Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام وحدانی نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در دعاوی مطرح شده به ویژه حوزه خانواده و از همه مهم‌تر طلاق، شاهد فقر مهارت‌های ارتباطی هستیم.

او افزود: در مسئله طلاق بسیاری از زوجین نخست راه دادگاه را انتخاب می‌کنند در صورتی که تاکید اسناد بالا دستی بر ارجاع زوجین به مشاور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام وحدانی نیا بیان کرد: در گذشته دریافت مشاوره به صورت فیزیکی بود، اما امروز با راه اندازی سامانه تصمیم، زوجین باید در این سامانه ثبت نام و روند غربالگری و مشاوره را طی کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان جنوبی ادامه داد: اگر در روند غربالگری و مشاوره طی ۴۵ روز سازش انجام شد، پرونده متوفق و در مرکز مشاوره بایگانی می‌شود.

بیشتر بخوانید

اختلاف حاد خانوادگی بیشترین آسیب اجتماعی در خراسان جنوبی

او عنوان کرد: در صورتی که سازش رخ ندهد زوجین به دفاتر خدمات قضایی ارجاع داده خواهند شد.

حجت الاسلام وحدانی نیا با بیان اینکه وکلا حق ورود و دخالت در تصمیم گیری زوجین را ندارند، گفت: در صورتی که وکلا در روند تصمیم گیری زوجین مداخله کنند مطابق با ساز و کار‌های قانونی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

اعطا ۶۵ میلیون یارانه مشاوره به زوجین نیازمند

عرب نژاد مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: با راه اندازی سامانه تصمیم در استان چرخه اداری حل و فصل دعاوی خانوادگی از جمله طلاق تسهیل شده و زوجین می‌توانند با مراجعه به سامانه zaman.behzisti.net درخواست خود را ثبت کنند.

او افزود: در ۳ دفتر پیشخوان و ۱۲ مرکزمشاوره سطح استان امکان ارائه مشاوره و خدمات مورد نیاز به زوجین فراهم شده است.

عرب نژاد ادامه داد: تاکنون ۶۵ میلیون اعتبار صرف یارانه مشاوره برای زوجین نیازمند شده و ۹۰۰ نفر از این یارانه حمایتی بهزیستی بهره برده اند.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: زیر ساخت‌های لازم این سامانه در شهرستان‌های با جمعیت بالای ۲۵ هزار نفر راه اندازی شده و ۴ شهرستان بیرجند، طبس، قاین و نهبندان به این سامانه دسترسی دارند.

پیش بینی می‌شود تا پایان امسال سایر شهرستان‌های استان نیز بتوانند از ظرفیت این سامانه استفاده کنند.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سامانه تصمیم بهزیستی طلاق وقوع جرم خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۲۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی برای ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

سید محسن اصغری نکاح امروز، ۷ اردیبهشت‌ماه در همایش روز روانشناسی و مشاوره با شعار «روانشناسی در خدمت جامعه» که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروزه در پزشکی، سبک زندگی و پیشگیری و آسیب‌زدایی مبتنی بر آن جزء محورها و راهبردهای اساسی شده است. نمی‌توانیم با مسائل عاطفی، هیجانی و روانشناختی سر و کار داشته باشیم اما سراغ سبک زندگی نرویم؛ نمی‌توانیم روانشناس باشیم و برای شناخت چالش‌های روانشناختی جامعه تنها در کلینیک بنشینیم.

وی افزود: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی جهت ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ادامه داد: راهبرد سازمان نظام روانشناسی جامعه‌محور بودن است و در این جامعه‌محوری تعامل با سازمان‌ها و نهادهایی که مسئولیت دارند جزء اساسی‌ترین موضوعات است.

اصغری نکاح اضافه کرد: استان خراسان رضوی یک کلان‌استان بوده و شورای استانی باید به صورت ویژه دیده شود. بیشترین حجم همکاران دارای عضویت، پروانه و کلینیک‌ها پس از تهران در خراسان بوده و اساتید بزرگی در خراسان و مشهد وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۹۶ نفر در استان در آزمون صلاحیت حرفه‌ای نمره قبولی کسب کرده‌اند و این افراد باید توسط شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مورد مصاحبه قرار بگیرند. رویکرد ما مشاوره همگانی بوده و جدا از نام دانشگاه‌ها و موسسات، صلاحیت‌های حرفه‌ای دیده می‌شود.

دانشیار گروه آموزشی روانشناسی مشاوره و تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: امروزه همکاران ما از نظر ارائه خدمات با توجه به هزینه‌های بسیار سنگین جاری جهاد می‌کنند. زمانی هویت روانشناسی را برای جامعه احراز می‌کنیم که خدمات ارزنده‌ای به جامعه بدهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • ۶۷ درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند
  • مشکلات ثبت نام وام ازدواج در سامانه از زبان زوجین جوان تهرانی
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه
  • برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه تصمیم‌گیری می‌شود
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند