Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل انتخابات وزارت کشور گفت: تلاش وزارت کشور برگزاری انتخابات با مشارکت گسترده، امنیت کامل و همراه با تامین سلامت مردم، ناظران و دست اندرکاران اجرایی انتخابات است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید اسماعیل موسوی مدیرکل انتخابات وزارت کشور روز چهارشنبه دهم دی ماه در چهارمین دوره آموزشی مجریان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا که با حضور استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد به میزبانی استان یزد در سالن شهید عباسپور برق منطقه ای و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، هدف از برگزاری این همایش آموزشی را برنامه‌ریزی برای انتخابات خرداد ماه 1400 ‌عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

موسوی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونا برنامه های آموزشی وزارت کشور با بهره گیری از امکانات و تجهیزات الکترونیک و به صورت منطقه‌ای ‌و به طور محدود برگزار می شود و در این دوره نیز دست‌اندرکان اجرایی استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد حضور دارند.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور ضمن تشریح اطلاعات انتخابات و فرآیندهای برگزاری انتخابات خرداد ماه سال آینده، به تغییرات در قانون انتخابات اشاره کرد و افزود: طبق طرح جدید انتخابات که نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای شرایط سنی کاندیداهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری مدنظر قرار دا‌ده اند، حداقل سن برای نامزدان 40 سال و حداکثر سن 70 سال می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در طرح جدید انتخابات ریاست جمهوری، داوطلب، والدین، همسر و فرزندان ‌نباید تابعیت یا اقامت دائم در کشورهای خارجی داشته باشد و حداقل مدرک تحصیلی برای داوطلبان کارشناسی ارشد است.

موسوی با اشاره به برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در خرداد ماه 1400 گفت: در حال حاضر 1372 شهر برای برگزاری انتخابات واجد شرایط هستند که در مقایسه با سال 96 تعداد 123 شهر اضافه شده است.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور ادامه داد: ٤ هزار و ٦ ٢ روستای واجد شرایط برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا وجود دارد که از این تعداد 37 هزار و 884 ‌روستا دارای شورای اسلامی می باشند و مابقی دارای حد نصاب جمعیت اما بدون شورا هستند.

وی با اشاره به فراخوان وزارت کشور برای برگزاری انتخابات 1400 در شرایط کرونا، گفت: خوشبختانه بسیاری از استانداران، فرمانداران، فعالان سیاسی و اجتماعی، حقوقدانان، اهالی رسانه و مردم, پیشنهادهای خود را در این رابطه به وزارت کشور منتقل کرد‌ه اند و از تجربیات داخلی و خارجی برای برگزاری انتخابات استفاده می کنیم.

موسوی در پایان سخنان خود تصریح کرد: بدون شک تلاش وزارت کشور و ستاد انتخابات برگزاری انتخابات با مشارکت گسترده، امنیت کامل و همراه با تامین سلامت مردم، ناظران، مجریان و دست اندرکاران انتخابات است؛ ضمن اینکه تجربه برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی را در شهریور ماه امسال داشته‌ایم و از تجربه برگزاری آن در انتخابات سال آینده به بهترین نحو استفاده خواهیم کرد.

گفتنی است چهارمین همایش آموزشی مجریان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا, ویژه دست اندرکاران اجرایی استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد با حضور استاندار یزد، مدیرکل انتخابات وزارت کشور و رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور به میزبانی استان یزد در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد و این دوره آموزشی به صورت ویدیو کنفرانسی در 46 منطقه کشور به صورت آنلاین پخش گردید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد انتخابات وزارت کشور ستاد انتخابات وزارت کشور مدیرکل انتخابات وزارت کشور اسلامی شهر و روستا برگزاری انتخابات شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۴۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی موسوی ظهر دوشنبه در ویژه برنامه رادیویی با موضوع انتخابات در شبکه طبرستان با تقدیر از مشارکت خوب مردم استان در دور اول انتخابات اظهار کرد: حدود ۱۰۰ فقره پرونده در دوره مرحله اول انتخابات در استان تشکیل شد و بیشتر مربوط به تبلیغات زودهنگام بوده است.

وی با اظهار اینکه همچنین گزارش‌هایی را مبنی بر دخالت برخی افراد اعلام شده بود، گفت: با این حال سعی کردیم با بهره گیری از ظرفیت دستگاه قضائی، تخلفات را به حداقل برسانیم.

وی شرکت پرشور در انتخابات را مساله مهمی برشمرد وگفت: برای در دور دوم انتخابات شعبات و قاضی کشیک به طور شبانه روزی فعالیت می‌کنند تا از آرای مردم صیانت شود و آنچه توقع است که امانت دار مردم باشیم.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: در انتخابات پیروز واقعی مردم هستند و در مرحله اول در حوزه انتخابیه قائمشهر، مشارکت مردم بیش از ۴۱ درصد بوده است،

وی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید فضا را برای برپایی و مشارکت در انتخابات فراهم کنند، گفت: حفظ نظام از همه موضوعات برای ما اهمیت بیشتری دارد.

کد خبر 6098141

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • ببینید | فراخوان جدید رئیسی از مردم برای تکرار انتخابات باشکوه در میان‌دوره‌ای
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس به جریان پایداری و امام صادقی‌ها
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخاباتی باشکوه رقم بزنند
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • مرحله دوم انتخابات به اندازه مرحله قبلی مهم است/ قدردان تلاش رسانه‌های استان هستیم