Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، محمدجواد آذری جهرمی در جلسه جمع‌بندی اولیه سفر به سیستان و بلوچستان از تست نهایی تجهیزات در اطراف زاهدان خبر داد و اظهار داشت: تا چهارشنبه شب زمان‌بندی اتصال تک‌تک روستاها به شبکه ملی اطلاعات مشخص می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امروز از مناطق روستایی اطراف خاش و زاهدان بازدید میدانی به عمل آمد که برنامه اجرایی و زیرساخت‌های آن آماده شده است، تست نهایی نیز در منطقه چشمه زیارت اطراف زاهدان در حال انجام است که تا امشب نتیجه نهایی آن مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جلسات فنی و کارشناسی در دو روز گذشته، تصریح کرد: چهارشنبه شب می‌توانیم برنامه اجرایی و زمان‌بندی اقدامات خود را به مردم گزارش و مشخص کنیم در چه زمانی چه روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود. تمام برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان اردیبهشت‌ماه بوده اما از سه هفته آینده به تدریج اتصال روستاها به شبکه آغاز می‌شود؛ روز گذشته هم 11 روستا متصل شدند که در این روستاها واقع در منطقه "چشمه زیارت" در اطراف زاهدان تقریباً از 10 تا 200 خانوار زندگی می‌کنند که با راه‌اندازی ذو سایت به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه برنامه‌های سفر خود در سیستان و بلوچستان به روستای "شورو" در بخش "کورین" از توابع شهرستان زاهدان رفت تا از نزدیک و به صورت میدانی وضعیت ارتباطات در این منطقه را بررسی کند. 

آذری جهرمی در جمع اهالی این روستا و روستاهای اطراف، با اشاره به اینکه امروزه ارتباطات فقط برای برقراری و تبادل ارتباط نیست، گفت: امروز سلامت، آموزش و کسب‌وکارها در بستر اینترنت قرار دارد و رونق بسیاری از کارها به دسترسی شبکه اینترنت مرتبط است.

وی به دانش‌آموزان با استعداد روستا اشاره کرد و افزود: فرقی بین فرزندان ما با فرزندان شما در این روستا نیست و ایجاد دسترسی به ارتباطات حداقل کاری است که می‌توانیم برای آنان انجام دهیم تا بتوانند در ساخت آینده کشور و منطقه نقش ایفا کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی و اینترنت پرسرعت و اتصال به شبکه ملی اطلاعات تا سه هفته آینده در این روستا خبر داد و با اشاره به هزینه‌بر بودن پوشش ارتباطات در منطقه، افزود: برای سیستان و بلوچستان یک هزار و 700 کیلومتر فیبر نوری کشیده شده که یک هزار کیلومتر دیگر نیز در همین مدت کوتاه برای این استان در برنامه داریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر 10 روزه به سیستان و بلوچستان روند محرومیت‌زدایی حوزه ارتباطات روستایی و مناطق محروم این استان را پیگیری می‌کند. هدف‌گذاری اتصال یک هزار و 200 روستا به شبکه اینترنت، تقویت پوشش جاده‌ای و ایجاد ارتباطات پایدار از جمله برنامه های سفر آذری جهرمی به سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری اطلاعات سیستان و بلوچستان روستا وزیر ارتباطات سیستان و بلوچستان فناوری اطلاعات وزیر ارتباطات یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۲۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید

روزنامه جمهوری اسلامی در ستون صرفا جهت اطلاع خود نوشته است؛

مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دارالعلوم زاهدان مدعی مسیر اعتدالی در مدارس دینی اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان شد و گفت این مدارس با گروه‌های افراطی همراه نیستند.

این ادعای عبدالحمید با آنچه در عملیات مشترک دیروز قرارگاه قدس با اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان در مدرسه علوم دینی انوارالحرمین روستای پشامگ شهرستان راسک روشن شد عملاً تکذیب شد.

در این عملیات، عناصر پشتیبانی‌کننده دو عملیات تروریستی گروهک جیش‌العدل در ۲۴ آذر ۱۴۰۲ در ستاد انتظامی و ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ در سپاه شهرستان راسک صورت گرفت و منجر به شهادت تعدادی از نیروهای انتظامی و سپاه شد که در مدرسه یادشده مخفی شده بودند با همکاری مردم منطقه شناسائی و دستگیر شدند.

دیگر خبرها

  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقا کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید
  • دولت تا سال ۱۴۰۸ از حق‌السهم فیبر نوری چشم‌پوشی می‌کند
  • هوای سیستان بارانی شد + فیلم
  • ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان
  • سیستان بارانی شد