Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزازش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان امروز در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی اظهار داشت: این جشنواره سال گذشته به دلیل شیوع  ویروس کرونا با محدودیت خاصی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره سال گذشته در چهلمین روز سردار سلیمانی برگزار شد، ابراز داشت: بعد از پایان برگزاری اولین دوره جشنواره، استارت دومین جشنواره سراسری تئاتر دفاع مقدس در اردیبهشت ماه سال جاری در گلزار شهدای کرمان زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیزاده بیان داشت: با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در استان کرمان و تهران، بنیاد روایت فتح و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس ما امروز شاهد هستیم جشنواره با برنامه‌ریزی جامع و کامل و در چارچوب قوانین و ضوابط ستاد کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان در حال برگزاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: امروز افتتاحیه جشنواره ملی تئاتر و بخش نمایشنامه‌نویسی در گلزار شهدای کرمان و در جوار قبر شهید سلیمانی در حال برگزاری است.

وی افزود: در شهرستان رفسنجان، تئاتر خیابانی و در شهرستان سیرجان، تئاتر صحنه‌ای با حضور  هنرمندان کشوری برگزار می‌شود.

علیزاده با اشاره به اینکه اختتامییه جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی روز ۱۵ دی ماه در کرمان برگزار می‌شود، بیان داشت: این جشنواره با هدف گرامیداشت سرادر سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و ماندگاری مکتب و منش این شهید با استفاده از هنر فاخر تئاتر برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم تولیداتی که در این جشنواره در حال اجراست و به مرحله نهایی راه یافته‌اند، بتواند در استان کرمان و استان و شهرهای دیگر اجرا شود و تاثیر خود را داشته باشد.

هنرمندان ثابت می‌کنند شهادت هنر مردان خداست

در ادامه این مراسم نیلی مدیرعامل بنیاد تئاتر انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: اگر بدانیم و ایمان داشته باشیم که شهدت هنر مردان خداست، پس هیچ قلمی و هیچ کسی نمی‌تواند بهتر از هنرمند ثابت کند که واقعا شهادت هنر مردان خدا است.

وی تصریح کرد: سال گذشته هنوز چهلم سردار سلیمانی نشده بود که جامعه تئاتر کشور و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اولین جشنواره ملی  تئاتر سردار آسمانی را برگزار کردند تا به‌نوعی ادای دین خود را به شهید سپهبد سلیمانی نشان دهند.

نیلی افزود: امسال دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی به لطف خدا در حال برگزاری است و امیدواریم سال‌های آینده بتوانیم برشی از حضور شهید سلیمانی در انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرمین  را به تصویر بکشانیم.

مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس کشور تاکید کرد: ما به عنوان انجمن انقلاب و دفاع مقدس وظیفه داریم در حوزه نویسندگی و نمایشنامه‌های فاخر به ویژه در موضوع سردار سلیمانی را حمایت کنیم.

وی گفت: شهید سلیمانی در دل مردم نه به صورت حرف بلکه به صورت عمل حکمرانی می‌کرد و هر جا خاطره‌ای از این شهید بزرگوار تعریف می‌شود از احترام به خانواده شهدا و مردم‌داری و صلابت ایشان و ارادت ایشان به ساحت حضرت زهرا(ع) است.

به گزارس فارس، در این مراسم، بیانیه وزیر ارشاد توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان قرائت شد و در حاشیه افتتاح تئاتر ملی سردار آسمانی گروه تئاتر شهرآشوب از استان لرستان به کارگردانی پژمان شاهوردی در جوار قبر شهید سلیمانی به اجرای نمایش پرداخت.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید کرمان تئاتر دفاع مقدس جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی تئاتر انقلاب و دفاع مقدس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهید سلیمانی استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۴۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهید دانشجو در خانوک

حجت‌الاسلام غفوری، امام جمعه خانوک در یادواره شهید دانشجو سید احمد حسینی که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای داربیدخون برگزار شد، گفت: باران رحمت الهی که این چند روز نازل شده است، کوه ها دشت ها و روح دل هایمان را طراوت بخشیده است.

وی افزود: به لطف الهی و به همین خون پاک شهیدان، امروزه شاهد نابودی اسرائیل و فروپاشی غرب هستیم.

 حجت‌الاسلام غفوری تصریح کرد: شهید سلیمانی‌ها به این مسیر پرتو می‌دهند و چنین مکتبی، شکست نمی‌خورد و این مکتب در همه جا پیروز است.

وی با اشاره به شهدای دفاع مقدس بیان داشت: در هر جایگاهی که باشیم، هیچ زمانی نباید رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های شهدای گرانقدر را فراموش کنیم؛ زیرا آرامش و آسایش امروز ما مرهون فداکاری و جانفشانی‌های آن عزیزان است و احترام به شهدا و امام شهدا وظیفه آحاد مختلف مردم است. 

در پایان مراسم گروه سرود دختران حاج قاسم سلیمانی اجرا کردند و از طرف مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی از خانواده شهید حسینی تجلیل شد. 

شهید دانشجو، سید احمد حسینی در سال ۶ اردیبهشت ۱۳۶۵ در عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت نائل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای آبادان
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک