Web Analytics Made Easy - Statcounter

آستان مقدس حرمین عسکریین(ع) ازبرگزاری تشییع نمادین به مناسبت شهادت حضرت زهرا(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العسکریین، دبیرخانه عمومی آستان مقدس عسکریین(ع) به مناسبت شهادت حضرت زهرا(ع) مراسم تشییع نمادین پیکر این بانوی مکرم اسلام را برگزار کرد.

 

این مراسم تشییع با حضور مسئولان و خادمان حرمین امامین عسکریین(ع) و جمعی از زیران و نیروهای امنیتی عراق برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این راهپیمایی عزاداری از مجتمع سیده حکیمه آغاز شد و تا حرمین امامین عسکریین و رواق امام هادی(ع) ادامه داشت. عزاداران پلاکاردهای بزرگی که بیانگر حزن و اندوه این مصیبت است، در دست داشتند.

 

«شیخ هادی الهلالی» خطیب حسینی در این مراسم درباره مظلومیت و ویژگی های شخصیتی این بانوی بزرگ اسلام سخنرانی کرد.

 

این مراسم با رعایت تدابیر پیشگیرانه و بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار شد.

 

آستان مقدس امامین عسکریین(ع) باآغاز ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(ع) صحن و سرای این آستان را سیاه پوش کرده است و برای برگزاری مراسم عزاداری و استقبال از سوگواران حضرت زهرا(ع) آماده است.

 

گفتنی است، تاریخ مشخصی برای سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)وجود ندارد، به همین دلیل مومنان هرساله به برپایی سالروز شهادت ایشان با اختلاف روایت ها اقدام می کنند و از آنجایی که در روایات شیعه دو تاریخ برای شهادت فاطمه زهرا(ع) وجود دارد، ایام فاطمیّه یا ایام شهادت فاطمه زهرا به فاصله بین این دو تاریخ یعنی ۱۳ جمادی‌الاول تا ۳ جمادی‌الثانی «سوگواری فاطمیه» اطلاق می شود.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت حضرت زهرا س ایام فاطمیه حرمین امامین عسکریین امامین عسکریین حضرت زهرا ع شهادت حضرت عسکریین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۳۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مرحوم حاج احمد راستگوی قلعه جوقی امروز در سن ۹۶ سالگی به دلیل بیماری و کهولت سنی دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

شهید کریم راستگوی قلعه جوقی در دهم فروردین ماه ۱۳۴۶ در شهر روستای قلعه جوق از توابع بخش مرکزی شهرستان سراب در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود و در ۲۱ تیرماه ۱۳۶۷ در منطقه موسیان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دیگر خبرها

  • تشییع و خاکسپاری پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • پیکر بسکتبالیست نوجوان قزوینی تشییع شد
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • (تصاویر) تشییع پیکر مرحومه معصومه حائری همسر آیت الله مصطفی خمینی
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد