Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاه شبیه‌سازی (موت کورت) ترور شهید سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و شهدای همراه در قالب رقابت‌ گروه‌های حقوق‌دان، وکلا، قضات، دانشجویان و پژوهشگران برگزار می‌شود؛ رقابت آثار راه‌یافته به بخش نهایی اسفند ماه برگزار می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم؛ عصر امروز نشست خبری دبیرخانه بین‌المللی صلح و مقاومت با محوریت مطالبه‌گری حقوقی و نخستین رویداد دادگاه شبیه‌ساز (موت کورت) ترور شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و شهدای همراه توسط دولت جنایتکار امریکا و نشست رسانه‌ای بررسی پرونده و مطالبه‌گری حقوقی ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور و سخنرانی عباسعلی کدخدایی، عضو حقوقدان شورای نگهبان و بهادری‌ جهرمی،‌ رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که تعدادی از خانواده‌های شهدای جبهه مقاومت و خانواده شهدای ترور حضور داشتند، از پوستر رویداد دادگاه شبیه‌سازی ترور شهدای مقامت و کنفرانس بین‌المللی ابعاد حقوقی  ــ سیاسی این موضوع رونمایی شد.

بهادری‌ جهرمی؛ رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانوداه قوه قضائیه در آغاز این نشست گفت: واقعه دردناک ترور اسوه مقاومت به نوعی پشت ایرانیان را لرزاند و بر این اساس ضروری بود که هر یک از جوامع مختلف، اصناف مختلف و اقشار مختلف، واکنش مناسب نسبت به این موضوع داشته باشند و تکلیف خود را احصا کنند.

وی افزود: بدنه اجتماعی مردم با هماهنگی با همدیگر باید نسبت به احقاق حقوق خودشان و مقابله با بانیان این ضایعه همچنین جلوگیری از تکرار چنین مسائلی اقدام کنند.

بهادری‌جهرمی ادامه داد:‌ جامعه حقوقی و مرکز وکلا هم سعی کرد در این راه جزو پیشگامان باشد؛ جامعه وکلای مرکز با حضور 30 هزار وکیل و جامعه کارشناسان رسمی مرکز هم با حدود 14 هزار کارشناس برای این احقاق حقوق اعلام آمادگی می‌کنند؛ در این باره جلساتی با نهادهای حاکمیتی برگزار شده و در ادامه آن دبیرخانه بین‌المللی صلح و مقاومت بنا شد.

وی تأکید کرد: این دبیرخانه به صورت کاملاً مردمی و خودجوش راه‌اندازی شده و مراسم متعددی از جشنواره‌های علمی و برنامه‌های حقوق بشری را برگزار خواهد کرد.

در ادامه اسماعیل آجرلو؛ دبیر نخستین رویداد دادگاه شبیه‌ساز (موت کورت) ترور شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و شهدای همراه توسط دولت جنایتکار امریکا ضمن توضیح ماهیت این دبیرخانه گفت: دبیرخانه با عنوان مطالبه‌گری حقوقی ترور شهید سلیمانی با حضور حقوقدانان تشکیل شده است.

وی افزود:‌ ماهیت این دبیرخانه مردمی و خودجوش است و هیچ نهاد مستقیم حاکمیتی تشکیل‌دهنده آن نیست؛ فعالیت متعددی برای این دبیرخانه و استمرار فعالیت‌های آن برای سال‌های آینده پیش‌بینی شده است از جمله برگزاری رویداد شبیه‌سازی دادگاه (موت کورت) که از امروز فراخوان شرکت در آن اعلام می‌شود.

آجرلو با گفتن اینکه گروه‌های دانشجویی، حقوقدانان و وکلا می‌توانند در قالب رقابت‌های مورت کورت در این رقابت شرکت کنند،‌ گفت: رقابت مجازی این موت کورت از امروز آغاز می‌شود و در اسفند ماه امسال بخش اصلی رقابت به صورت حضوری برگزاری خواهد شد.

وی افزود: همچنین فراخوان مقاله و کنفرانس بین‌المللی بررسی ابعاد حقوقی ــ سیاسی ترور شهید سلیمانی و شهدای همراه توسط آمریکا هم منتشر می‌شود؛ 10 اسفند ماه مهلت دریافت چکیده مقالات است و همایش با حضور صاحبان مقالات برتر با احضور اندیشمندانی از سراسر جهان برگزار خواهد شد.

آجرلو اظهار کرد: این دبیرخانه رسالت خودش را بر جریان‌سازی علمی و حقوقی و مطالبه‌گری مردمی در خصوص ترور شهید سلمیانی قرار داده است.

در ادامه این نشست، نژندی‌منش، مسئول برگزاری این رویداد حقوقی، ‌دلیل برگزاری موت کورت را گرامیداشت یاد شهدای مقاومت و به ویژه شهید سلمیانی، تأکید جامعه علمی و مدنی بر مطالبه‌گری، تبیین و شناخت چالش‌های حقوقی، طرح ادبیات حقوقی جبهه مقاومت در سطح دانشگاه‌ها و مشارکت جامعه حقوقی در ارائه راه حل برای حل معضلات حقوقی کشور، عنوان کرد.

وی گفت:‌ این برنامه در حقیقت مشارکت جامعه دانشگاهی حرفه‌ای حقوقی در شناخت آسیب‌ها و ارائه راهکارها است؛ حقوقدانان و دانشجویان گرد هم می‌آیند تا درباره یک بحث فراملی، تبادل‌نظر کنند؛ ترکیب کمیته علمی این رویداد هم متشکل از اساتید دانشگاه‌های حقوق کشور،‌ وکلا،‌ قضات، دانشجویان و پژوهشگان حقوق است.

نژندی‌منش گفت:‌ در جریان روند ثبت‌نام، سناریو در اختیار تیم‌ها قرار داده می‌شود تا لوایح را تنظیم کنند؛ لوایح به‌صورت کدگذاری شده در اختیار داوران قرار می‌گیرد و لوایحی که بالاترین امتیازها را بیاورند به عنوان تیم‌های منتخب به صورت حضوری در محضر قضات به ارائه لوایح و دفاعیات خود می‌پردازند؛ لوایح تیم‌های برنده در قالب کتاب منتشر خواهد شد.

رئیسی در تماس با همتای عراقی: مجازات آمران ‌ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی اجرای عدالت استمستند "شاهد" روایتگر نقش شهید سلیمانی در بازسازی عتبات عالیات

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ابومهدی المهندس شهید سپهبد قاسم سلیمانی مرکز وکلای قوه قضائیه ابومهدی المهندس شهید سپهبد قاسم سلیمانی مرکز وکلای قوه قضائیه ترور شهید سلیمانی شهدای همراه دادگاه شبیه مطالبه گری بین المللی شبیه سازی موت کورت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۲۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت اوکراین از خنثی‌سازی طرح روسیه برای ترور «زلنسکی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، سرویس اطلاعات خارجی اوکراین (SBU) امروز سه شنبه از بازداشت ۲ نفر که قصد ترور زلنسکی را داشتند، خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، کی‌ یف ادعا کرد که رییس جمهور اوکراین چندین بار از آغاز عملیات نظامی ویژه نظامی مسکو در فوریه ۲۰۲۲ مورد هدف روسیه قرار گرفته است.

به گزارش ایندیپندنت، اوکراین مدعی شد که دو مقام امنیتی این کشور که در توطئه هماهنگ‌ شده اس از سوی روسیه قصد ترور مقامات ارشد کی‌ یف از جمله ولودیمیر زلنسکی را داشتند، بازداشت شدند.

اوکراین مدعی خنثی‌سازی طرح روسیه برای ترور زلنسکی شد

سرویس امنیتی اوکراین ادعا کرد که ماموران روس را در سرویس گارد دولتی اوکراین دستگیر کرده است که برای ترور رئیس‌جمهور اوکراین و دیگر مقامات ارشد دولتی برنامه‌ ریزی می‌ کردند.

سرویس امنیتی اوکراین در پستی در کانال تلگرامی خود ادعا کرد: کارآگاهان ضداطلاعاتی و سرویس امنیت ملی اوکراین طرح سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) برای حذف رییس‌ جمهور اوکراین و دیگر مقامات ارشد نظامی و سیاسی را خنثی کردند.

این در حالیست که کی یف تا کنون اسناد و مدارکی دال بر اثبات ادعای خود ارائه نکرده است.

کد خبر 6099667

دیگر خبرها

  • مغز انسان به شکلی بی‌نظیر شبیه‌سازی شد
  • اوکراین مدعی خنثی سازی ترور زلنسکی شد
  • روایت اوکراین از خنثی‌سازی طرح روسیه برای ترور «زلنسکی»
  • هوش مصنوعی ربات‌ها را بهتر از انسان‌ آموزش می‌دهد
  • آغاز دادگاه حقوقی بین‌المللی بیماران تالاسمی
  • پارتی پر سروصدایی که سوشیال مدیا را منفجر کرد/ عکس
  • جزئیات دو شبیه سازی آمریکا برای حمله به ایران
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان