Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@23:07:48 GMT

برگزاری یادواره « قاسم زنده است» در زاهدان

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۱۴۷۴۰

برگزاری یادواره « قاسم زنده است» در زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علیرضا کیخا بعد از ظهر امروز در نشست خبری ستاد مردمی یادواره شهیدان سلیمانی و میرحسینی، اظهار کرد: ستاد مردمی پاسداشت شهید میرحسینی از سال 97 با هدف معرفی شخصیت والای این انسان بزرگ و کم‌نظیر در سیستان و بلوچستان شروع به فعالیت کرده است.

دبیر ستاد مردمی یادواره شهیدان قاسم سلیمانی و قاسم میرحسینی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده مقرر بود سال گذشته این ستاد با شعار «قاسم زنده است» از روز شهادت شهید میرحسینی یعنی 19 دی‌‌ماه تا چهلم این شهید گرانقدر که خود شهید نیز در وصیت‌نامه اشاره داشته برای من چهلم بگیرید، چهل روز برنامه در قالب 6 هفته فعالیت متنوع طراحی شد که متاسفانه یک هفته مانده به آغاز این فرآیند، مستضعفان عالم داغدار شدند و خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی برنامه‌ها را تحت تاثیر قرار داد و همه برنامه‌ها به سمت و سوی شهید سلیمانی رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال ویژه برنامه‌های ستاد برای دو شهید والامقام قاسم سلیمانی و قاسم میرحسینی برنامه‌ریزی شده، تصمیم بر آن شد از 13 دی‌ماه که روز شهادت شهید سلیمانی است تا 19 دی‌ماه که روز شهادت شهید میرحسینی است به مدت یک هفته به صورت برنامه‌ریزی شده سلسله اقدامات و برنامه‌هایی در بزرگداشت این شهدای گرانقدر در فضای حقیقی و مجازی برگزار شود.

کیخا گفت: انتشار استوری موشن و پوسترهای متعدد با دو هشتک #یک_و_بیست_بامداد و #بامداد_دلتنگی در فضای مجازی از امروز تا بامداد دوازدهم دی‌ماه در دستور کار است که بسیج دانشجویی، حوزه هنری، قرارگاه فضای مجازی بصیرت استان در این زمینه تولیدات خوبی داشته‌اند.

 دبیر ستاد مردمی یادواره شهیدان قاسم سلیمانی و قاسم میرحسینی ادامه داد: رأس ساعت 1:20 بامداد 13 دی‌ماه یعنی لحظه شهادت حاج قاسم سلیمانی، به صورت همزمان توسط اعضای ستاد مردمی محتواهایی با هشتک‌های #قاسم_زنده_است, #مرد_میدان و #نسل_سلیمانی‌ها و سرود قاسم هنوز زنده است به طور گسترده در فضای مجازی منتشر می‌شود.

وی پیاده‌روی نمادین دو ساعته در زاهدان از محل مزار شهید گمنام دانشگاه سیستان و بلوچستان تا مزار شهید محبعلی فارسی از یاران شهیدان سلیمانی و میرحسینی تحت عنوان «بیعت با فرمانده»، پیاده‌روی از ابتدای سه‌راهی جزینک شهرستان زهک تا مزار شهید قاسم میرحسینی، رژه موتوری مردمی با فضاسازی و نمادسازی، پخت نذری در محلات با شعار قاسم زنده است، برپایی حجله درب منازل، انتشار پادکست در ساعت 10:30 صبح در سامانه شاد مدارس استان، و برگزاری مجلس ترحیم مردمی به شکل سنتی در بیش از 14 مسجد زاهدان و مساجد روستایی سطح استان را از مهمترین عناوین برنامه‌های ستاد مردمی برای روز سیزدهم دی‌ماه عنوان کرد.

کیخا افزود: حرکت کاروان خودرویی با پخش سرود« قاسم زنده است» و برگزاری یادواره یک ساعته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در‌ مزار شهید میرحسینی در شهرستان زهک مهمترین برنامه‌های روز چهاردهم دی ماه است؛ همچنین برای پانزدهم برگزاری شب شعر «قاسم زنده است» به دو زبان بلوچی و فارسی و گویش زابلی در محل دانشگاه فرهنگیان زاهدان برنامه‌ریزی شده است.

دبیر ستاد مردمی گرامیداشت شهیدان سلیمانی و میرحسینی ادامه داد: مهمترین برنامه روز شانزدهم دی‌ماه برگزاری شب خاطره تحت عنوان «شبی با قاسم» با حضور و خاطره‌گویی همرزمان شهیدان سلیمانی و میرحسینی است.

وی بیان کرد: توزیع 10 هزار پوستر با شعار قاسم زنده است، شعارنویسی خودرویی با شعار «قاسم زنده است», توزیع فلش کارت آینه خودرو با تصویر دو سردار شهید و برگزاری یادواره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ساعت 18:30 در محل حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان مهمترین عناوین برنامه‌های هفدهم دی‌ماه است. اولین سرود خاص حاج قاسم میرحسینی تولید این استان با صدای خواننده محبوب غلامرضا صنعتگر نیز با حضور خواننده در این مراسم رونمایی می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: 18 دی‌ماه حرکت علاقه‌مندان شهید حاج قاسم از زاهدان به کرمان با دو دستگاه اتوبوس برنامه‌ریزی شده و 19 دی‌ماه در روز شهادت شهید میرحسینی در مزار شهید سلیمانی یادواره شهیدان میرحسینی و سلیمانی را برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید زاهدان حسینیه برنامه ریزی شده یادواره شهیدان روز شهادت شهید قاسم میرحسینی شهید میرحسینی قاسم زنده قاسم سلیمانی ستاد مردمی مزار شهید حاج قاسم دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۴۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است

عربی دبیر برگزاری جشن‌های معنوی و مردمی زیر سایه خورشیدگفت: برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید با حضور خدام رضوی در مناطق مختلف هشت شهرستان سمنان برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه شعار محوری امسال جشن‌های مردمی و معنوی زیر سایه خورشید ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» است، ادامه داد: مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی مبدع جشن‌های مردمی و معنوی زیرسایه خورشید است و کانون‌های فرهنگی شاخص در هر استان، متولی برگزاری این جشن مردمی هستند.

وی بیان کرد: جشن‌های گرامیداشت دهه کرامت از بیست و چهارم اردیبهشت از گرمسار و آرادان آغاز می‌شود و سپس این جشن هر روز در یکی از شهرستان‌های مهدیشهر، سمنان، دامغان، سرخه، شاهرود و میامی تا سی و یکم اردیبهشت ادامه خواهد یافت.

مسئول برگزاری جشن‌های معنوی ومردمی زیر سایه خورشید در سمنان تصریح کرد: این رویداد فرهنگی و معنوی در قالب برپایی جشن‌های مردمی، تجلیل از نخبگان عرصه‌های مختلف، فرزندآوری و جمعیت، دانش آموزان و دانشجویان، زنان و دختران، دیدار با بزرگان و علمای هر شهر و روستا، بازدید از مراکز و اماکن مختلف و دیدارهای مردمی رقم خواهد خورد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • عرضه ۶ عنوان کتاب جدید درباره حاج قاسم سلیمانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • آمادگی هلال‌احمر کرمانشاه برای برگزاری یادواره شهدای «بازی‌دراز»
  • ۱۰۰۰ برنامه مناسبتی در دهه کرامت در اصفهان اجرا می‌شود
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • برگزاری یادواره شهدای یگان ویژه کرمان
  • برگزاری یادواره ۴۰۰ شهید کارگر و فرهنگی آران و بیدگل
  • ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه
  • برگزاری مراسم یادواره شهدا به همت بسیجیان در خوی + فیلم