Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ محمدرضا تابش در دل‌نوشته ای در سوگ درگذشت بانوی بافضیلت خانم منصوره صدر نوشته است:

دلم برای حضور در مجالس فاطمیه تنگ شده است.

گاهی مراسم و مجالسی بی‌ریا، بردلم‌ می نشیند و احساسم را به غلیان وامی دارد و اشکم را جاری می سازد. در درونم علت را که جویا می شوم یاد حرفهای مرحوم  آیت الله خاتمی پدر بزرگم می افتم: «اخلاص صاحب عزا، مداح، سخنران و هم نیت واراده خیر مستمع، در تاثیر پذیری از وعظ و خطابه و موعظه موثر است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطلب را به کرات آزموده‌ام و به صحت و درستی آن پی برده ام. سعی کرده‌ام در فرصت های مختلف از اینگونه مجالس و محافل و وعاظ و خطبا بهره ببرم.

به کرونا لعنت می فرستم که دست مان را از بسیاری عرصه های خیر وخدمت و رستگاری و...کوتاه کرد، از جمله حضور در مراسم سراسر اخلاص منزل مرحوم دکتر علی اکبر صادقی و همسر تازه درگذشته‌اشان «مرحومه حاجیه خانم منصوره صدر»در ایام فاطمیه.

مراسمی که قدمت آن به چند دهه می رسد و من حداقل ۲۰ سال و اندی توفیق حضور در آن را داشته ام. مراسمی سراسر شور و اخلاص ودلدادگی به حضرت فاطمه(س).

دلتنگ مجلسی اینگونه بودم و تقدیر برآن قرار گرفت امروز در ایام فاطمیه، بعد از اقامه نماز میت توسط حضرت حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی بر پیکر خانم صدر، درجوار مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی دقایقی مستمع روضه حضرت زهرا (س) با مداحی برادر ابراهیم قهرمانی باشم. مجلسی باصفا ، باهمان ویژگیهای خالصانه و انرژی بخش و تاثیر گذار.

با خود می اندیشم در این دنیا کریمه اهل بیت (س) چه نقد، مزدِ اخلاص و دلداگی آن مرحومان به خاندان اهل بیت (س) را داد و چه باوفاست آن بانوی پهلو شکسته که هردو را در سن ۸۵ سالگی و در ایام فاطمیه به میهمانی پذیرفت .

بانوی مومنه و با فضیلت سرکار حاجیه منصوره خانم صدر به درستی مصداق این روایت بودکه: «عاشَ سعیداً و ماتّ سعیداً».

تجسم خصوصیات و ویژگی های غیرقابل وصف آن بانوی بزرگوار از تدین و متانت و ادب و اخلاق واخلاص و احسان آنهم از بیتی شریف که در چندصدسال اخیر زعامت و مرجعیت تام و تمام حوزه های علمیه شیعی درجهان تشیع را عهده دار بوده اند و عهد خدمتگزاری شایسته و بدون منت به مردم و دین و آیین را در کمال تواضع ادا نموده اند، مرا به تفکر وا می‌‌دارد که رقم خوردن مرگی سرِپا  و عزت‌مندانه آنهم در ایام فاطمیه، آیا اجر مزدی نیست که خداوند به این بانوی پرهیز گار عطانمود؟ یقینا اینگونه است.

به تعبیر حضرت حافظ :

آن چنان در هوای خاک درش 

می رود آب دیده ام که مپرس

همچو حافظ غریب در ره عشق 

به مقامی رسیده ام که مپرس

او مزد سالها زیست مومنانه و دلداگی به حضرت فاطمه زهرا(س) را گرفت و انشاالله در دیار باقی با آن حضرت محشور خواهد بود.خدایش رحمت کند و روح بلند او در جوا رحمت ربش آرامش ابدی یابد.

محمدرضا تابش- ۱۳۹۹/۱۰/۱۰

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 ایام فاطمیه محمدرضا تابش مجالس فاطمیه منصوره صدر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 ایام فاطمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۵۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، عصر امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان نخستین مراسم سالگرد درگذشت مرحوم سردار صفارزاده در بهشت حضرت معصومه (س) شهر مقدس قم برگزار شد.

‌در این مراسم سید محمد شروین اسبقیان معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، سردار آذرنوش مشاور فرهنگی وزیر، غفور کارگری رییس و سید محمد پولادگر نایب رییس کمیته ملی پارالمپیک و جمع دیگری از مدیران ورزشی و فرهنگی حضور داشتند و با قرائت فاتحه یاد و نام این مدیر ارزشمند را گرامی داشتند.

وزیر ورزش و جوانان پیش از حضور در این مراسم، به زیارت آستان قدس حضرت معصومه (س) کریمه اهل بیت رفت.

کد خبر 6089255

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • تمجید سخنگوی دولت از بانوی ورزشکار ایرانی بابت رکوردشکنی در آسیا
  • تبریک بهادری جهرمی به بانوی ورزشکار ایرانی
  • درگذشت مادر شهیدان محمدرضایی در شهر زاینده رود
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • تسلیت رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در پی درگذشت خانم معصومه حائری
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • پیام تسلیت مخبر درپی درگذشت مادر شهید دستوری رزاز
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده