Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، غلامی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : با اجرای طرح "دانشجو سلام" توسط اداره مشاوره و سلامت روان معاونت فرهنگی دانشجویی سلامت روانی اجتماعی تمام دانشجویان در دانشگاه دردوران شیوع بیماری کووید ۱۹ غربالگری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : شعار امسال سازمان بهداشت روانی "سلامت روان برای همه، سرمایه گذاری بیشتر، دسترسی بیشتر برای همه و همه جا "عنوان شده است.

غلامی افزود: این در حالی است که جامعه ما تجربه ده‌ها ماهه از همه گیری ویروس کرونا را پشت سر گذاشته است و شاهد شیوع بیشتراضطراب، افسردگی، تنش‌های خانوادگی، تنهایی و بغض‌های فروخورده ناشی از سوگواری ها، هستیم.

او افزود: دراین میان دانشجویان مانند سایر افراد جامعه تحت فشار موارد مذکور بوده و علاوه بر آن با چالش‌های آموزش دانشگاهی آنلاین هم روبرو هستند که ضرورت و اهمیت ارائه خدمات مشاوره‌ای و روان شناختی را بیش از پیش نشان می‌دهد.

غلامی ادامه داد: بر این اساس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان این معاونت با اجرای طرحی با عنوان «دانشجو سلام» اقدام به بررسی وضعیت فردی، خانوادگی و پایش سلامت روان دانشجویان در تمام مقاطع تحصیلی از طریق تماس تلفنی نموده است.

او افزود: در این طرح که از اوایل آذرماه شروع شده است تمام دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی شامل دستیاری، دکتری، کارشناس ارشد و کارشناسی از طریق مصاحبه تلفنی مورد پایش قرار گرفته اند.

غلامی گفت: در این بررسی تلفنی علاوه بر بررسی وضعیت دانشجو و خانواده او از نظر ابتلا به ویروس کرونا و یا موارد فوت احتمالی و ارایه مشاوره تلفنی در این خصوص، مواردی از قبیل علائم اضطرابی، افسردگی و اختلالات تمرکز و حافظه نیز مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته است.

او گفت: در مرحله اول این طرح ۲۱۴۹ دانشجو بررسی و دانشجویان آسیب پذیر شناسایی شده و در روند درمان بصورت مشاوره تلفنی و حضوری قرار گرفته اند.

غلامی افزود: علاوه بر آن در موارد خاص دانشجویان آسیب پذیر جهت پیگیری وضعیت تحصیلی به اساتید محترم مشاور معرفی شده اند.

او افزد: این طرح تا پایان غربالگری تمام دانشجویان دانشگاه ادامه خواهد داشت .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی دستورالعمل های بهداشتی ویروس کرونا سلامت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۶۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بر نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری تاکید کرد و کارشناسان علوم آزمایشگاهی را دیده‌بانان حوزه سلامت دانست.

دکترعلی اصغر خیرخواه امروز، ۱۰ اردیبهشت ماه در آیین گرامیداشت روز ماما و علوم آزمایشگاهی گفت: ارائه خدمات سلامت با همکاری واحدهای مختلف محقق می‌شود و در این جهت تلاش مجموعه بهداشت و درمان بر کسی پوشیده نیست و گرامیداشت این روز بهانه‌ای برای تجلیل و ستایش از زحمات ماماها و کادر علوم آزمایشگاهی است.

 وی افزود: این نخستین جلسه رسمی تقدیر و تشکر از  کادر حوزه علوم آزمایشگاهی بعد از کرونا است و شاید خدمات این حوزه کمتر دیده شود ولی نقش بسیار موثر و اساسی در حوزه سلامت و درمان بیماران دارند که می‌توان گفت دیده‌بانان حوزه سلامت هستند.

خیرخواه در ادامه با اشاره به اهمیت نقش ماماها در حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: ماماها نقش کلیدی در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری دارند و با کمک‌هایی که به مادران و زنان باردار کردند، سلامت جامعه را ارتقا بخشیدند و دغدغه‌های آنها در این زمینه داشتند، جای تقدیر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث جوانی جمعیت جنوب کرمان افزود: در این راستا افزایش تخت‌های NICU مراکز درمانی را داریم و شاهد راه‌اندازی یکی از بزرگترین پروژه‌های جنوب کرمان خواهیم بود.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در راستای تحقق مطالبات در روزهای آینده گفت: مجموعه دانشگاه در تمام معاونت‌ها تلاش صادقانه‌ای در ارتقا و توسعه خدمات سلامت دارند که جای خرسندی است.

 در این آیین از ماماهای نمونه کشوری و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و کارشناسان نمونه علوم آزمایشگاهی دانشگاه تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی از وجوه مهم سلامت