Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماهی منبع خوبی از پروتئین با ارزش بیولوژیکی بالا است. این منبع غذایی پروتئین، حاوی مقادیر کافی از اسیدهای آمینه ضروری است که با میزان اسید آمینه ضروری گوشت قرمز برابری می کند. از طرفی دیگر ماهی حاوی ۱۸ تا ۲۲ درصد پروتئین است که در گروه منابع غذایی با بالاترین میزان پروتئین قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، پروتئین ماهی درجه هضم بالایی دارد و بیشتر از گوشت قرمز و گوشت مرغ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
گوشت ماهی به دلیل اینکه در مقایسه با گوشت قرمز، الیاف کوتاه و بافت پیوندی کمتری دارد، بافت لطیف و تردی دارد. همچنین نبود «الاستین» در گوشت ماهی، قابلیت هضم پذیری آن را افزایش داده است. گوشت ماهی علاوه بر اینکه منبع غنی از اسیدهای آمینه ضروری و پروتئین باکیفیت بالا است، عاری از کلسترول و چربی اشباع نیز هست، بنابراین به عنوان منبع ایمن تأمین کننده پروتئین شناخته شده است. یکی از ویژگی های بسیار مهم ماهی، وجود اسیدهای چرب ضروری غیراشباع بلند زنجیر در این محصول غذایی است. ماهی های چرب مهمترین منبع غذایی تأمین کننده اسیدهای چرب امگا-۳ از نوع EPA و DHA هستند. به همین دلیل برای تأمین اسیدهای چرب ضروری مصرف دو بار در هفته ماهی توصیه می شود. مصرف ماهی از ایجاد اختلالات چربی خون و بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند. مصرف هفتگی و مرتب ماهی تأثیر بسزایی در کاهش گرفتگی عروق و سکته مغزی دارد و مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. همچنین مصرف ماهی نقش مؤثری در کنترل فشار خون دارد. ماهی علاوه بر نقش مثبتی که در ارتقای سلامت سیستم قلب و عروق دارد، در بهبود عملکرد مغز و سیستم عصبی، افزایش بهره هوشی، حفظ بینایی و سلامت چشم، حفظ سلامت جنین در مادران باردار، پیشگیری از التهاب مفاصل و بیماری های مزمن نیز مؤثر است. علاوه براین، گوشت ماهی انرژی زایی پایینی دارد و مصرف آن در افراد دارای اضافه وزن و چاقی و اختلالات مرتبط با آن منعی ندارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ماهی پروتئین گوشت ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۲۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین حسینی بعدازظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران بر ضرورت توسعه زنجیره ارزش صادرات فرهنگ مصرف آبزیان از مازندران به سایر استان های کشور در راستای افزایش سرانه مصرف این محصول تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه زنجیره تولید آبزیان در مازندران یکی از زنجیره های مهم تولیدات این استان به شمار می رود که باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: مازندران در حوزه آبزیان مستعد است و از معدود استان های ساحلی به شمار می رود که متمرکز به صید نشده و در حوزه آبزی پروری رتبه اول را دارد و این به معنای توجه به ظرفیت های خدادادی درکنار بسترسازی برای افزایش تولید محصول است.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت های شیلات در استان های شمالی که علاوه بر تولید در دریا، در زنجیره ارزش پایانه صادراتی و مصرف خانوار نیز برنامه ریزی های لازم را صورت داده اند، باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: در تحقق برنامه های کلان مانند سند امنیت غذایی و برنامه هفتم توسعه یکی از ماموریت های اصلی توسعه دریامحور مورد تاکید مقام معظم رهبری و در کنار آن نقش آفرینی مستقل از فعالیت از دریا بر پایه تولید در مزیت دریایی است.

حسینی با اشاره به اینکه جهش تولید با مشارکت مردمی ماموریت اصلی شیلات به شمار می رود، یادآور شد: استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری مورد توجه است و از آنجایی که اکثر مردم کشور، ماهی را ماهی شمال می دانند باید آموزش مصرف ماهی از مازندران توسعه یابد.

وی اذعان کرد: مصرف یک محصول به نوعی مصرف یک فرهنگ به شمار می رود، از این رو در مازندران تاکید داریم که در زنجیره ارزش صادرات فرهنگ مصرف ماهی و به همراه تربیت نیروی انسانی لازم در این حوزه برای سراسر کشور برنامه ریزی شود.

کد خبر 6093261

دیگر خبرها

  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • ۷ موجود زنده‌ای که می‌توانند سیارۀ ما را نجات دهند
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است