Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتمع دامپروری خوسف از سال ۱۳۸۷ کلنگ زنی و زیرساخت های برق و راه آن به طور کامل انجام شده است اما مصوبات ۲ استاندار قبلی، هیچ کدام آب را به این مجتمع نرساند!

خبرگزاری شبستان_خراسان جنوبی: کلنگ مجتمع دامپروری بّره شهرستان خوسف سال 1387 بر زمین زده شد، اما تأمین زیرساخت هایی همانند برق و آب روند احداث دامدارای ها را طولانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برای تأمین آب مجتمع، یک سوم روستای همجوار این مجتمع خریداری شده است تا مشکل آب مجتمع رفع شود، طبق برآوردهای سال های گذشته، مشکل آب این مجتمع باید رفع می شد اما با وجود خشکسالی های پی در پی و خشک شدن قنات این روستا، تامین آب مجتمع دامپروری با مشکل مواجه شد، با این وجود طی دو سال اخیر، قنات روستا مرمت و لایه روبی شد و مشکل آب برای واحدهای موجود رفع شد.

 

فرماندار خوسف، مدیر جهاد کشاورزی خوسف و تعدادی چند از مسئولان شهرستان برای رفع مشکلات مجتمع دامپروری خوسف از محل بازدید و در ادامه با توجه به روند رو به رشد مجتمع، قول مساعد برای رفع مشکلات این مجتمع دادند.

 

به گفته «سید حسن رضوی»، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف طی سه سال گذشته برای تأمین آب دائمی مجتمع پیگیری های زیادی از سوی جهاد کشاورزی خوسف انجام شد، اما چون این منطقه پتانسیل آب زیرزمینی برای حفر چاه آب ندارد مجوز حفر چاه آب منتفی شد، همچنین چون از کنار جاده خط انتقال آب روستایی نداریم، نمی توانیم انشعاب آبی هم خریداری کنیم.

 

وی بیان کرد: مجتمع دامپروری خوسف 70 متر شیب معکوس به سمت شهر دارد؛ بنابراین هزینه خط انتقال آب، نیازمند هفت میلیارد تومان اعتبار است، طی سفرهای استاندارهای دو دوره گذشته؛ تأمین آب مجتمع یکی از مصوبات شهرستان بوده است اما در این مورد به توافقی نرسیده ایم.

 

رضوی افزود: مجتمع دامپروری خوسف معطل آب و بلااستفاده مانده بود اما به دلیل اینکه مردم خوسف، متقاضی زمین بودند؛ زیر ساخت های این محل انجام شد تا دامداران خوسف به این مکان مهاجرت کنند، لذا مجوز دام سبک برای مجتمع گرفته شد.

 

وی تصریح کرد: در وهله اول 200 تا 300 نفر به صورت ظاهری متقاضی دریافت زمین برای احداث واحد دامداری بودند، اما به دلیل مشکل آب این مجتمع، تصمیم گرفته شد تا زیرساخت ها؛ معطل آب نباشد و زمین برای 64 واحد تا زمان حل مشکل آب واگذار شود.

 

شمارش معکوس برای خلع ید اراضی مجتمع دامپروری خوسف

مدیر جهاد کشاورزی خوسف با بیان اینکه متقاضیان جدید زمین باید این تعهد را بدهند که برای کمبود آب مدعی نشوند، گفت: چراکه مشکلات مجتمع به صورت شفاف ارائه می شود، همچنین سرمایه گذاران یک سال مهلت ساخت و ساز واحد دامداری را دارند، در غیر اینصورت زمین خلع ید می شود.

 

رضوی خاطرنشان کرد: اراضی مجتمع دامپروری خوسف سند نمی خورد و زمین به صورت اجاره دولتی در اختیار افراد قرار داده می شود، لذا این زمین تنها برای سرمایه گذاران حوزه دام سبک حائز اهمیت است.

 

وی با بیان این مطلب که افراد زیادی درخواست زمین خود را منتفی کرده اند، گفت: از 64 متقاضی برای 40 نفر انعقاد قرارداد انجام و زمین تحویل آن ها شده است؛ این افراد هم طی یک سال گذشته، هیچ اقدامی برای ساخت و ساز نداشته اند، لذا طبق ماده 33 خلع ید زمین ها طی سه تا چهار ماه آینده انجام و به سرمایه گذاران جدید واگذار خواهد شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی خوسف تصریح کرد: مجتمع دامداری خوسف 30 هکتار زمین است که تاکنون بسیاری از مشکلات مجتمع با رایزنی های جهاد کشاورزی مرتفع شده است.

 

رضوی بیان کرد: برق پروژه مجتمع دامداران خوسف انجام شده است و نقص های پروژه با 45 میلیون تومان در سال جاری برطرف شده است، همچنین اداره برق با نظر مثبت روشنایی مجتمع را انجام داده و برق برای واحدها هم طی یک ماه آینده تأمین خواهد شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی خوسف با بیان اینکه برای پیشرفت مجتمع دامداران خوسف معطل مصوبه و اعتبارات نشده ایم، گفت: مجتمع دامداری چون یک واحد تولیدی است تلاش کردیم تا با چنگ و دندان آن را راه اندازی کنیم؛ طی یک سال گذشته چهار تا پنج واحد ساخت و ساز شده و روند رو به رشدی دارد که امیدواریم سال آینده 25 واحد دامداری در این مجتمع راه اندازی شود.

 

گفتنی است، هم اکنون 11 واحد دامداری در این مجتمع فعال هستند که آب، برق و راه دارند، اما جهاد کشاورزی مشکل آب مجتمع را برای واحدهای جدید پیگیری می کند که به گفته مسئولان بسیار زمان بر نیز است.

 

در این بازدید «محمدعلی آخوندی» فرماندار خوسف اظهار کرد: یکسری شاخص ها برای فعال بودن مجتمع مهم است، لذا تعداد واحدهای دامداری باید در یک مکان تجمیع شوند تا هزینه خدمت رسانی کمتر شود.

 

فرماندار خوسف بیان کرد: هدف از راه اندازی مجتمع دامداری ایجاد اشتغال و تولید است که در این مورد دولت همکاری لازم را دارد.

 

آخوندی ادامه داد: برای 25 واحد دامداری مشکل آب نداریم و باید برای این تعداد زمین واگذار شود؛ بخش دولتی پیگیر مشکل تأمین آب مجتمع است و در صورت حل مشکل؛ زمین ها برای راه اندازی واحدهای بیشتر واگذار خواهد شد.

 

فرماندار خوسف در پایان با اشاره به اینکه زیرساخت های برق، راه و آب تا حدود زیادی در مجتمع انجام شده است، گفت: حل مشکلات مجتمع دامداری خوسف یکی از اولویت های شهرستان است که در صورت تخصیص اعتبارات، مشکلات این واحد رفع خواهد شد.  

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجتمع دامپروری فرماندار خوسف شهرستان خوسف بیرجند خراسان جنوبی فرماندار خوسف مجتمع دامداری واحد دامداری مشکلات مجتمع زیرساخت ها راه اندازی آب مجتمع تأمین آب انجام شد خواهد شد مشکل آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۳۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل محمدی در بابل + فیلم

حسن نتاج مدیر مجموعه باغ بهشت مامطیر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به استقبال بی سابقه علاقه‌مندان از شهر‌های مختلف استان از جشنواره شنواره برداشت گل محمدی و گلابگیری ، گفت: این یازدهمین سالی است که مشغول به پرورش گل محمدی و دهمین دوره‌ایست که در حال برگزاری جشنواره برداشت گل محمدی و گلابگیری هستیم.

او افزود:خداروشکر از سال ابتدایی تا به امروز که دهمین دوره می‌باشد هرساله شاهد رشد علاقه‌مندان در بازدید از این جشنواره بودیم بطوری که تعداد قابل توجه‌ای از گردشگران از شهر‌های مختلف استان به اینجا می‌آیند تا جدای استفاده از فضای بکر این باغ از مشتقات این محصول هم بهره‌مند شوند.

نتاج گفت: در گذشته این باغ یک زمین شالیزاری بوده که هر ساله در هنگام فصل کشت با مشکل کمبود آب مواجه بودیم ولی از زمانی که رو به پرورش گل محمدی آوردیم دیگر این مشکل وجود ندارد چرا که گل محمدی نیاز بسیار محدودی به آب، مواد کودی عالی و معدنی دارد و جزو گیاهانی است که در اراضی شیب‌دار، زمین‌های کم آب و خاک‌های ضعیف هم پرورش می‌یابد

او در خصوص خواص دارویی و مشتقات گل محمدی افزود:گل تازه و غنچه خشک، مربا و شربت گل محمدی، گلاب درجه یک و گلاب دو آتیشه از جمله محصولاتی هستند که از این گیاه به دست می‌آوریم و در مجموع گل محمدی گیاهیست که از شاخه و برگ‌هایش هم می‌توان در بحث دارویی استفاده کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی ۶۰۰ متقاضی اهل خوسف برای واگذاری زمین
  • پیش راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام در عسلویه
  • شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • آغاز برداشت گل محمدی در بابل + فیلم
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • مصوبات کارگروه توسعه بر زمین مانده است
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد