Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت‌کام) اعلام کرد که دو بمب‌افکن B-۵۲ نیروی هوایی ایالات متحده امروز در منطقه خاور میانه و بر فراز آب‌های خلیج فارس به پرواز درآمده‌اند.

سنت‌کام در بیانیه‌ای گفت که هدف "حضور حساب‌شده" این بمب‌افکن‌های استراتوفورترس "برای تاکید بر تعهد ارتش آمریکا به امنیت منطقه و نشان دادن توانایی منحصر به فرد پیاده‌سازی سریع نیروی رزمی در فرصت کوتاه" بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سومین دور از پرواز بمب‌افکن‌های آمریکایی بر فراز خلیج فارس در یک ماه و نیم گذشته است که هم‌زمان با روز‌های پایانی دولت دونالد ترامپ و در آستانه اولین سالگرد ترور شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، انجام می‌شود.

سنت‌کام گفته است که این پرواز‌ها برای ارسال پیام بازدارنده و صریح برای هر کسی است که بخواهد به آمریکایی‌ها با منافع آمریکا آسیب برساند. "

منبع: بی بی سی

منبع: فرارو

کلیدواژه: بمب افکن خلیج فارس بمب افکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۶۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، معاون فرهنگی واجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش از برگزاری رویداد‌های متنوع فرهنگی، علمی وهنری گرامیداشت روز خلیج فارس در کیش خبر داد.

علیرضا فاطمیان پور گفت: همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی با حضور پیروز مجتهد زاده یکی از صاحب نظران بین المللی حوزه خلیج فارس، فردا یکشنبه نهم اردیبهشت در مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار می‌شود.

وی افزود: جشن خانوادگی روز ملی خلیج فارس به همراه آیین اختتامیه جشنواره کیش بهشت خانواده ها نیز ساعت ۱۹ دوشنبه دهم اردیبهشت در یکی از کشتی های تفریحی اجرا خواهد شد.

 علیرضا فاطمیان پور افزود: پخش زنده ویژه برنامه تلویزیونی روز ملی خلیج فارس از ساعت ۸ صبح به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه سه سیما و از ساعت ۱۳ تا ۱۳:۴۵ دقیقه از شبکه دو سیما، اجرای رزمایش دریایی از ساعت ۸ صبح و برگزاری اجتماع دانش آموزی به همراه اجرای برنامه‌های روز ملی خلیج فارس در اسکله تفریحی از برنامه‌های در نظر گرفته شده دوشنبه دهم اردیبهشت است.

پخش نماهنگ اجرای اثر هنری خوشنویسی زیرآب هنرمند کیش حسین ابارشی و رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره تئاتر کافه و ساحل کیش از دیگر برنامه‌های روز ملی خلیج فارس است.

دیگر خبرها

  • روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر توسط موشک ایرانی
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر
  • همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • پرواز پاراگلایدرها در آستانه روز ملی خلیج فارس
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند