Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@10:26:01 GMT

دولت در واردات واکسن کرونا سرعت به خرج دهد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۱۴۳۲۹

دولت در واردات واکسن کرونا سرعت به خرج دهد

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ علیرضا زالی، روز چهارشنبه در رزمایش شهید سلیمانی با عنوان کنترل همه گیری کرونا در محله مشیریه تهران، گفت: آزمایش واکسن تولید داخلی کرونا که دیروز صورت گرفت، سرآغاز تولید تعداد زیادی از انواع واکسن‌های کرونا در کشور خواهد بود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، اضافه کرد: در روزهای پیش رو فناوری ساخت واکسن کرونا با پلتفرم‌های دی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ان.‌ای و آر. ان. ای، پروتئین ساب یونیت و نوترکیب که در مؤسسه‌های علمی و با سابقه کشور به مرحله انسانی نزدیک شده است، به بهره برداری خواهد رسید.

زالی با بیان اینکه ساخت واکسن چندین بال علمی دارد که هم اکنون در کشور در مرحله اجرا است، افزود: ساخت و تولید این واکسن‌ها نشان می‌دهد که کشورمان در حوزه تولید واکسن با سرعت به سمت جلو در حرکت است، اما از آنجایی که جمعیت کشورمان زیاد و فرایند ساخت واکسن‌ها زمان بر است از دولت می‌خواهیم، واردات واکسن‌های کرونا را سرعت بخشد تا به گروه‌های پرخطر و اولویت دار، تزریق شود.

وی تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا به خاطر پیچیدگی این ویروس بسیاری از شرکت‌های واکسن ساز دنیا اقدام به ساخت واکسن کردند که ۱۵۶ شرکت بزرگ علمی و تحقیقاتی جهان که سابقه واکسن سازی داشتند وارد عمل شدند و تنها ۱۰ درصد از این شرکت‌ها توانستند به مراحل بعدی ساخت واکسن برسند و کشور ما با وجود دانش علمی بالا در این زمینه موفق عمل کرده است.

فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا کلانشهر تهران، در ادامه با بیان اینکه طرح محله محور شهید سلیمانی با عنوان کنترل همه گیری کرونا با موفقیت به پیش می‌رود، گفت: این یک طرح مردمی موفق است که به کاهش آمار مبتلایان و مرگ و میر در کرونا کمک شایانی کرده است.

زالی اضافه کرد: شهید سردار سلیمانی نماد ملی ما در عرصه‌های خودباوری و عزت است که با تواضع و مردم داری توانست به این مرحله از محبوبیت برسد.

وی تاکید کرد: اگر امروز مردم دنیا و همه مستضعفان جهان به شهید سلیمانی به عنوان شهید فراملی و ملی نگاه می‌کنند به خاطر روحیه مردم داری و سلوک ایشان بود که فارغ از جایگاه و مقامی که داشت با مردم احساسی و عاطفی برخورد می‌کرد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، ردیابی و شناسایی بیماران کرونایی را از راهبردهای اصلی طرح شهید سلیمانی عنوان کرد و گفت: در این طرح همه مردم، بسیجی‌ها و کادر درمان مشارکت دارند که در مرحله اول شاهد پیشگیری از کرونا بودیم و در مراحل دیگر ردیابی و شناسایی بیماران کرونایی و کنترل شدت این ویروس هستیم.

وی تاکید کرد: در این طرح شاهد شکل گیری فعالیت‌های گروهی، مشارکت جمعی، همدلی و همگرایی مردم هستیم که به محله‌های تهران دوباره هویت و عزت بخشید پیش از این در شهر تهران در حوزه بهداشت و درمان در بعضی از محله‌ها مشکل ساختاری داشتیم که با همکاری سپاه و بسیج شاهد شکل گیری مویرگی بهداشتی در محله‌های شهر هستیم.

زالی گفت: طرح شهید سلیمانی به محله‌ها عاطفه انسانی را دوباره هدیه داد و بسیجی‌ها به عنوان سفرای سلامت در کنار مدافعان سلامت و کادر درمانی قرار گرفتند و خدمات پیشگیرانه و درمانی ارائه کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086022 برچسب‌ها علیرضا زالی واکسن کرونا ستاد ملی مبارزه با کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: علیرضا زالی واکسن کرونا ستاد ملی مبارزه با کرونا شهید سلیمانی ساخت واکسن واکسن ها محله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۴۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش گفت: ریشه ناترازی بنزین در بخش تولید نیست بلکه ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است و مصارف بالا، کار را به‌جایی رسیده که به جای صادرات، در سال گذشته حدود ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم.

به گزارش ایسنا، ناصر عاشوری در نشستی خبری با بیان اینکه متوسط ظرفیت تولید روزانه بنزین در کشور ۱۱۵ میلیون لیتر است، اظهار کرد: این میزان از ابتدای دولت تغییر محسوسی نداشته و تا پایان دولت هم تغییر محسوسی نخواهد داشت، چراکه از شرکت‌ها و پالایشگاه‌های فعلی نمی‌توان انتظار رشد ظرفیت تولید داشت، هرچند پروژه‌هایی در راستای افزایش کیفی محصولات در پالایشگاه‌ها در حال اجرا است.

وی افزود: ریشه ناترازی بنزین در بخش تولید نیست بلکه ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است، ناوگان حمل‌و نقل کشور هر سال روبه‌ نزول است و خودروهای فرسوده هنوز در خیابان‌های کشور تردد می‌کنند و خودروسازها نیز بر اصول بهینه طراحی نمی‌شود و مصارف بالا، کار را به‌جایی رسیده که به جای صادرات، در سال گذشته حدود ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم.

وی با بیان اینکه دولت به‌دنبال احداث پتروپالایشگاه‌ها و پالایشگاه‌های بزرگ است اما این روند زمان‌بر است، گفت: بهتر است روی پالایشگاه‌های کوچک برنامه ریزی شود که هم با سرمایه کمتر و هم در زمان کمتر قابل بهره‌برداری است و اشتغال‌زایی و ارزآوری برای کشور به‌دنبال دارد.

به گفته دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش اگر دولت پالایشگاه‌های کوچک را حمایت کند، می‌توان پالایشگاه‌های ۲۰ تا ۴۰ هزار بشکه‌ای احداث کرد که هر ۱۰‌ تای آن به اندازه یک پالایشگاه بزرگ آورده به دنبال دارد و به‌دلیل پراکندگی، هم سرمایه‌پذیری کمتری دارد و هم از نظر پدافند غیرعامل بسیار موثر خواهد بود.

عاشوری با بیان اینکه دولت و مجلس باید به دنبال بهینه سازی سوخت و کنترل مصرف باشند، اظهار کرد: با اطمینان می‌توان گفت ما تا دو سال آینده در همه حوزه های انرژی اعم از آب، برق، گاز و بنزین بحران خواهیم داشت.

وی با اشاره به برنامه‌های درنظر گرفته شده در طول نمایشگاه نفت، گفت: در این مدت با شرکتهای داخلی و خارجی از جمله سازندگان و شرکتهای دانش بنیان مذاکره خواهیم داشت و تعدادی از تفاهمنامه هایی را که سال‌های گذشته به امضا رسانده بودیم به قرارداد تبدیل خواهیم کرد که بخشی از این قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها مربوط به استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش با بیان اینکه با محوریت شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم است در نمایشگاه نفت امسال حضور خواهیم یافت، گفت: در ۳ پنل تخصصی حضور داریم که محور آنها، برنامه‌ریزی برای تولید با کیفیت و جهش تولید، تأثیر کاهش منابع مالی در استمرار تولید و تهدید ناشی از کاهش نیروهای متخصص در صنعت پالایش است.

عاشوری در خصوص مهاجرت نیروهای متخصص از پالایشگاه بتوان و مشکلات حاصل از این مساله، گفت: تا پیش از این، مهندسین ما درخواست رفتن به خارج از کشور داشتند، الان افراد فنی و آچار به‌ دست پالایشگاه‌ها نیز درخواست کار در کشورهای خارجی را دارند به‌طوری که از کشورهای همسایه دعوت‌نامه برای کارگران ماهر پالایشگاه‌ها با حقوق ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان در ماه ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: در تمامی ابعاد انرژی شامل برق، گاز، بنزین و گازوئیل دچار ناترازی هستیم و اگر امروز به اصلاح روند مصرف انرژی در کشور ورود جدی نکنیم، دو سال دیگر به‌طور حتم بحران تأمین انرژی خواهیم داشت.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش با اشاره به میزان بدهی دولت به پالایشگاه‌ها گفت: میزان بدهی دولت به این بخش حدود ۲۰۰ همت است، یکی از راهکار این است که دوات اجازه تهاتر بدهی مالیاتی ۵۰ همتی پالایشگاه‌ها را با بخشی از مطالبات آنها بدهد و راهکار دیگر که پیشنهاد شده این است که در ۶ فرآورده اصلی تولیدی پالایشگاه‌ها، در بخش مازاد به ما اجازه فروش بدهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • ‌اعلام حداکثر سرعت مجاز در معابر شهری شیراز
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • حداکثر سرعت مجاز در معابر شیراز بازبینی شد
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج اعلام شود
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح