Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعال رسانه ای اصلاح طلب گفت: نقش رسانه ها در ایجاد فضایی که مردم رغبت برای شرکت در انتخابات داشته باشند، بی تاثیر نیست.

«علیرضا خامسیان»، فعال رسانه ای اصلاح طلب، در پاسخ به این سوال که آیا نتیجه انتخابات آمریکا و احتمال گشایش فضای دیپلماسی باعث می شود اصلاح طلبان در انتخابات 1400 سرمایه اجتماعی خودشان را قانع به حضور در پای صندوق رای کنند، به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: اینکه مردم باید با صندوق های رای آشتی کنند یک اصل اجتناب ناپذیر برای موفقیت جریان اصلاح طلب است، این در حالی است که جریان مقابل اصلاحات، اصولا استراتژی آنها پیروزی با حضور حداقلی مردم است ولی  اصلاح طلبان قائل به مشارکت حداکثری مردم و آشتی مردم با صندوق های رای، هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او عنوان کرد: با توجه به مشکلات عدیده ای که در کشور وجود دارد از جمله مشکلات اقتصادی که بخشی از این مشکلات می‌تواند بخاطر تحریم ها باشد، مردم در انتخابات گذشته یعنی انتخابات مجلس یازدهم هم به واسطه همین مشکلات و هم نوع برخوردی که شورای نگهبان با کاندیداهای اصلاح طلب داشت، پای صندوق های رای نیامدند و مشارکتی از خودشان نشان ندادند که، در تراز جمهوری اسلامی باشد.

خامسیان اظهار کرد: مشارکت مردم در انتخابات بر عهده همه جریان های سیاسی از جمله حاکمیت هست که باعث می شود در مردم بارقه های امید شکل بگیرد تا در نهایت پای صندوق های رای حضور پیدا کنند. صرفا انتخابات در یک کشور و به تبع آن گشایش فضای دیپلماسی نمی تواند تاثیرگذار باشد، به عنوان یک تک عاملی می تواند در کنار دیگر عوامل موثر باشد چون اگر این گشایش ها صورت گرفته و تحریم ها رفع شود و وضَع مردم هم تا حدودی بهبود، پیدا کند اینها می تواند در نوع نگاه مردم به صندوق های رای و مشارکت تاثیرگذار باشد.

او تصریح کرد:  نقش دولت بسیار موثر است که چگونه وضعیت را مدیریت کند به خصوص مسائل اقتصادی را. نخبگان کشور هم در این شرایط نقش دارند؛ اگر بگومگو در تریبون ها صورت بگیرد مردم دلزده می شوند. افراد تاثیرگذار به خصوص روحانیت و کسانی که به هرحال تا حدودی پایگاهی در میان مردم دارند، مواضع آنها خیلی مهم است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: مردم بسیار هوشمند هستند و مسائل را رصد می کنند. مسئله مهمتر اینکه نقش رسانه ها در  ایجاد فضایی که مردم رغبت برای شرکت در انتخابات داشته باشند، بی تاثیر نیست. منظور من این نیست که رسانه ها به صورت تصنعی امید آفرینی کنند ولی  بعضا برخی رسانه ها سیاه نمایی می کنند. دولت در برخی حوزه ها ضعف دارد خودمان هم می دانیم اما رسانه هایی که از پول بیت المال استفاده می کنند نباید صرفا تیترهایی بزنند که ناامیدی مردم را تشدید می کند.

خامسیان در پاسخ به این سوال که آیا تحرکات دیپلماتیک دولت در زمان باقی مانده تا انتخابات 1400 باعث همراهی مردم با اصلاح طلبان می شود، گفت: من امیدوارم که آقای روحانی که با برجام ورود کرد و با برجام دولت خود را شکل داد با برجام هم خارج شود. انشاالله علیرغم موانع داخلی و فعالیت هایی که از سوی دولت پنهان صورت می گیرد گشایشی در فضای کشور رخ بدهد. اصلاح طلبان قائل به گفتگو از نقطه قوت هستند و نه نقطه ضعف. در دولت اصلاحات هم با همین روش و منش دولت توانست در عرصه بین المللی، حرفی برای گفتن داشته باشد.

او ادامه داد:  با توجه به حضور ظریف در دولت و اینکه اگر، حوزه اختیاراتی او به نحوی باشد که بتواند به نیابت جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف بین المللی حضور پیدا کند، قطعا باعث تحرکات مثبت دیپلماتیک خواهد شد. فکر می کنم همه جریان های سیاسی باید به این رویکرد که معطوف به منافع ملی است، توجه کنند.

این فعال رسانه ای با اشاره به ویژگی های دولت آینده متذکر شد: دولت آینده باید پویا و فعال باشد که این مسئله می طلبد که حتما از جوانان و خرد جمعی، استفاده شود. یک ایراد دیگر این است که از خرد نخبگان استفاده نمی شود و این مشکل خیلی عدیده‌ای است. بدنه دولت باید پویا و جوان باشد. باید افراد با تجربه در راس دولت و کابینه باشند و حتما بدنه میانی دولت از جوانان و زنان باشد، این مهم می طلبد تا یک فردی که معتقد به جوانان و زنان است در راس دولت، قرار بگیرد. 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صندوق های رای اصلاح طلبان اصلاح طلب رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۷۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«محمدحسین فرهنگی» از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

پیش‌بینی می‌کنم مجلس فعلی سه قطبی باشد؛ اصلاح طلبان تقویت شده، یکسری مدافع وضعیت فعلی بوده و تعدادی هم مانند من در طیف تحول گرایان هستند که در مباحث مختلف تحول ایجاد می‌کنند.

مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

نمایندگان مجلس با توجه به اینکه نماینده همه مردم هستند، در تمام موضوعات صاحب نظر هستند و با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد اصلاح اشتباهات گذشته و حرکت به سمت اصلاح وضعیت اقتصادی در این خصوص ضروری است.

یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس، موضوع تحول بود، انتظار دارند مجلس جدید و نمایندگان، مجلس متفاوتی رقم زنند، مردم به دنبال تحول هستند و می‌خواهند در موضوعاتی چون تورم، بیکاری، گرانی و.. تحول ایجاد شود و شعار سال همچون گذشته مورد توجه قرار گیرد و موانع تولید برطرف شود.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

در صورت انتخاب مجدد می‌خواهم در کمیسیون صنایع و معاون مجلس حضور داشته باشم ولی بستگی به شرایط روزهای انتهایی دارد.

مهمترین چالش استان را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

آذربایجان شرقی استانی معدنی است اما مدیریت درستی در حوزه مس و طلا انجام نشده و ضروری است مدیریت مناسب معادن در دو محور مس و طلا به‌ویژه دستور رئیس جمهور در خصوص مس که مقرر شد به صورت مستقیم مس سونگون به طور مستقل اداره شود و عملیاتی نشده، انجام شود چراکه غفلت از معادن استان مهمترین چالش بوده و باید برای آن برنامه‌هایی داشته باشیم.

کد خبر 6080920

دیگر خبرها

  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها محقق شد
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود