Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام عسگر دیرباز ظهر امروز در نشست خبری که در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: یکی از افتخارات دانشگاه قم این است که بتواند در خدمت جامعه و انقلاب اسلامی باشد و در همین راستا نیز شاهد برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های مفید و تاثیرگذاری بودیم.

وی برخی همایش هایی را که از سوی دانشگاه قم برگزار شده است را مورد توجه قرار داد و گفت: از سوی دانشکده حقوق در گروه حقوق بین الملل همایش های مختلفی برگزار شده است که همایش حقوق بین‌الملل و مخاصمات مسلحانه در منطقه نیز از دیگر همایش هایی است که فراخوان شده و در اسفند ماه برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه قم با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: این همایش در راستای تبیین اقدامات جمهوری اسلامی در منطقه، روشنگری نسبت به این مسئله که مواجهه استکبار جهانی به رغم اقدامات حقوقی جمهوری اسلامی ایران مواجهه‌ای خصمانه است و با هیچ یک از معیارهای حقوق بین الملل سازگار نیست برگزار می شود.

وی با تاکید براینکه به لحاظ معیارها و اصول حقوق بین الملل ما می توانیم از مواضع جمهوری اسلامی دفاع حقوقی و تبیین حقوقی دفاع قابل قبولی داشته باشیم گفت: کنار ابعاد سیاسی اقدامات جمهوری اسلامی، نباید ابعاد حقوقی این مسئله مورد غفلت قرار بگیرد.

دیرباز افزود: برگزاری همایش هایی که به روشنگری و تبیین مسائل حقوق بین الملل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، ضرورت دارد.

انتهای پیام/78005

منبع: فارس

کلیدواژه: حقوق بین الملل جمهوری اسلامی قم دانشگاه حقوق بین الملل جمهوری اسلامی دانشگاه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۴۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است

ایسنا/زنجان امام جمعه زنجان گفت: مفاهیم انقلاب مانند عطر گل‌های بهاری است و کسی نمی‌تواند در مقابل آن بایستد. بنابراین انقلاب ایران همین‌گونه در حال انتشار در جهان است. 

آیت‌الله علی خاتمی امروز (جمعه، ۱۴ اردیبهشت ماه) در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، اظهار کرد: وقتی امام راحل فرمودند ما انقلاب را به دنیا صادر می‌کنیم، بسیاری‌ تصور می‌کردند قرار است ما لشکری به کشورهای دیگر بفرستیم، اما خیر این نبود.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل در این رابطه که اگر در مقابل دشمن یک قدم عقب بنشینید، آنها ۱۰ قدم پیش‌روی خواهند کرد، گفت: در ۴۵ سال گذشته، هر کشوری یک قدم عقب‌نشینی کرده، آمریکا ۱۰ قدم جلوتر آمده است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه دشمنان ادعاهای حقوق بشری دارند، ادامه داد: در آمریکا به ۷۰ دانشگاه با نیروی نظامی حمله‌ور شده‌اند، در صورتی که در مجامع حقوقی، نیروهای نظامی و انتظامی حق ورود به مراکز علمی را ندارد. بیش از ۲۰۰۰ هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای اروپایی دستگیر شده‌اند، در حالی که تنها درخواست دانشجویان توقف کشتار مردم بی‌گناه غزه است، اما آنها به خوابگاه‌های دانشجویی شبانه حمله کردند و دانشجویان را با دستبند بردند؛ این است حقوق بشر آمریکایی؟!

خاتمی در بخشی دیگری از سخنانش با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ، گفت: ایران در این رابطه با تمام قدرت در منطقه در حال نقش‌آفرینی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود
  • همایش «دین، سلامت و کمک‌ های بشر دوستانه» برگزار می شود
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • تصویری از حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دولتی امریکا
  • تظاهرات دانشجویان، استکبار جهانی را به مرز بحران کشانده است
  • جنبش دانشجویی عامل فروپاشی اندیشه استکبار جهانی
  • تحریم عاملی برای خودکفایی و پیش برندگی در کشور شده است
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • آیا در دادگاه لاهه عزمی برای محکومیت نتانیاهوی جنگ‌طلب وجود دارد؟
  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است