Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه کرمان گفت: هرچه اعتقاد قوی تر، روح وسیع تر، اندیشه ها رژف تر باشد تأثیر او بر دیگران بیشتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی چهارشنبه (10 دی) در نشست تخصصی بررسی آموزه های تربیتی مکتب سردار سلیمانی همراه با رونمایی از پوستر همایش ملی آموزه های تربیتی شهید سلیمانی با تسلیت ایام متعلق به دخت گرامی پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت زهرا(س) و گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در سخنانی با بیان اینکه انسان ها یا مؤثر  هستند یا متأثر؛ افزود: ما حتماً با هر کسی که می نشینیم و در هر محفلی حضور پیدا می کنیم، در هر جلسه و با هر شخصی ارتباط برقرار می کنیم یا تأثیر می پذیریم و یا تأثیر می گذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با طرح این پرسش که چه کسانی تأثیرگذار و چه کسانی تأثیرپذیر هستند؟ گفت: وقتی انسان با دیگران مواجه می شود، همیشه آن کسی که به لحاظ روحی قوی تر است، مؤثرتر و تأثیرگذار است و آن کسی که ضعیف تر، تأثیر می پذیرد.

 

 

وی با بیان اینکه تأثیرگذاری هر فرد به اندازه وسعت روح و به اندازه اعتقادات و اندیشه ها و به اندازه رویکرد و عملکرد او است؛ اظهار کرد: هرچه اعتقاد قوی تر، روح وسیع تر، اندیشه ها رژف تر، تأثیر آدم بیشتر است؛ خاطر نشان کرد: اینکه خیلی ها از شهید سلیمانی خاطره دارند و خاطره مثبت دارند و چه در حیات و چه بعد از شهادت از او تأثیر پذیرفته اند، به اعتقادات، روحیه بلند و به انگیزه های قوی شهید سلیمانی برمی گردد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: شهید سلیمانی چون خود را با تمام وجود در مکتب اهل بیت(ع) و در اجرایی کردن احکام اسلامی می دید و تلاش می کرد از کوچکترین حکم شرعی هم در اجرایی کردن عبور نکند، با اعتقاد عمیقی که به ائمه عصمت و طهارت داشت و در این راه 40 سال مبارزه کرد، به همین دلیل وسعت تأثیر او در جغرافیای جبهه مقاومت خود را به صورت جدی نشان داد و تبدیل شد به شخصیتی که این شخصیت نه فقط در ایران بلکه در جبهه مقاومت تأثیرگذار است.

 

 

وی اظهار کرد: این روحیه و رویه شهید سلیمانی منحصر به تأثیر در حیات نیست بلکه تأثیر آن در بعد از شهادت هم هست و آن هم برمی گردد به قلم نویسندگانی که در خصوص این شهید بنویسند و گفتمان کسانی که این شهید را درک کردند و خاطرات را نقل کنند و جهاد و مبارزه شهید سلیمانی چه در دوران دفاع مقدس و چه آنچه که در جبهه مقاومت اتفاق افتاد و در روح خودش هم خیلی از مسائل عمیقاً تأثیر می گذاشت.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی درباره اعتقاد عمیق این مرد الهی و مجاهد فی سبیل الله گفت: او روزی می فرمود « من از آنچه که در جبهه مقاومت (اشک یتیم، آه مظلوم و ...) می بینم، آنقدر عرصه را در این دنیا تنگ کرده که هر لحظه از خدا می خواهم زودتر از این دنیا بروم و این صحنه ها را نبینم» لذا این روحیه عاشق شهادت با اعتقاد عمیق به اهل بیت عصمت و طهارت می شود و امیدوارم به روحیه و رویه این شهید عزیز اقتدا کنیم.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تربیت خانوادگی سردار سلیمانی، با بیان اینکه  تفاوت شهید با انسان های خودساخته زیاد است، گفت: انسان وقتی خودساخته می شود و خداترس و عابد و چهره طاهر و پاک؛ وقتی از دنیا می رود با طهارت و پاکی دنیا را ترک می کند.

 

 

امام جمعه کرمان افزود: شهید وقتی دنیا را ترک می کند از طاهر والاتر و مطهر است یعنی هم خود پاک است و هم دیگران را پاک می کند؛ این روحیه ای که فرد را به شهادت می رساند تا مطهر بشود، این روحیه بخشی به تربیت خانوادگی برمی گردد.

 

 

وی ادامه داد: حاج حسین، برادر بزرگ شهید سلیمانی نقل می کند یک روز به خانه آمدیم و شهید سلیمانی به مادر گفت که «با ما دو نفر غذا در ظرف مشترک نده»؛ می گوید من احساس کردم شاید ایشان، دیدگاهشان این است که من به حق او تجاوز می کنم و می خواهد غذا را جدا کند اما وقتی غذا را جدا کرد، ایشان بخشی از غذای خود را کنار گذاشت و در مدرسه به بچه هایی که ناهار نداشتند، داد.

 

 

حجت الاسلام علیدادی بیان کرد: برادر این شهید گفتند بارها اتفاق افتاد که پدر برای ما دفترچه 40 برگ می گرفت و شهید سلیمانی دفترچه 40 برگ خود را 4 تا 10 برگ کرده و بین دانش آموزان فقیر تقسیم می کرد و بعد به من می گفت اگر ممکن است این دفترچه 40 برگ خود را بین من و خود تقسیم کن و یا حتی ایشان مداد خود را با دیگرن نصف می کرد.

 

 

وی با بیان اینکه پدر شهید سلیمانی مرد بسیار پاک، زاهد و عابد بود و اصلاً سواد مدرسه ای نداشت اما اشعار فراوان انسان ساز حفظ داشت و می خواند و وقتی کنار او می نشستی و صحبت می کردی، احساس نمی کردی سواد مدرسه ای ندارد، گفت: بنده از پدر شهید سلیمانی سوال کردم «خیلی ها در رده پسر شما هستند اما پسر شما چیز دیگر است» ایشان یک جواب دادند و سرش را پایین انداخت و گفت که «هر چه او دارد مربوط به مادرش است».

 

 

امام جمعه کرمان با بیان اینکه پدر شهید سلیمانی خاطره ای از مادر شهید گفت، ادامه داد: ما در هوای گرم فصل درو بودیم و کارگر داشتیم و ماه رمضان بود و کارگران روزه نمی گرفتند و مادر شهید سلیمانی برایشان غذا آماده می کرد و من به او اعتراض کردم و گفتم «کسی که روزه نمی گیرد حق ندارید به او غذا بدهید» گفت « شاید عذر شرعی داشته باشد».

 

 

وی در خصوص پدر شهید سلیمانی، افزود: من از کسانی که با پدر شهید سلیمانی در ارتباط بودند پرسیدم روحیات حاج حسن در جوانی چگونه بوده؟ گفتند که ایشان در مزرعه می گشت و خوشه های گندمی که مربوط به هر مزرعه ای بود را جمع می کرد و جدا در جیب می گذاشت و به خرمن صاحبش می رساند.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه «کوچک های بزرگ» در ادب و تربیت شهید سلیمانی، او را شهید سلیمانی کرد، گفت: چه اتفاقی می افتد که فرماندهی جبهه ای را به عهده می گیرد که روزی در نقطه مقابل او قرار داشت؟ فکر می کنم شهادت شهید سلیمانی که در ادامه جهادش است، می تواند مصداقی از آیات متعددی از قرآن باشد.

 

 

وی با بیان اینکه خداوند بدون حساب به بعضی ها پاداش می دهد، ادامه داد: خداوند بعضی ها را محبوب می کند و به زودی محبتشان را در دل دیگران قرار می دهد؛ در اربعین عکس سردار سلیمانی از نجف تا کربلا و از همه مسیرها منتهی به کربلا حمل می شد.

 

 

امام جمعه کرمان اظهار کرد: خداوند اسم بعضی ها را قرار است بزرگ کند، جهانی بشوند و شهرت پیدا کنند؛ این تحول هایی که به وجود می آید و یک شخصیتی با این عظمت در جهان خود را نشان می دهد و برای همیشه ماندگار می شود، حقانیت این راه و مسیر است.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه حق و حقانیت، این عظمت بزرگ را به وجود آورد، گفت: وقتی حق خود را نشان می دهد، جبهه مقاومت شکل می گیرد؛ عراق و سوریه و لبنان و یمن همه در کنار هم قرار می گیرند و لشکر واحدی تشکیل می دهند و زمانی که حضرت ولی عصر(عج) تشریف می آورند قرار است لشکرهای واحدی از کل جهان اسلام در رکاب ایشان شکل بگیرد.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام علیدادی سلیمانی نشست تخصصی دانشگاه فرهنگیان حجت الاسلام علیدادی پدر شهید سلیمانی علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان سردار سلیمانی جبهه مقاومت برمی گردد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۲۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگجزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی در نشست با تعدادی از مدیران استان اظهار داشت: هر یک از دستگاهها در انجام وظایف و مسئولیت های خود کوتاهی کند، قطعاً با آن دستگاه و مدیر مربوطه برخورد خواهد شد. باید امید را در جامعه تقویت کرد چرا که این امید به آینده است که می‌تواند موجب توسعه استان سیستان و بلوچستان شود.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس؛ سخت ترین شرایط را متحمل شدیم و با کار شبانه روزی توانستیم بر دشمن غلبه کنیم.

وی اذعان کرد: باید اراده خود را تقویت کرده و به دل مشکلات بروید و مشکل را حل کنید و هرگز ناامید نشوید. خداوند از نهان و آشکار ما آگاه است همه چیز در ید قدرت الهی است بنابراین هر آنچه می‌خواهید از خداوند بخواهید چرا که همه چیز در ید قدرت الهی است. شرکت های دانش بنیان را توسعه دهید ما نیز وظیفه داریم از بخش خصوصی حمایت کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: دو هزار و 500 پروژه نیمه تمام از دوره های گذشته در استان وجود دارد که تمرکز اصلی در دولت سیزدهم به اتمام رساندن این پروژه هاست. روستاها از اهمیت فراوانی برخوردارند بنابراین ما نیز با تقویت روستاها سعی داریم تا از مهاجرت بی‌رویه به شهرها جلوگیری کنیم.

کرمی خاطرنشان کرد: بر اساس سه راهبرد بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت امورات را هدایت می‌کنیم راهبرد بلند مدت مربوط به آموزش و پرورش است چرا که باید تربیت را از کودکی آغاز کنیم. باید در استان سیستان و بلوچستان ثروت تولید کنیم چراکه افزایش درآمد مردم موجب پویایی اقتصاد می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر فعال سازی حوزه تجارت خاطرنشان کرد: باید با افزایش تولید میزان صادرات را از مرزهای استان بیشتر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • ابرهای باران زا دوباره به خراسان جنوبی برمی گردند
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • خیز بلند ارلینگ هالند به سوی کفش طلای لیگ برتر با هت تریک یک نیمه‌ای مقابل وولورهمپتون
  • شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه چهل برمی‌گردد
  • عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز
  • تراکتور امروز به بنیان دیزل برمی‌گردد
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان