Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@22:17:42 GMT

برداشت ۲۵ کیلوگرم زعفران در بروجرد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۱۵۳۶۲

برداشت ۲۵ کیلوگرم زعفران در بروجرد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، عزت اله نباتی مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: با توجه به آب و هوای مستعد شهرستان امسال ۲۵ کیلوگرم زعفران از اراضی تحت پوشش این محصول برداشت شد.

عزت اله نباتی افزود: این میزان زعفران از مجموع ۲۲ هکتار اراضی بارور محصول زعفران این شهرسنان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اراضی غیر بارور محصول زعفران را ۲ هکتار اعلام کرد و اظهارداشت: متوسط برداشت زعفران در هرهکتار ۱/۱ دهم کیلوگرم است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: کشت محصول زعفران اگر مبتنی بر اصول فنی و زیر نظر کارشناسان جهاد کشاورزی صورت گیرد می‌تواند زمنیه رونق اقتصادی را برای کشاورزان به دنبال داشته باشد.

نباتی ادامه داد: هر هکتار از اراضی کشت زعفران نیازمند به چهار تن پیاز زعفران است که بعد از گذشت ۲سال از کشت این محصول به مدت هفت سال محصول زعفران تولید خواهد شد.

او با اشاره به اینکه زمین‌های حاصلخیز در بروجرد برای کشت زعفران مناسب است، اضافه کرد: راندمان اقتصادی عملکرد گل دهی زعفران از سال دوم کشت پیاز آغاز و برای پنج تا هفت سال متوالی ادامه دارد.

مدیرجهادکشاورزی بروجرد یادآور شد: زراعت زعفران در شهر بروجرد و روستا‌های آن درسالای اخیر رونق گرفته و این درحالی است که قدمت کشت این محصول در لرستان طولانی‌تر از خراسان است و این محصول به دلیل طعم، بو و رنگ خاصی که دارد در صنعت غذا، شیرینی پزی، داروسازی و دیگر صنایع کاربرد دارد.

نباتی افزود: از آن جا که ۳۵ درصد جمعیت شهرستان بروجرد روستایی هستند و به کار کشاورزی اشتغال دارند، کشت این محصول در اشتغال و درآمد بیشتر آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی برداشت زعفران محصول زعفران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۵۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: میانگین برداشت در هر هکتار ۲۰ تا ۲۵ تن است و پیش بینی می شود بیش از ۵ هزار تن خیار سبز از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

حیدری افزود: بیش از ۹۰ درصد محصول تولید شده برای تهیه خیار شور و مابقی برای مصارف دیگر استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بیان داشت: برای صرفه جویی در مصرف آب، کاشت این محصول به صورت نواری است که ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

حیدری افزود: برداشت خیار سبز تا پایان خرداد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • برداشت جو قصیل در قم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان