Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مایکل مارتین عصر چهارشنبه در برنامه زنده تلویزیونی تصریح کرد که هم زمان با تحقیقات بین‌المللی در خصوص گونه جدید کرونا « کاملا روشن است که ما با ویروسی رو برو هستیم که خیلی سریع در حال گسترش است»

وی اوضاع را بشدت نگران کننده توصیف و پیش‌بینی کرد که آمار مبتلایان در روزهای آینده به سرعت افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر ایرلند گفت: با وجود گونه جدید ویروس کرونا و سرعت گسترش آن، اکنون زمان ملاحظه‌کاری نیست و باید ترمز تحرکات و تعاملات فیزیکی را در کشور بکشیم.

مارتین بر همین اساس اعلام کرد که از بامداد فردا (پنجشنبه) بالاترین محدودیت‌های کرونایی (سطح ۵) در سراسر کشور به مدت یک ماه برقرار می‌شود. بر اساس دستورالعمل‌های صادر شده که مشابه شرایط قرنطینه است، تمام فروشگاه‌های غیر ضروری تعطیل و افراد غیر از موارد اضطراری (مانند کار، تحصیل، خرید) اجازه خروج از منزل را ندارند. این محدودیت‌ها تا ۳۱ ژانویه ادامه دارد.

گونه جدید ویروس کرونا که ۷۰ درصد مسری تر از ویروس اصلی است و می تواند کودکان را به همان اندازه بزرگسالان آلوده و بیمار کند اولین بار ۲۱ سپتامبر گذشته در منطقه کنت انگلیس مشاهده شد. سه ماه بعد مت هنکاک وزیر بهداشت انگلیس در ۱۴ دسامبر این موضوع را با پارلمان در میان گذاشت و ۱۹ دسامبر بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس آن را به طور علنی اعلام کرد.

بدین ترتیب دولت انگلیس حداقل سه ماه وجود این ویروس جهش یافته را مخفی کرده است.

اکنون افزون بر ۵۰ کشور جهان از ترس شیوع این بیماری مرزهای خود را به روی انگلیس بسته‌اند و هنوز دورنمای روشنی از بازگشت به روال عادی دیده نمی‌شود. نخست وزیر ایرلند هم امروز اعلام کرد که محدودیت‌های مسافراتی دست کم تا ۶ ژانویه  ادامه دارد.

بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده بالغ بر ۸ هزار نفر در ایرلند طی هفت روز گذشته به کرونا مبتلا شده که ۶۱ درصد نسبت به هفته قبل افزایش نشان می‌دهد.  

برچسب‌ها ویروس کرونا قرنطینه جمهوری ایرلند پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قرنطینه جمهوری ایرلند ویروس کرونا قرنطینه جمهوری ایرلند اخبار کنکور ویروس کرونا نخست وزیر گونه جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است

وزیر خارجه عربستان سعودی ضمن هشدار نسبت به پیامدهای گسترش جنگ غزه گفت که تنها رژیم صهیونیستی مخالف توقف این جنگ است.

به گزارش ایسنا، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت: به همراه شرکایمان برای توقف جنگ غزه و تقویت راه‌حل دو دولتی تلاش می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اسرائیل تنها طرف بین‌المللی است که مخالف توقف جنگ در غزه است. تداوم راه‌حل نظامی تنها به سود تندروها است.

طبق گزارش الجزیره، بن فرحان افزود: گسترش جنگ کنونی پیامدهای فاجعه‌بار برای فلسطین و تمام کشورهای منطقه به همراه دارد.

وزیر خارجه عربستان امروز در جریان دیدار «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • جو کول پیش‌بینی می‌کند؛ از قهرمان لیگ قهرمانان اروپا تا قهرمان یورو و برنده توپ طلا
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ◄ تاثیر راه‌ آهن حومه و سریع در جوانی جمعیت، تجربیات کره و انگلیس
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد