Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون سلامت سازمان بسیج با اشاره به نتایج اجرای طرح شهید سلیمانی برای کنترل و مدیریت بیماری کرونا گفت: با اجرای این طرح موارد مرگ و میر تا ۴۵ درصد و بستری تا ۷۰ درصد در کشور کاهش پیدا کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، مسلم چشمی امشب در جلسه بررسی طرح شهید سلیمانی در استان گلستان اظهار داشت: این طرح به طور مشترک بین بسیج و وزارت بهداشت است که اجرای آن از ابتدای آذرماه آغاز شد، هرچند در برخی مناطق از جمله گلستان این طرح با تأخیر حدود 20 روزه آغاز شد اما نتایج بسیاری خوبی به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در مقابله با کرونا دو راهبرد در دستور کار قرار دارد، گفت: یک راهبرد بحث درمان و بستری است که مبتلایانی که شرایط سخت‌تری دارند به مراکز درمانی ارجاع می‌شوند و راهبرد دیگر بحث بهداشتی و پیشگیری است. در طرح شهید سلیمانی سلامت و بهداشت را مورد توجه قرار دادیم و به دنبال قطع زنجیره انتقال بیماری هستیم.

معاون سلامت سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در این طرح " محله محوری" مورد توجه است، افزود: گروه‌های رصد و پایش که نیروهای عضو پایگاه‌های مقاومت بسیج هستند در این طرح خانه به خانه افراد را پایش می‌کنند. افرادی که سالم باشند آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند؛ افرادی که برخی علایم بیماری را دارند در قرنطینه خانگی خواهند ماند و در این بین کسانی که شرایط حادتری دارند به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند.

104 محله و بخش قم زیرپوشش طرح شهید سلیمانی قرار گرفتاجرای طرح شهید سلیمانی در استان اردبیل موفقیت آمیز بودایجاد وحدت رویه در کنترل کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی / شناسایی بیماران زودهنگام شد

وی ادامه داد: تیم‌های حمایتی نیز در قالب طرح شهید سلیمانی در صورتی که برخی خانواده‌ها مشکلات معیشتی داشته باشند، بسته‌های غذایی و اقلام موردنیاز آنان را تأمین خواهند کرد تا در مدتی که در قرنطینه هستند از منزل خارج نشوند.

چشمی با اشاره به نتایج اجرای طرح شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح 40 تا 45 درصد موارد مرگ و میر و همچنین 60 تا 70 درصد موارد بستری کاهش یافته است.

وی بیان داشت: در این مدت 63 میلیون نفر از جمعیت کشور غربالگری شدند که حدود 75 درصد کار انجام شده است. در اجرای این طرح 8 تا 9 درصد افراد برای بستری به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند و حدود 20 درصد نیز خدمات حوزه‌های سلامت از جمله مشاوره‌های لازم را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/581/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اجرای طرح شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۵۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان

حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای امسال سه هزار و ۶۰۴ TEU کانتینر یخچالی در این بنادر تخلیه و بارگیری شد که ۶۸ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

وی افزود: این کانتینر‌ها عمدتا شامل میوه و تره بار، حبوبات و کالا‌های با شرایط نگه‌داری ویژه به کشور‌های حوزه خلیج فارس ارسال شد.

 مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان میزان صادرات کالای غیرنفتی را نیز با ۳۲ درصد افزایش ۶ هزار و ۲۹ تن اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال/ کاهش چشمگیر روند رشد منفی جمعیت در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال
  • رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت