Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا نیکبخت نصرآبادی رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: معضل کمبود پرستار در کشور سابقه دیرینه ای دارد و ما از گذشته  با این مشکل رو به رو بوده ایم. به همین دلیل کمبود نیروی تازه نفس پرستار تنها به شرایط فعلی اختصاص ندارد.  در حال حاضر در کل دنیا حدود ۱۰ میلیون کمبود پرستار وجود دارد که اگر این مشکل به سرعت رفع نشود حتما با مشکلات بزرگ تری رو به رو  خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در ایران کمبود پرستار حادتر است، زیرا استانداردهایی مانند نسبت پرستاربه جمعیت، پرستار به تخت و پرستار به پزشک وجود دارد که در همه آن‌ها با مشکلاتی رو به رو هستیم که اگر این مشکلات بر طرف نشود حتما در درمان بیماران اختلال ایجاد خواهد شد.

نیکبخت نصرآبادی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل کمبود پرستار با شیوع ویروس کرونا حادتر شده و شرایط را برای  درمان بیماران عادی سخت کند، بیان کرد: با گذشت زمان فرسودگی و خستگی کادر پرستاری چند برابر خواهد شد که همین امر می تواند در اشغال تخت‌های بیمارستانی موثر باشد، زیرا پرستارانی درگیر بیماری شده و نیاز به بستری پیدا خواهند کرد.

رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: مشکل اساسی ما در کشور این است باوجود اینکه کمبود پرستار داریم باز هم از نیرو‌های تربیت شده خود استفاده نمی‌کنیم. اگر جذابیت‌هایی در جذب نیرو‌های پرستاری ایجاد کنیم، شرایط بهتری را خواهیم داشت. البته به تازگی اقدامات خوبی در زمینه جذب نیروی پرستار انجام شده و تعدادی از  پرستاران تربیت شده را  به مراکز درمانی تزریق خواهیم کرد.

او در پایان تاکید کرد: برای بهتر شدن اوضاع باید از نظرات پرستاران هم استفاده کنیم، زیرا شرایط فعلی می طلبد که از هم فکری و کمک یکدیگر بهره بگیریم.


 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: پرستاری بیماران بیماران کمبود پرستار کمبود پرستار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۷۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس سازمان بهزیستی کشوردر شیراز گفت: با توجه به اینکه هر ساله به تعداد مددجویان بهزیستی به خاطر تصادفات اضافه می شود لازم است مجلس شورای اسلامی در افزایش بودجه این سازمان برای خدمات رسانی بهتر به مددجویان همتی مضاعف داشته باشد.
قادری افزود: در حال حاضر در کشور ۱۴۸ هزار نفر در نوبت دریافت حق پرستاری معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند که لازم است مجلس برای رفع این مشکل هم مساعدت داشته باشد.
در این جلسه نمایندگان فعلی و منتخبان مجلس دوازدهم مشکلاتی چون کم بودن خدمات به مددجویان از جمله مبلغ حق مددکاری ، حق پرستاری ، خدمات درمانی و پزشکی را مطرح کردند و خواهان برگزاری جلسات ویژه برای ارایه طرح های مورد نیاز برای کمک به بهزیستی شدند.

دیگر خبرها

  • فیلم | گذر از ریل های دیرینه بُن کوه گرمسار
  • ریشه‌یابی علل کمبود مدافعان چپ ممتاز در فوتبال مدرن
  • کشف جدید دیرینه‌شناسان: ماهی غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!
  • کشف جدید دیرینه‌شناسان: قزل‌آلای غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!
  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا