌مان به کار می‌گیریم. در همین حال به تیم خاص تبدیل می‌شویم.

مطهری در مورد این که محمود فکری اعلام کرده است در شرایط فعلی ترجیح می‌داد دیدار دربی بلافاصله پس از بازگشت پرسپولیس از فینال آسیا انجام می‌شد، گفت: همیشه باشگاه و کادر فنی پرسپولیس که در رأس آن یحیی گل‌محمدی است به نظر دوستان و همکاران خود احترام می‌گذارند. باشگاه استقلال ابتدا اعلام کرد؛ پرسپولیس باید دیدار‌های عقب‌افتاده‌اش را انجام بدهد سپس به دربی به مصاف ما بیاید. همیشه تابع فدراسیون فوتبال بوده‌ایم و به تصمیماتش احترام گذاشته‌ایم. سازمان لیگ هم بازی‌های معوقه ما را برگزار می‌کند تا به دربی برسیم.

مطهری در ادامه افزود: اکنون دوستان حرف دیگری می‌زنند که دلیلش را خودشان می‌دانند. با این وجود می‌بینید که استقلال دیدار این هفته خود با گل گهر را برگزار می‌کند و سپس با برگزاری یک بازی دیگر به دربی می‌آید. این صحبت‌ها خیلی با هم هم‌خوانی ندارد. این عزیزان هم فکر برنامه و کار خودشان هستند و ما همیشه به سازمان لیگ احترام گذاشته‌ایم.

مربی پرسپولیس درباره شایعه بازگشت رامین رضاییان و علی علیپور به این تیم گفت: اکنون در هفته هفتم لیگ قرار داریم و از الان صحبت کردن درباره لیست دادن کادر فنی پرسپولیس حرفه‌ای نیست. بضاعت ما همین تیم است. از جوانترین و باتجربه‌ترین بازیکن پرسپولیس در اختیار کادر فنی است. پرسپولیس تیم منسجمی است که روحیه جنگندگی در آن فوران می‌کند. در بازی با نساجی دیدید که بچه‌ها در آن شرایط فوق‌العاده سخت چگونه بازی را انجام دادند. به تیم خودمان افتخار کرده و جلو می‌رویم و همیشه نشان داده‌ایم به بازیکن متکی نیستیم. کار تیمی مهمترین موضوع در پرسپولیس است.

حمید مطهری درباره اظهار نظر پیروز قربانی مبنی بر این که پرسپولیس فنی‌ترین تیم ایران است، گفت: به شرف قربانی درود می‌فرستم. وی به عنوان یک پیشکسوت عزیز استقلالی چنین صحبتی کرده است، نه این که به خاطر تعریف از پرسپولیس این گونه حرف بزنم؛ بلکه باید به خاطر حرف‌های واقع‌گرایانه‌اش الگو باشد. او فوتبال را فقط از لحاظ فنی نگاه کرده و نظر می‌دهد و برای خیلی از عزیزان دیگر در لیگ برتر می‌تواند الگو باشد. قربانی فنی صحبت کرده و به دنبال مسائل حاشیه‌ای نیست. وی می‌گوید پرسپولیس فنی‌ترین تیم ایران است و توقع دارم تیم‌های دیگر هم به جای این که به دنبال توهمات، تخریب ذهن مردم و به بیراهه کشیدن آن باشند از فوتبال لذت ببرند.

مطهری در پایان گفت: تمرکزمان روی دیدار خودمان است، اما دوستان تفکراشان روی مسائل دیگر است. پرسپولیس همیشه راه خود را می‌رود و در نهایت باید بگویم بازنده‌ها همیشه درباره برنده‌ها صحبت می‌کنند و نظر می‌دهند، اما برنده‌ها هیچ‌گاه به بازنده‌ها فکر نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید

رضایی: بازی مقابل پرسپولیس بسیار سخت است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرسپولیس لیگ برتر فوتبال فینال آسیا حمید مطهری سازمان لیگ لیگ برتر ذوب آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۲۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف قهرمان روز آخر مشخص می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، پیشکسوت باشگاه استقلال درباره اینکه آبی‌ها چه اندازه شانس قهرمانی دارند، گفت:« مسلماً استقلال شانس اول قهرمانی است و باید این شرایط را تا پایان فصل حفظ کند. استقلال شایسنگی خود را تا این‌جا به خوبی نشان داده است و من امیدوارم چهارهفته باقیمانده را نیز با موفقیت سپری کند».

پاشازاده با اشاره به پیروزی استقلال مقابل ذوبآهن ادامه داد:« اینکه بگوییم استقلال چهار فینال تا پایان لیگ دارد، تعبیر درستی است. واقعاً هر بازی به معنی یک فینال است و باید با تمام قوا در بازی‌های باقیمانده حضور یابیم. به اعتقاد من استقلال دو بازی چالش‌آفرین پیش رو دارد. یکی مقابل فولاد خوزستان و دیگری مقابل نساجی. اعتقاد دارم اگر استقلال از این دو بازی به سلامت عبور کند، شانس موفقیت بسیاری زیادی برای قهرمانی وجود دارد».

پیشکسوت استقلال در پاسخ به این پرسش که تصور می‌کند آیا پرسپولیس تا هفته پایانی همین گونه با استقلال رقابت خواهد کرد، گفت:« تصور می‌کنم پرسپولیس تا هفته آخر خودش را مدعی قهرمانی حفظ خواهد کرد و کار تعیین قهرمان لیگ برتر به روز آخر خواهد کشید. البته در همین شرایط هم به نظر من استقلال شانس بسیار بالایی برای قهرمانی دارد».

پاشازاده درباره اینکه استقلال در هفته آخر میهمان تیم پیکان است و این بازی قرار شده در خارج از تهران برگزار شود، این توضیحات را داد:« به نظر من جالب نیست که اگر استقلال قهرمان شود در غیاب تماشاگران باشد. این موضوع برای سازمان لیگ هم صورت خوشی ندارد و برای آن‌ها ضرر است. اعتقاد دارم باید بازی را جایی برگزار کنند که تماشاگر بتواند به ورزشگاه برود. با بودن تماشاگران جشن قهرمانی زیبا می‌شود و اگر تماشاگران در ورزشگاه نباشند، به نظر من بازی نهایی و جشن قهرمانی خراب می‌شود. امیدوارم با یک تصمیم خوب کاری کنند اگر تکلیف قهرمانی به روز آخر کشیده شد، تماشاگران هم در ورزشگاه حضور یابند».

پاشازاده درباره نقطه قوت استقلال در فصل جاری نیز این توضیحات را ارائه کرد:« استقلال در همه نقاط تیم خوبی است. چه در خط حمله و چه در خط دفاع. البته کار دفاعی استقلال بهتر است، اما وقتی به جدول نگاه می‌کنیم می‌بینیم پرسپولیس هم در بخش دفاعی و هجومی تیم بسیار خوبی است و اعداد و ارقام این دو تیم خیلی نزدیک به هم است. به طور کلی رقابت میان استقلال و پرسپولیس میلیمتری پیش می‌رود و اگر نگاهی به جدول بیندازیم به خوبی این ادعا ثابت می‌شود».

حمیدرضا عرب

دیگر خبرها

  • تکلیف قهرمان روز آخر مشخص می‌شود
  • بازنده های سربلند، محمد ربیعی و مردانش
  • پرسپولیس با رکورد 17 گل در شهر قهرمانی به میدان می‌رود
  • نگاهی آماری به بازی‌های استقلال و ذوب آهن؛ نکونام به دنبال اولین پیروزی
  • هوداران نساجی برگ برنده برابر پرسپولیس هستند
  • باید باز هم از اوسمار حمایت کرد
  • پرسپولیس لباس قهرمانی را برتن نمی‌کند!
  • المپیکی‌های کشتی آزاد روسیه مشخص شدند
  • هفته بیست و ششم لیگ برتر| اهداف متفاوت پرسپولیس و نساجی/ حفظ صدرنشینی استقلال به شرط شکست ذوب‌آهن
  • استقبال اوسمار از زنی که قبل از شیمی درمانی به دیدن بازی پرسپولیس رفت+ ویدئو | صحبت های احساسی در تمرین سرخ ها