Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، استان کرمان میزبان دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی است که بخش تئاتر خیابانی به میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود.

عصر امروز آیین افتتاح این بخش با حضور مسئولان استان و هیأت داوران از جمله پرویز فلاح‌پور، شکرخدا گودرزی و...و جمعی از خانواده شهدا و مسئولان و هنرمندان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارسال بیش از 100 اثر به دومین جشنواره «سردار آسمانی»

حسین‌زاده معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم با قدردانی از برگزارکنندگان و میزبانی این جشنواره اظهار کرد: بعد از شهادت سردار سلیمانی اقشار مختلف جامعه سعی کردند ارادت خود را در قالب فعالیت‌های خود به سردار نشان دهند و اصحاب فرهنگ و هنر هم از زبان هنر برای به تصویرکشیدن رشادت‌ها، روحیات فردی و اجتماعی سردار به‌کار بردند تا در جامعه اثرگذار باشد.

وی بیان کرد: استقبال خیلی خوبی از دومین جشنوار انجام شده و بیش از 100 اثر در حوزه‌های مختلف به جشنواره رسید. در حوزه آثار خیابانی 75 اثر پذیرفته شد که 65 اثر در حوزه صحنه‌ای و 10 اثر در حوزه نمایشنامه بودند که در نهایت 17 اثر خیابانی، 10 اثر صحنه و 10 نمایشنامه به مرحله نهایی راه یافتند.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: رفسنجان به لحاظ اینکه ظرفیت قابل توجهی در بخش خیابانی جشنواره داشت میزبانی تئاتر خیابانی به رفسنجان رسید و شهرستان سیرجان برگزارکننده بخش صحنه‌ای دومین جشنواره سردار آسمانی‌ است که از فردا این بخش آغاز به‌کار می‌کند.

وی عنوان کرد: 250 هنرمند در مجموعه آثار پذیرفته شده همراه و هماهنگ بودند و از نکات قابل توجه این جشنواره برگزارشدن در سه بخش است.

حسین‌زاده در بخش دیگری از سخنانش ابراز کرد: بخش تئاتر سیار امروز کار خود را از مزار سردار سلیمانی آغاز کرده و فردا در روستای قنات‌ملک برنامه اجرا می‌شود.

حاج‌جعفری معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار رفسنجان با بیان اینکه در تمام ابعاد شخصیت سردار سلیمانی زوایای ظریفی وجود داد که می‌تواند در زبان هنر بیان شود، افزود: برای رفسنجان مایه افتخار است که میزبانی دومین جشنواره سردار آسمانی است.

وی با اشاره به مکتب سردار سلیمانی بیان کرد: شاه‌بیت کلام سردار به بصیرت و شناخت ختم می‌شود.

حمایت مالی و اجرایی مس از دومین جشنواره سردار آسمانی

روح‌الله ابولهادی مدیر روابط‌عمومی و امور اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان هم در حاشیه مراسم افتتاحیه دومین جشنواره سردار آسمانی در جمع خبرنگاران از حمایت مس از گروه‌های هنری تئاتر جشنواره یاد کرد و بیان داشت: روابط‌عمومی مس تلاش می‌کند هنرمندانی که از سراسر کشور در رفسنجان حضور دارند با خاطره خوشی این شهرستان را ترک کنند.

وی با ذکر این مطلب که برگزاری این جشنواره در فصل مناسب‌تری می‌توانست استقبال‌کننده بیشتری داشته و تأثیرگذارتر باشد، گفت: مس از هر گروه حمایت می‌کند و بخشی از هزینه میزبانی گروه‌های حاضر در شهرستان را پوشش می‌دهد.

ابولهادی متذکر شد: مجتمع مس سرچشمه علاوه بر حمایت‌های مالی از برگزاری این جشنواره، در اجرا نیز با این جشنواره همکاری دارد.

اما یکی از خانواده شهدایی که در این مراسم حضور داشت، خانواده شهید حمید ابراهیمی از شهدای هنرمند حوزه تئاتر این شهرستان بود.

زهرا ابراهیمی خواهر این شهید گرانقدر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: برادرم در سن 15 سالگی راهی جبهه شد و در سن 16 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی که برادرش از بازیگران تئاتر مدرسه شریعتی رفسنجان بود، ادامه داد: سال 62 حمید در عملیات والفجر 3 شهید شد و جنازه‌اش تا سه سال نیامد تا اینکه سرانجام سال 65 پیکرش پیدا شد و به رفسنجان منتقل شد.

خواهر شهید ابراهیمی از داستان‌هایی که برادرش در آن بازی کرده بود یاد کرد و تئاتر «آسیاب خونین» را ذکر کرد و گفت: موضوع این تئاتر هم به نوعی به شخصیت سردار سلیمانی و ایستادگی در برابر ظلم و ستم ارتباط داشت.

به گزارش فارس، ۱۷ نمایش خیابانی راه یافته به دومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی از شنبه دهم دی ماه تا چهاردهم دی ماه هر روز عصر ساعت ۱۵ تا ۱۷ در هفت نوبت در محوطه روباز عمارت گلستان امین و شهرزاد به اجرا درمی‌آید.

انتهای پیام/80016/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: دومین جشنواره سردار آسمانی رفسنجان دومین جشنواره سردار آسمانی سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۵۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «بیرون پشت در» به نویسندگی محمد ‌رحمانیان‌ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، روزهای پایانی اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش در بخش دانشجویی چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشت و جایزه ویژه هیات داوران و تندیس بازیگری مرد را دریافت کرد.

«بیرون پشت در» در اولین جشنواره تئاتر «هم‌آغاز» به‌ عنوان بهترین اثر از نگاه مردم و مخاطبان معرفی شد.

خاکزاد پیش از این در نمایش‌های «بک تو بلک»، «تنهایی و تن‌هایی وطن‌هایی»، «هر کسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز»، «خواب‌کشی»، «مختلفیم» و… نیز حضور داشته است.

اطلاعات بیشتر و بلیت‌فروشی نمایش «بیرون پشت در» به‌زودی اعلام می‌شود.

عکس از امیرحسین میرزائی است.

کد خبر 6089905 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • برگزاری جشنواره مالک اشتر در چهارمحال و بختیاری
  • آیین گاوکشان 
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد