Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا قدیر ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به تلاش و همکاری بسیجیان و سپاهیان در اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: خوشبختانه قم از نظر میزان ابتلاء به بیماری کرونا در وضعیت کاملاً خوبی قرار دارد و هرگونه محدودیتی باید به‌طور آرام و قدم‌به‌قدم کاسته شود، چراکه هرگونه سهل‌انگاری ممکن است وضعیت را خطرناک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استان قم موج پرخطری را پشت سر گذاشته است و روند بیماری، بستری و مرگ‌ومیر بسیار مطلوب شده و درحالی‌که اکنون و روند مرگ‌ومیرها بین صفرتا ۲ است و تا دو روز آمار مرگ‌ومیر قم صفر بود و هم‌اکنون تنها کم‌تر از ۲۰ بیمار بدحال در بیمارستان‌های قم داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به بالا بودن آمار نمونه‌های گرفته‌شده مثبت در موج گذشته بیان کرد: اکنون آمار مبتلایان به کرونا در قم به کمتر از ۱۰ درصد رسیده و این یعنی شرایط قم در زمینه ابتلای به بیماری بسیار خوب و مطلوب است، اما نباید از بحران کرونا غافل شویم و ممکن است هرگونه غفلت شرایط ما را به قبل بازگرداند.

وی با اشاره به رسیدن واکسن ایرانی به مرحله تست انسانی گفت: این واکسن با اطمینان مراحل را پشت سر و به مرحله فاز انسانی رسیده و امید ما دوچندان شده است، ولی همچنان برخی در این تصور هستند که ویروسی در کار نیست و این‌یک امر بسیار خطرناکی است و بیش از هر چیز باید جلوی عادی انگاری‌ها را گرفت.

قدیر اشاره به موفقیت‌آمیز بودن اجرای طرح خانه و خانواده محور شهید قاسم سلیمانی در قم گفت: طرح شهید سلیمانی در حوزه بیماریابی و ردیابی ناقلان مشکوک بسیار خوب عمل کرده و با گرفتن تست‌های سریع بیماران را شناسایی و در قطع زنجیره انتقال هم بسیار موفق وارد شده است و قم از استان‌های پیشرو و موفق در اجرای این طرح و مدیریت بیماری داشته است.

کد خبر 5108901

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی قم محمدرضا قدیر قم قاسم سلیمانی ویروس کرونا 9 دی شیراز آمار کرونا بوشهر گرگان کرمانشاه بصیرت شیوع کرونا ایام فاطمیه شهرستان کرج بارش برف آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۴۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد

سعید معین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به گرم شدن هوا، گندمکاران هشدارها را جدی بگیرند و مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند.

به گفته او، با وجود اثر شیوع آفت سن گندم در کاهش عملکرد تولید، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم قبل از تبدیل شدن به پوره انجام دهند.

معین با بیان اینکه سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن رسیده است، افزود: برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه سن مادر به ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزارهکتار برسد.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: بنابر آمار سطح زیرکشت آبی و دیم گندم در کشور ۶ میلیون هکتار است که مبارزه با سن غلات در سطح  از بهمن ماه سال گذشته آغاز و کماکان ادامه دارد.

معین گفت: گرچه شرایط جوی و بارندگی سم پاشی و محلول پاشی را به تاخیر می اندازد، اما به کشاورزان توصیه می شود که تا 

 از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین به کشاورزان توصیه می شود که تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره مبارزه را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • شمار کودکان جان باخته در غزه،بیشتر از تمام جنگ‌های ۴ سال اخیر است
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان