Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمد اسلامی وزیر راه نیز در حاشیه جلسه دولت درباره اهمیت گزارش دهی ایران به اوکراین در خصوص سانحه هواپیمای اوکراینی گفت: رسیدگی به این موضوع بدون حاشیه و دور از هر گونه رفتار غیر حرفه‌ای انجام شده است. بر طبق قانون شرکت بهره بردار که اوکراینی‌ها بودند و شرکت سازنده که بویینگ بود، در بررسی این حادثه حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمع بندی سانحه تمام شده و در اختیار ذی نفعان قرار گرفته است. گزارش آن به زودی در سامانه هواپیمایی کشوری برای همه مردم قابل رویت خواهد بود.


به گزارش ایلنا؛ در خصوص سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی، معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز اعلام کرد: باتوجه به اینکه از زمان وقوع سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در آسمان تهران در دی‌ماه سال ۱۳۹۸، معاونت حقوقی رئیس جمهور همواره بر ضرورت پاسداشت و احترام جانباختگان و احقاق همه‌جانبه حقوق خانواده‌ها و بازماندگان ایشان تأکید داشته است، در ادامه پیگیری‌های مستمر و مؤثری که تاکنون درباره تعیین مبانی حقوقی قانونی لازم و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و ارائه پیشنهاد‌های اجرایی برای پرداخت این خسارات و دلجویی از این خانواده‌ها و ارائه پیشنهاد‌های مربوط به تأمین فوری اعتبار لازم برای پرداخت این خسارات، صورت گرفته بود، با پیگیری معاونت حقوقی رئیس جمهور، اعتبار لازم در آغازین روز‌های دیماه سال جاری، تأمین گردید.
پس از تأمین اعتبار، پیش از فرارسیدن سالگرد حادثه، معاونت حقوقی رئیس جمهور با جلب‌نظر دستگاه‌های اجرایی مرتبط، مبانی و میزان پرداخت خسارات را با رعایت عرف و رویه بین‌المللی تعیین و پرداخت بدون تبعیض مبلغ خسارات به بازماندگان جانباختگان را به هیأت دولت پیشنهاد کرد.
هیأت دولت نیز با توجه به این پیشنهاد در جلسه مورخ چهارشنبه ۱۰/۱۰/۱۳۹۹ خود تصویب نموده است که خسارات ناشی از فوت جانباختگان، بدون هیچ‌گونه تبعیض ناشی از ملیت، تابعیت و جنسیت و براساس قوانین متبوع کشور‌های جانباختگان، به ویژه ورثه آن‌ها پرداخت شود. در این مصوبه، وزارتخانه راه و شهرسازی موظف شده است تا با همکاری سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ترتیب پرداخت مبلغ یکصد و پنجاه هزار دلار به خانواده‌ها و بازماندگان هریک از جانباختگان را در اسرع وقت فراهم و مبالغ را براساس مستندات به ذی‌نفعان پرداخت نماید.
معاونت حقوقی رئیس جمهور ضمن ابراز تسلیت و همدردی دوباره با این خانواده‌ها، امیدوار است اگرچه خسارات پرداختی همه درد و رنج‌های ناشی از حادثه را از بین نمی‌برد، ولی تعهد به پاسداری از حقوق همه آحاد ملت و احترام و تکریم انسان‌ها را یادآور شده و ضرورت حفظ پیوند‌های اجتماعی و سرمایه‌های انسانی به ویژه در کشور عزیزمان را به همراه داشته باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کواکس ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی حماسه 9 دی محمد اسلامی هواپیمای اوکراینی سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی کواکس ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی حماسه 9 دی معاونت حقوقی رئیس جمهور هواپیمای اوکراینی خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۲۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ کشته و یک مصدوم در سانحه رانندگی پارس آباد

مهدی فرضی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دقایقی پیش به دنبال گزارش حادثه رانندگی در جاده قشلاق فتحعلی پارس آباد، اکیپ فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ شهرستان سریعاً به محل حادثه اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: براثر برخورد دو دستگاه سواری نیسان و پژو یک نفر مصدوم و ۴ نفر فوت شدند که سه نفر از فوت شدگان خانم و نفر دیگر آقا بود.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان پارس‌آباد ادامه داد: مصدوم این حادثه توسط اورژانس به بیمارستان امام خمینی (ره) پارس آباد انتقال داده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جاده‌های شهرستان پارس‌آباد از پرحادثه‌ترین جاده‌های استان اردبیل هستند که تکمیل چهاربانده کردن این جاده‌ها از مطالبات اساسی و به جد مردم این شهرستان است.

کد خبر 6092544

دیگر خبرها

  • سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه جنگی/ تمام ۹ سرنشین کشته شدند
  • ۴ کشته و یک مصدوم در سانحه رانندگی پارس آباد
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • معاونت املاک و حقوقی اقدامی موثر در پیشبرد اهداف دارد
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک نتیجه اثربخشی اصلاحات در حوزه حقوقی است