Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، گفت: با توجه به کاهش چشمگیر میزان بستری های کرونایی، ان شا الله در هفته آینده کل استان مرکزی از نظر وضعیت کرونا، به زرد تبدیل خواهد شد، همچنین وضعیت تخت های بیمارستانی بسیار خوب است و تقریبا ۵۰درصد تخت های بیمارستانی خالی از بیماران کرونایی است ولی همه باید بدانند این وضعیت شکننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دیار آفتاب؛ سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بحران های بسیار زیادی در طول مدت دو سال گذشته رخ داده است، گفت: هزینه های دانشگاه علوم پزشکی در نگهداری تجهیزات درمانی بسیار زیاد بوده است.

وی با بیان مثالی صحبت خود را ادامه داد و افزود: برای مثال قیمت یک دستگاه سی تی اسکن در سال ۹۲-۹۳، ۲.۲ میلیارد تومان بوده است ولی در حال حاضر تنها قیمت برق اضطراری آن(یو پی اس) به ۱.۸ میلیارد تومان رسیده است. این مسئله باعث شده تا دانشگاه علوم پزشکی با مشکلاتی مواجه شود ولی با این حال خدمت رسانی به شهروندان لحظه ای قطع نشده است.

جمالیان ادامه داد: علی رغم مشکلات موجود در دو سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان تجهیزات خریداری کرده ایم که تنها قیمت یک دستگاه شتاب دهنده ۲۰ میلیارد تومان شده است.

افزایش ۱۰۰درصدی تخت های ویژه در دو سال گذشته

وی با اشاره به افزایش ۱۰۰درصدی تخت های ویژه در استان مرکزی و خصوصا شهر اراک در طول دو سال گذشته، گفت: در طول این مدت مگا آی سی یو بیمارستان آیت الله خوانساری به بهره برداری رسید و تخت های ویژه دیگری هم در سایر شهرهای استان اضافه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه کاهش نیروهای تخصصی و فوق تخصصی در سال های اخیر نگرانی ها بابت نبود نیروی متخصص را افزایش داده بود، گفت: ولی با پیگیری دانشگاه علوم پزشکی چندین نیروی جدید در تخصص های عروق، گوارش، غدد، روماتولوژی و ... به مجموعه درمانی استان اضافه شد که نگرانی ها از این بابت را کاهش داد.

وی با توصیه به عموم شهروندان و مردم استان جهت تکمیل پرونده الکترونیک سلامت خود، گفت: عموم مردم می توانند با مراجعه به مراکز سلامت، پرونده خود را تکمیل کنند تا وضعیت سلامت آنان به خوبی بررسی و کنترل شود. خوشبختانه این پرونده در شهرهای کوچک و روستاها با ضریب نفوذ بهتری تشکیل شده است ولی در شهرهای بزرگ استقبال کمتری شده که نیاز است تا با اطلاع رسانی این مسئله بهبود یابد.

جمالیان با بیان اینکه انجام طرح شهید سلیمانی باعث شده تا مقداری از این نقیصه جبران شود، تصریح کرد: چاقی و کم تحرکی یکی از مشکلات جامعه شهری ماست که در مراکز جامع سلامت این مهم پیگیری می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه در تامین داروهای خاص اقدامات خوبی صورت گرفته، گفت: در این مدت که با تحریم دارویی مواجه بودیم، معاونت غذا و دارو به سرعت داروها را تامین کرده و مشکلی از این بابت نداشتیم و ذخیره دارویی استان در وضعیت خوبی قرار دارد. البته کمبود "انسولین قلمی" مشکلی کشوری است که در استان هم این مشکل را داشتیم ولی آنچه که از دست دانشگاه بر می آمد انجام دادیم و حتی از ظرفیت خیرین ایرانی در کشورهای خارجی نیز استفاده کردیم و دانشگاه سعی کرد در این بحران از تمامی ظرفیت های خود استفاده کند و این را جزو وظایف اصلی خود می دانستیم و به آن عمل کردیم.

آلودگی هوای اراک مشکلات زیادی برای شهروندان به وجود آورده

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی رسالت خود را صرفا در بحث درمان نمی داند و خود را در رفع مشکلات شهر و استان مسئول می داند، گفت: متاسفانه در طول سالهای اخیر، آلودگی هوای کلانشهر اراک مشکلات زیادی را برای این شهر و شهروندان ایجاد کرده است ولی تا به حال بررسی و آمار دقیقی از تاثیر آن بر سلامت مردم بدست نیامده است که برای پر کردن این خلاء، دانشگاه علوم پزشکی اراک با مشارکت بخشی دیگر در حال پیگیری آن است.

افتتاح کلینیک دندان پزشکی با تعرفه دولتی در ایام دهه فجر

جمالیان با اشاره به هزینه سنگین خدمات دندان پزشکی، گفت: برای رفع این مشکل و با کمک دانشکده دندان پزشکی، مرکز جامع خدمات دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی در ایام دهه فجر در خیابان قیام اراک افتتاح می شود و پس از آن شهروندان می توانند تمام خدمات دندان پزشکی را با تعرفه های دولتی در این مرکز دریافت کنند. همچنین کلینیک توان بخشی در ماه های آتی اففتاح خواهد شد که از به روز ترین تجهیزات روز دنیا بهره مند است.

وی با بیان اینکه کمبود نیروهای پرستاری در دوران کرونا خیلی خودش را نشان داد، گفت: نسبت پرستار به تخت بیمارستانی در اوایل دوران کرونا ۰.۷ بود که با پیگیری های صورت گرفته و مجوزهای صادر شده قرار است ۱۹۶ نفر به صورت پیمانی، ۵۳ نفر در مناطق محروم استان به صورت قراردادی و ۶۴ نفر نیروی شرکتی به مجموعه درمانی استان اضافه شود که اکثر آنان پرستار خواهند بود.

وضعیت کرونای استان مرکزی از هفته آینده زرد می شود

جمالیان با تشکر از شهروندان و هم استانی ها جهت رعایت پروتکل های کرونایی، گفت: با توجه به کاهش چشمگیر میزان بستری های کرونایی، ان شا الله در هفته آینده کل استان از نظر وضعیت کرونا، به زرد تبدیل خواهد شد. ولی همه باید بدانیم که این وضعیت شکننده است و نباید به مانند شهریور ماه با عادی انگاری شرایط، کاری کنیم که دوباره به وضعیت قرمز بازگردیم. متاسفانه در آن زمان بسیاری از بیمارستان های استان درگیر این بیماری بودند و برای جلوگیری از تجربه دوباره آن وضعیت نفسگیر باید همگی به مصوبات و پروتکل های اعلامی پایبند باشیم. همچنین تجمعات خانوادگی، فرهنگی، مذهبی و و.... نیز نباید انجام شود.

افتتاح بیمارستان ولیعصر(عج) اراک تا یک سال آینده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به آخرین وضعیت پروژه بیمارستان ولیعصر(عج)، گفت: متاسفانه پس از چند بار فرصتی که به پیمانکار این پروژه دادیم نهایتا او به تعهدات خود عمل نکرد و فرصت های داده شده هم گره گشا نبود و بعد از یکسال به این نتیجه رسیدیدم که پیمانکار باید خلع ید شود و دیروز او حاضر شد و قرار شد تا ۱۵ دی ماه کارگاه به دانشگاه تحویل و بعد از آن به پیمانکار جدید تحویل خواهد شد تا انءشا الله بتوانیم تا یکسال آینده این پروژه را افتتاح و به بهره برداری برسانیم.

وی اضافه کرد: خدا را شکر دید خوبی از سوی وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه جهت تکمیل این پروژه بیمارستانی وجود دارد البته شرط آن این است که بتوانیم پیمانکار خوبی برای این پروژه پیدا کنیم.

جمالیان در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص آینده وضعیت کرونا در استان و کشور، گفت: امیدواریم تا خرداد ماه۱۴۰۰، واکسن این بیماری در کشور تولید شود و مقداری هم وارد شود. اگر واکسن قطعی این بیماری بدست بیاید، بنظر می رسد پس از آن کرونا یک بیماری مانند آنفولانزا شود و امیدواریم این بیماری صرفا محدود به فصول خاصی شود و به این فراگیری نباشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک آخرین وضعیت بیمارستان های استان و اراک در خصوص درگیری با بیماری کرونا را تشریح کرد و گفت: خدا را شکر وضعیت تخت های بیمارستانی بسیار خوب است و تقریبا ۵۰درصد تخت های بیمارستانی خالی از بیماران کرونایی است و تاب آوری استان در این زمینه بسیار بهتر شده است. همچنین به نظر نمی رسد با توجه به وضعیت بیماران، کرونای انگلیسی به استان و حتی کشور وارد شده باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک دانشگاه علوم پزشکی اراک تخت های بیمارستانی میلیارد تومان دو سال گذشته دندان پزشکی استان مرکزی وضعیت کرونا هفته آینده خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۴۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اجرای برنامه درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در تمام بیمارستان‌های تابعه ابن دانشگاه گفت: درمان رایگان کودکان یک سرمایه گذاری بسیار مفید روی سلامتی آن‌ها در بزرگسالی است. - اخبار اجتماعی -

 دکتر حسین قناعتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم از آغاز اجرای طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و اظهار کرد: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران به طور کامل در حال اجراست.

وی افزود: تا هفته‌های گذشته برخی از بیمارستان‌ها در استنباط و اجرای آیین‌نامه این برنامه دچار مشکلات کوچکی بودند و در مواردی، پس از ابلاغ این آیین‌نامه، نسبت به اخذ مبالغی بر اساس قوانین قبلی از خانواده‌های کودکان زیر هفت سال اقدام کرده بودند که در همه این موارد، بازرسان معاونت درمان تذکر دادند و مشکلات اجرایی این آیین‌نامه مرتفع شد بنابراین الان هیچ بیمارستانی نیست که از کودکان زیر 7 سال بابت درمان و بستری مبلغی دریافت کند. 

قناعتی گفت: براساس این برنامه، سازمان‌های بیمه‌گر پایه مکلفند صددرصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و سرپایی فوریت‌های پزشکی شامل معاینه، آزمایشگاه، تصویربرداری و توان‌بخشی و همچنین خدمات بستری و بستری فوریت‌های پزشکی و جراحی‌ها را پرداخت کنند. 

وی درباره اثرات مثبت اجرای این برنامه گفت: ‌سلامت کودکان زیر هفت سال برای جامعه بسیار مهم است؛ مطالعات نشان داده هر یک دلار هزینه‌کرد برای سلامتی کودکان، معادل هفت دلار هزینه‌ای است که برای سلامتی بزرگسالان خرج می‌شود بنابراین این اقدام سرمایه‌گذاری بسیار پرفایده است.

ماجرای آغاز درمان رایگان کودکان زیر 7 سال از امروز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: از سوی دیگر سلامتی در دوران کودکی متضمن سلامتی در دوران بزرگسالی نیز هست. به عبارت دیگر کودکی که سلامت باشد و از نظر بیماری‌ها شناسایی و درمان شود یک عمر در سلامت زندگی خواهد کرد و بنابراین هزینه‌های نظام سلامت نیز از این طریق کاهش پیدا خواهد کرد. 

قناعتی خاطرنشان کرد: همچنین اگر اصول سلامتی کودک رعایت شود کودک بهره هوشی بالاتر خواهد داشت و در عملکرد شغلی‌اش نیز موفق‌تر خواهد بود که این موضوع به رشد اقتصادی کشور نیز کمک می‌کند. افرادی که کودکی خود را به سلامت طی کرده‌اند در تحصیلات خود نیز موفق‌تر خواهند بود و به بالندگی کشور در حوزه‌های علمی، سیاسی و فرهنگی نیز کمک می‌کنند. از طرفی میزان آسیب‌های اجتماعی نیز در افرادی که کودکی خود را به سلامتی طی می‌کنند کمتر است و بنابراین جوامع را نیز با مشکلات کمتری مواجه می‌کنند. 

وی با بیان اینکه مطالعات نشان داده بروز برخی از انواع بیماری‌ها در کودکی باعث اختلال در رشد کامل مغزی کودکان خواهد شد، بیان کرد: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال که باهدف ارتقای سلامتی کودکان در حال اجراست با افزایش کمک به رشد مغزی کودکان، باعث کاهش احتمال بزهکاری و کاهش شکل‌گیری شخصیت‌های ضداجتماعی می‌شود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این که سلامت روانی و معنوی کودکان نیز بخشی از ابعاد سلامتی آنها را تشکیل می‌دهد، تأکید کرد: خانواده‌ها باید توجه داشته باشند که از بدو تولد تا هفت سالگی، شخصیت اصلی کودک شکل می‌گیرد؛ تربیت خانواده‌ها باید مبتنی بر فرهنگ ایرانی و اسلامی و فرهنگ همنوع‌دوستی، شجاعت، ایثارگری و ... باشد اما متأسفانه الان شاهد این هستیم که والدین به راحتی گوشی تلفن همراه خود را در دسترس خردسالان قرار می‌دهند که این موضوع روی رشد فرهنگی کودک اثرگذار خواهد بود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • تجلیل از واحد‌های نمونه در اراک
  • امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران