Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام آخرین آمار مربوط به کرونا ویروس از افزایش آمار نمونه گیری های مربوط به شناسایی این بیماری به بیش از ۵۵۰ هزار مورد از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان فارس خبر داد.

او بیماران مثبت قطعی شناسایی شده از ابتدای شیوع تاکنون را ۱۶۱ هزار و ۴۲۸ مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد تاکنون ۱۵۶ هزار و ۶۴۰ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر همتی در ادامه با اشاره به بستری ۶۳۶ بیمار مثبت قطعی و یا دارای علامت کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان، گفت: از این تعداد ۱۲۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU تحت مراقبت‌های ویژه درمانی قرار دارند.

او همچنین با ابراز تأسف از جان باختن ۱۰ هم استانی دیگر در اثر ابتلاء به این بیماری طی روز گذشته تاکنون، اعلام کرد: با افزوده شدن این افراد، مجموع جان باختگان از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون به سه هزار و ۱۱ نفر در استان فارس افزایش یافته است.

آمار تجمعی جان باختگان استان فارس از ابتدای شیوع کرونا تاکنون

معاون بهداشت دانشگاه در مورد آمار تجمعی جان باختگان استان فارس از ابتدای شیوع کرونا تا کنون اعلام کرد: در این ماه‌ها یک هزار و ۴۴۷ نفر از جان باختگان مربوط به شیراز، ۲۳۰ مورد مرودشت، ۱۰۸ مورد کازرون، ۷۴ مورد آباده، ۶۳ مورد داراب، ۴۷ مورد ممسنی، ۴۴ مورد کوار، ۴۲ مورد اقلید، ۳۹ مورد نی ریز، سپیدان و استهبان هرکدام ۳۸ مورد، ۳۵ مورد لامرد، ۳۲ مورد خرامه، ۳۱ مورد زرقان، فیروزآباد و خرمبید هرکدام ۲۸ مورد، ۲۶ مورد قیرو کارزین ،۲۰ مورد پاسارگاد، زرین دشت، رستم و سروستان هرکدام ۱۹ مورد، ۱۸ مورد ارسنجان، ۱۷ مورد بوانات، ۱۳ مورد بیضا، ۱۰ مورد کوهچنار، ۹ مورد مهر، ۵ مورد فراشبند و بختگان و سرچهان نیز هرکدام یک مورد بوده است.

توصیه پایانی این مقام مسؤول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضرورت تداوم استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در دورهمی های خانوادگی و تجمعات، شست و شو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی برای کاهش آمارهای ابتلاء به این بیماری در استان بود.

کد خبر 5108892

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز شیراز قاسم سلیمانی ویروس کرونا 9 دی شیراز آمار کرونا بوشهر گرگان کرمانشاه شیوع کرونا بصیرت بارش برف شهرستان کرج ایام فاطمیه آلودگی هوا ابتدای شیوع جان باختگان استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۳۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، افراد از خرید دام کنار جاده که هیچ نظارتی بر آن نیست، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: ۵۷ مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور

امین اسدی افزود: براساس آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت چهار نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه یک نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

او از کاهش ۵۰ درصدی تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو خبر داد و افزود: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، کاهش تعداد مبتلایان نشان دهنده هشدارهای به موقع سازمان دامپزشکی به دامداران است.

اسدی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با تاکید بر جدی گرفتن هشدارهای دامپزشکی در خصوص شیوع تب کریمه کنگو افزود: به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

او با تاکید بر اجتناب افراد از خرید دام کنار جاده گفت: با توجه به آنکه نظارت بهداشتی بر روی این دام ها نیست، از این رو به افراد توصیه می شود که از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه آنکه تب کریمه کنگو بیماری مشترک دام و انسان است، به جد اجتناب کنند.

اسدی گفت: افراد در کشتارگاه ها نسبت به رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی اقدام کنند به طوریکه هنگام کشتار حتما از کلاه، دستکش و ماسک و عینک استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1228868 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • ۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • ۲ کارگر حین عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی شیراز جان باختند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری
  • مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد