Web Analytics Made Easy - Statcounter

رادیو فرهنگ با برنامه « با کاروان شعر ‌وموسیقی» در سالروز درگذشت استاد جواد بدیع زاده یاد این استاد بزرگ تصنیف خوانی ایران را گرامی می دارد.

به گزارش برنا، در «با کاروان شعر و موسیقی » که به پخش موسیقی های فاخر ایرانی و‌معرفی شناسنامه این آثار اختصاص دارد چهارشنبه ۱۰ دی ماه  تصنیف «جلوه گل»با صدای « جواد بدیع زاده » تقدیم شنوندگان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد بدیع زاده سال ۱۲۸۱ خورشیدی در محله پاچنار تهران در خانواده‌یی روحانی از سادات کاشان پا به عرصه وجود گذاشت. پدرش سید رضا ملقب به بدیع‌المتکلمین معروف به سید اناری از وعاظ به نام تهران و از بزرگان مبارزین صدر مشروطیت بوده که نام او و شرح مبارزاتش در تاریخ مشروطیت ایران ثبت است. وی به تمام ردیف‌های آواز تسلط کافی داشته و از سنین کودکی مداوما” تحت تعلیمات پدرش برای یادگیری گوشه‌ها و ردیف‌های آواز قرار می‌گیرد و دایی او، میرزا یحیی سعید‌الواعظین که از بهترین خوانندگان عصر خویش بوده است در یادگیری او سهم به سزایی داشته است.

استاد جواد بدیع زاده بنیانگذار سبک آوازی بیات تهران بود. این سبک آوازی در دهه‌های پیش از انقلاب طرفداران زیادی در تهران داشت و از آن با نامهایی چون "کوچه باغی‌ ‌" و یا "بابا شمل" هم یاد شده است.

اولین صفحه وی به نام ”جلوه گل”‌بر روی صفحه گرامافون ضبط می‌گردد و این آهنگ به عنوان اولین اثر بدیع‌زاده و از آثار به یادماندنی موسیقی ایرانی است.

«جلوه گل» را جواد بدیع زاده خود آهنگسازی کرده است و «نورالله همایون» شعر آن را سروده است، گفتنی است ایت اثر را صدیق تعریف و علیرضا قربانی بازخوانی کرده اند.

برنامه « با کاروان شعر و موسیقی » ساعت ۱۲:۲۰ به تهیه کنندگی « یلدا احتشامی» و اجرای « مریم واعظ پور» روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رادیو فرهنگ جواد بدیع زاده جواد بدیع زاده کاروان شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۷۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیپ و استایل هنری بازیگر زن و مرد در یک عکس یادگاری

دومین اکران مردمی فیلم سینمایی تمساح خونی با حضور جواد عزتی، عباس جمشیدی فر و شبنم قربانی بازیگران و کامران حجازی تهیه‌کننده فیلم در پردیس سینمایی اکومال کرج و در جمع مردم مهمان‌نواز این شهر برگزار شد. در ایم میان ژست جالب جواد عزتی مقابل بازیگر زن مورد توجه قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • تیپ و استایل هنری بازیگر زن و مرد در یک عکس یادگاری
  • ۴۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف در اردوهای راهیان نور شرکت کرده اند
  • واکنش یک استاد دانشگاه تهران به ادعای وزیر: اخراجم سیاسی بود
  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد
  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد
  • سرپرست اسبق استقلال مسافر نیویورک شد
  • دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند
  • طنین موسیقی لرستان در تالار وحدت
  • چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟
  • ببینید/ بدرقه حاجیان با نوای «چاوشی‌خوانی»