Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بعد از ظهر امروز حسینیه ثارالله بقعه متبرکه امامزاده عبدالله (ع) همدان با حضور حجت الاسلام سید مهدی خاموشی؛ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افتتاح شد.

رئیس هیات منای بقعه متبرکه امامزاده عبدالله(ع) همدان در حاشیه این مراسم اظهار کرد: حسینیه ثارالله دو هزار متر زیربنا دارد و امروز پس از یک سال کار ساخت و ساز افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا بیات با بیان اینکه زمستان سال گذشته ساخت این پروژه آغاز و یک ماه پیش کار آن تمام شد و امروز افتتاح می‌شود گفت:  آشپزخانه‌های مرکزی این مکان راه‌اندازی و گازکشی نیز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه داخل ضریح بقعه متبرکه در حال آینه‌کاری رواق‌ها هستیم و کارهای عمرانی موزه این مکان مقدس نیز به مساحت ۳۵۰ متر به پایان رسیده است افزود: قریب به ۸ میلیارد تومان در این بقعه منبرکه کار انجام می‌شود ضمن اینکه برای حسینیه نیز ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس هیات منای امامزاده عبدالله(ع) همدان در پاسخ به اینکه می‌توانست فرش‌های حسینیه یکدست باشد اما در رنگ‌های متفاوت است و جلوه خوبی ندارد بیان کرد: در حال حاضر  ۳۰۰ تخته فرش در اینجا استفاده شده اما فرش‌هایی هستند که در تابستان برای برگزاری مراسم داخل حیاط امامزاده پهن می‌شود و ما درصددیم با حضور حجت الاسلام خاموشی بودجه‌ای اختصاص یابد تا حسینیه را موکت کنیم.

وی بیان با بیان اینکه فضای در نظر گرفته شده برای حسینیه مورد استفاده هیات‌های زیادی قرار خواهد گرفت گفت: برای مثال هیاتی به نام ثارالله با یک‌هزار نفر جمعیت جوان در این مکان جمع می‌شوند و برنامه‌های مختلفی برگزار خواهند کرد.

بیات با تاکید به اینکه این حسینیه در مرکز شهر واقع شده و با حضور زائران اباعبدالله(ع) در ایام اربعین حسینی استراحتگاهی برای آنها به شمار می‌رود گفت: آشپزخانه‌های بزرگی هم برای پذیرایی از زوار امام حسین(ع) در این مکان تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه قریب به 2.5 میلیارد تومان هزینه برای آینه‌کاری رواق‌های ضریح نیاز است که بیشتر از نصف آن انجام شده، خاطرنشان کرد: اشیای قیمتی وقفی نیز وارد موزه امامزاده شده است.

گفتنی است رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از موزه این بقعه متبرکه بازدید کرد، او قبل از حضور در امامزاده عبدالله(ع) به شهرستان ملایر رفت و پس از ملاقات با امام جمعه و فرماندار، از مقبره واقف بزرگ سیف‌الدوله، از پروژه‌های در حال ساخت این شهرستان مانند بازار مبل و منبت، پمپ بنزین و مرکز علم و فن آوری بازدید کرد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس همدان حسینیه ثارالله امامزاده عبدالله سازمان اوقاف حجت الاسلام خاموشی امامزاده عبدالله میلیارد تومان بقعه متبرکه عبدالله ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۲۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خردادماه، یادواره شهید مغفوری در کرمان برگزار می‌شود/ تجلیل از شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور

سردار نظري گفت : خردادماه، یادواره شهید عبدالمهدی مغفوری مسئول اسبق روابط عمومی لشکر ٤١ ثارالله کرمان و شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمد علی نظری فرمانده سپاه ثارالله کرمان شامگاه سه شنبه در جمع اعضای جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی کرمان گفت: خردادماه، یادواره شهید عبدالمهدی مغفوری مسئول اسبق روابط عمومی لشکر ٤١ ثارالله کرمان و شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: این یادواره با عنوان گرامیداشت شهید مغفوری و ١٥ نفر از شهدای حوزه رسانه استان کرمان برگزار خواهد شد.

او با اشاره به خصوصیات اخلاقی این شهید عارف که مزار وی مورد مراجعه بسیاری از مردم است بر ضرورت رویکرد مردمی این مراسم با توجه به علاقمندی بسیار زیاد مردم و جوانان به این شهید والا مقام تاکید کرد.

*پویش کتابخوانی "به رنگ خدا"

سپس مسئول سازمان بسیج رسانه استان کرمان نیز به اهمیت برگزاری این یادواره اشاره کرد و گفت: در همین راستا پویش کتابخوانی "به رنگ خدا" با همکاری اداره کل کتابخانه‌ها در حال برگزاری است و فراخوان پویش کتابخوانی و مسابقه با موضوع کتاب "به رنگ خدا" که روایت همسر شهید مغفوری است در سطح ملی راه اندازی شده و تداوم دارد و مهلت ارسال آثار تا ۲۰ اردیبهشت ماه امسال اعلام شده است.

مجتبی سلطانی افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه و پویش می‌توانند آثار خود را به نشانی اینترنتی سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی سماک samakpl.ir ارسال نمایند.

وی همچنین از رونمایی از سردیس شهید مغفوری همزمان با برگزاری این یادواره خبر داد و اظهار داشت: این سردیس با نظر خانواده ایشان در یکی از نقاط شهر کرمان نصب خواهد شد.


در ادامه این نشست حاضران به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص برگزاری این یادواره پرداختند.

شایان ذکر است شهید عبدالمهدی مغفوری مسئول اسبق روابط عمومی لشکر ٤١ ثارالله کرمان از شهدای برجسته استان کرمان است که آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید کرمان وی را اینگونه توصیف کرده بود: "شهید مغفوری یک آیت الله بدون عمامه بود"؛ همچنین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده اسبق لشکر ٤١ ثارالله و فرمانده سابق نیروی قدس سپاه نیز با تمجید از خصوصیات اخلاقی و مومنانه شهید مغفوری درباره وی گفته بود: "مزارش، امامزاده شهرمان شده است".

وی همچنین به عنوان شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور انتخاب شده است.

دیگر خبرها

  • خردادماه، یادواره شهید مغفوری در کرمان برگزار می‌شود/ تجلیل از شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور
  • افتتاح زمین چمن مصنوعی شهر جورقان
  • نقش موثر معلمان در مقابله با جنگ نرم دشمن
  • بلینکن وارد اراضی اشغالی شد
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان