Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «رابرت پِرات» قاضی فدرال از ایالت آیوا روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای با خبر‌گزاری «آسو‌شیتد پرس» از اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا برای عفو برخی از نزدیکان و چهار تن از عناصر شرکت «بلک واتر» انتقاد کرد.

به نوشته این خبر‌گزاری، این قاضی فدرال در پاسخ به اقدام اخیر ترامپ در صدور عفو برای این افراد گفت: «جای تعجب ندارد که یک مجرم مانند ترامپ سایر مجرمان را عفو می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

پرات با اشاره به صدور عفو برای هم‌حزبی‌های ترامپ در دولت وی و عناصر شرکت «بلک واتر» که در اقدامی در سال ۲۰۰۷ چند شهروند غیر‌نظامی در عراق را به قتل رساندند، گفت: «ظاهراً برای اینکه کسی عفو شود، باید یا جمهوری‌خواه باشد و یا یک کودک‌کش باشد.»

این در حالی است که این اقدام ترامپ واکنش‌ بسیاری از سیاستمداران آمریکایی را به همراه داشته است.

رئیس‌جمهور آمریکا چهارشنبه هفته گذشته، حکم عفو ۲۶ نفر را از جمله برای «راجر استون» مشاور پیشین خود، «پائول منفورت» رئیس پیشین ستاد انتخاباتی ترامپ و «چارلز کوشنر» پدر دامادش «جرد کوشنر»، صادر کرد.

«رابرت مولر» بازرس ویژه پیشین دادگستری آمریکا حدود دو سال پیش راجر استون را به اتهام کارشکنی در راه قانون، اثرگذاری بر شهادت افراد و ارائه اظهارات کذب به مأموران قانون بازداشت کرد. ترامپ پیش از این نیز مجازات راجر استون را کاهش داده بود.

منافورت نیز بیش از یک سال پیش به اتهام فرار مالیاتی و تخلفات بانکی در دادگاهی در آمریکا به چهار سال حبس محکوم شد.

ترامپ همچنین پیشتر چهار تن از عناصر شرکت «بلک واتر» که به قتل ۱۴ غیرنظامی در عراق محکوم شده بودند را عفو کرد.

عناصری که ترامپ حکم عفو آنها را صادر کرده در قتل عراقی‌ها در سال ۲۰۰۷ نقش داشتند که پس از اثبات اتهام آنها در تیراندازی به سوی غیرنظامیان در میدان «النسور» بغداد در ۱۶ سپتامبر ۲۰۰۷ و کشته شدن ۱۴ شهروند عراقی و زخمی شدن ۲۷ تن دیگر از آنها، به حبس محکوم شده بودند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس جمهور آمریکا عفو قاضی فدرال آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۳۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!

ترامپ به اعتراضات حمایت از فلسطین در تجمعات دانشجویی اخیر در آمریکا واکنش نشان داد و خواستار توقف آن شد.   به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در رسانه اجتماعی خود با نام «تروث سوشال» به تجمعات اخیر حمایتی از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پرداخت.   به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، وی در یک مطلب که در این رسانه اجتماعی منتشر کرد، نوشت: «همین الان اعتراضات را متوقف کنید!»   این مطلب در حالی منتشر شده که تعدادی از دانشجویان در جریان اعتراضات سراسری به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه دستگیر شده‌اند.   همچنین این گفته‌ها در حالی مطرح شده که ترامپ در مطلبی دیگر به «جو بایدن حقه باز» پرداخته و او را بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده توصیف کرده است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه واکنش عباس عبدی به اعتراضات دانشجویان در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان پخته نمی‌شود نقشه جهانی اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی (+عکس)

دیگر خبرها

  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد