Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا صدراعظم نوری گفت: بحث HSE در واقع مربوط به موضوع ایمنی محیط زیست و سلامت کارکنان، پیمانکاران، محیط‌های کار، فضا‌های عمومی و فضا‌هایی که در سطح شهر هستند و در اختیار مدیریت شهری قرار دارند. زهرا صدراعظم نوری رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران درخصوص انتقاد‌ها از طرح ایجاد اداره کل سلامت، ایمنی و محیط زیست به میزان گفت: همانطور که من بار‌ها گفته ام موضوع ایمنی از مسائل مهم شهر تهران است و در فضا‌های شهری، محیط‌های کارگری و در فضا‌های پیمانکاری حتما باید مساله ایمنی رعایت شود تا ضریب ریسک کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلانشهر تهران با مسائل و مخاطرات زیادی که دارد حتما باید به مساله ایمنی بپردازد و مدیریت شهری با توجه به اینکه هم فضا‌های عمومی و شهری را در اختیار دارد و هم خودش به عنوان یک سازمان بسیار بزرگ با نیروی انسانی بسیار زیادی اعم از نیروی کارمندی و کارگری سروکار دارد نیرو‌هایی که در محیط‌هایی که در حال فعالیت هستند از یک ریسک بالایی برخوردارند؛ بنابراین حتما برای بالابردن کیفیت کار، سلامت بیشتر و ایمنی بهتر رعایت مسائل بشود.
وی ادامه داد: ما برای تحقق هدف ارتقا ایمنی و سلامت تلاش کردیم تا واحدی به نام واحد HSE زیرنظر بالاترین فرد سازمان راه اندازی شود. از این جهت طی گفتگو‌هایی که با مسوولان شهرداری داشتیم خواستار این شدیم که شهرداری لایحه‌ای را تهیه کند و موضوع HSE را در آن لایحه ببینند و به شورا ارائه کنند. این اقدام از جانب شهرداری صورت نگرفت و در نهایت منجر به تهیه یک طرح شد که در شورای شهر یک فوریت این طرح رای آورد و الان در شورا در دست بررسی است.
نوری با رد این ادعا که اداره محیط زیست و توسعه پایدار به عنوان متولی این طرح انتخاب شده گفت: بحث HSE در واقع مربوط به موضوع ایمنی محیط زیست و سلامت کارکنان، پیمانکاران، محیط‌های کار، فضا‌های عمومی و فضا‌هایی که در سطح شهر هستند و در اختیار مدیریت شهری قرار دارند. مجموعه این‌ها به عنوان HSE مطرح هست و نکته مهم بحث مدیریت سیستم HSE هست. به این معنا که درباره مدیریت سیستم HSE بحث می‌کند. ما بیشتر دنبال این هستیم که این سیستم را در شهرداری راه اندازی و تقویت کنیم. پرداختن به مساله سلامت و مساله محیط زیست هم از این جنس است. درواقع بیشتر سیستم‌هایی که موضوع آن ایمنی و سلامت و محیط زیست کارکنان، پیمانکاران، محیط‌های کاری و فضا‌های عمومی را مد نظر قرار می‌دهد.   بیشتر بخوانید: بهبود سیستم پیشگیری و مدیریت بحران پایتخت
صدراعظم نوری با رد انتقاد مطرح شده درخصوص بیرون ماندن سازمان‌های کلیدی مثل آتش نشانی، اداره پسماند و سازمان مدیریت بحران از طرح HSE گفت: گسترش ندادن ساختار شهرداری هدفی است که شورای شهر پنجم دنبال می‌کند. از روز اول هم تلاش ما بر این بوده که جلوی گسترش ساختار شهرداری گرفته شود. چون ساختار شهرداری بیش از اندازه گسترده است و تعداد واحد‌هایی که به صورت موازی با هم کار می‌کنند متعدد است. نیروی انسانی خیلی زیاد و پیچیده بودن بیش از حد ساختار باعث می‌شود که سازمان از حالت چابکی و فعال بودن خارج شود و تبدیل به یک سازمان ناکارآمد شود؛ بنابراین پیشنهادی را که ما در صحن شورا در قالب طرح ارائه می‌کنیم با این هدف است که ساختار شهرداری را بزرگتر نکنیم تا منجر به افزایش نیروی انسانی نشود، چون امروز شهرداری به اندازه کافی نیروی انسانی دارد. از این جهت باید به این نکته توجه داشت.   وی ادامه داد: اما تلاش ما بیشتر بر این نکته متمرکز بوده که ساختار‌هایی که در سطح شهرداری هست و به نوعی به این مساله می‌پردازد، اما نه به طور کامل امکانی فراهم شود تا همپوشانی این ساختار‌ها برداشته شود و از حالت موازی کاری خارج شوند و ماموریت‌ها به حوزه‌های مشخص ارجاع شود و حوزه‌ها از کار‌های تکراری اجتناب کنند. نکته‌ای که وجود دارد جنس کار‌ها هم متفاوت هست. برای مثال در آتش نشانی وقتی بحث ایمنی مطرح می‌شود بالاخره جنسش با آن کاری که درحال انجام گرفتن است فرق می‌کند.   عضو شورای شهر تهران افزود: در خود شهرداری هم در یک قسمتی شرکت شهر سالم به عنوان یکی از شرکت‌های شهرداری دبیرخانه‌ای در آنجا هست و تا به حال هم تلاش‌هایی انجام گرفته و زحماتی کشیده شده، چون خود HSE موضوعی است که در سازمان‌ها تا حدودی جنبه حاکمیتی دارد و باید زیر نظر بالاترین فرد سازمان اداره شود تا بتواند آن اثرگذاری را بر همه قسمت‌های سازمان داشته باشد از این جهت جایگاهش در شرکت شهر سالم مناسب نیست. چون شرکت یک ساختاری است که طبق قانون تجارت عمل می‌کند و نمی‌تواند آن جنبه حاکمیتی را اعمال کند؛ بنابراین برای اینکه این جایگاه ارتقا پیدا کند و برای اینکه بتواند نقش هماهنگی بیشتری را ایفا کند و یک مقدار هم از موازی کاری اجتناب شود این پیشنهاد مطرح شد. اما باید در نظر گرفته شود که این پیشنهاد به عنوان یک کار مقدماتی مطرح است که در جلسات متعددی که ما با مدیران و معاونان شهرداری داشتیم درباره این طرح به یک جمع بندی رسیدیم که از یک صورت بهتر و مناسب تری برخوردار است و مورد وفاق و نظر افراد هم هست و انشاالله در آینده نزدیک این طرح را به صحن شورای شهر ارائه می‌کنیم و به تصویب می‌رسانیم.   انتهای پیام/ برچسب ها: صدراعظم نوری ایمنی محیط کار

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صدراعظم نوری ایمنی محیط کار ساختار شهرداری فضا های عمومی نیروی انسانی صدراعظم نوری محیط های کار محیط زیست شورای شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۷۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش سوزی در فروشگاه پلاسکو در هسته مرکزی شهر اهواز+عکس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت:این حادثه ساعت ۱۹:۵۷ دقیقه به سامانه ۱۲۵ اطلاع رسانی شد.

کوروش سبزعلی افزود:با اعلام این حادثه ۲۵ آتش نشان از ۶ ایستگاه به محل حادثه واقع در خیابان سلمان فارسی شرقی اعزام شدند.

وی ادامه داد:در این حادثه که در یک فروشگاه پلاسکو رخ داد، آتش نشانان ضمن ایمن سازی توانستند حریق را مهار و از گسترش آن جلوگیری کنند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اظهار کرد:علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی است.

دیگر خبرها

  • وقوع ۶۷ مورد حادثه در پی توفان سبزوار
  • مهار آتش سوزی در فروشگاه پلاسکو در هسته مرکزی شهر اهواز+عکس
  • دفاع شهردار تهران از وام میلیاردی به مدیران شهرداری
  • فوت مرد میانسال به دنبال سقوط در چاه
  • اهداف فولاد مبارکه در زمینه کاهش حوادث بسیار متعالی است
  • مترو قم به ایستگاه پایانی بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • فوت دردناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غم‌انگیز پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غمناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • ادعای شورای امنیت اسرائیل درباره یحیی السنوار