Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:51:32 GMT

لزوم الگوگیری از مکتب سردار دل‌ها

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۱۷۷۹۵

لزوم الگوگیری از مکتب سردار دل‌ها

سردار سرفرازی که در تمامی عرصه‌های مختلف مورد نیاز نظام و انقلاب اسلامی بر حسب ضرورت همه سختی‌ها را برای خدمت به مردم و کشور بی‌منت به جان می‌خرید و با روحیه ولایتمداری و انقلابی از هیچ کوششی دریغ نکرد و به درستی سردار دلها شد و مکتب او چراغ راه هدایت و مسیر عزت و سعادت گردید .

بررسی ابعاد مختلف زندگی، خدمات، مبارزات و ایثار و فداکاری‌های شهید حاج قاسم سلیمانی در راه دین و ارزش‌های‌ انقلاب، همه  سراسر درس‌آموز است که باید همواره بنحو مناسب برای مردم و جوانان ترسیم و برای ترویج آن اقدام  لازم توسط نهادها و رسانه‌های گروهی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این خصوص تعدادی از مردم و مسوولان یزد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به خصوص شهید سلیمانی و همسنگر او شهید ابومهدی المهندس به اهمیت تبیین ابعاد مکتب این شهید والامقام در جامعه و برای جوانان تاکید کردند.

یکی از فرهنگیان به خدمات مختلف این شهید در طول زندگی به خصوص در مبارزه با کروهک‌های تکفیری و مبارزه جانانه با داعش در عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: پیروزی جبهه مقاومت و شکست دشمنان در تجاوز به خاک برخی از کشورهای اسلامی مدیون ایثار و اخلاص سلیمانی است. 

رضا کمالیان با بیان اینکه سالگرد این شهید فرصت مناسبی برای تبیین افکار و آرمان‌های این سردار بزرگ است اظهار کرد: باید رسانه‌های گروهی و شبکه‌های اجتماعی با همکاری تشکل‌ها و نهادها دین خود را به این شهید بزرگوار که حق بررگی بر گردن همه دارد ادا کنند و در راستای بیان زحمات و نقش ایشان تلاش کنند.

دیگر شهروند یزد به اهمیت بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان در جامعه برای ترویج فرهنگ ایثار در مقابل تهدید نرم دشمنان اشاره کرد و یادآور شد: تمامی زندگی شهید سلیمانی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و فعالیت‌های ایشان در دوران هشت سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت نقش الگویی دارد.

فاطمه برزگر با اشاره به اینکه نسل جوان هنوز تشنه شناخت بیشتر از زوایای زندگی و ایمان و اخلاص این شهید است اظهار کرد: باید از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای برای تبیین خصوصیات و خدمات ایشان به نظام و امت اسلام به خصوص در عرصه بین‌المللی و مبارزه با داعش پرداخته شود.

وی تصریح کرد: مردم و نسل جوان ما برای رسیدن به قله‌های عزت و سعادت سخت به مکتب و مرام شهید سلیمانی و شهدای انقلاب اسلامی نیاز دارد چون تمامی زندگی این شهید نه تنها برای مردم و جوانان ایران که برای همه افراد در عالم موثر و الگویی بی‌بدیل و مثال‌زدنی است.                    

ضرورت بهره‌گیری از مکتب سلیمانی   

همچنین رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد گفت: شکست داعش و تقویت جبهه مقاومت در برابر استکبارجهانی مدیون جانفشانی سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی است و باید ابعاد زندگی و مکتب او برای مردم و حوانان تبیین و ترسیم شود.

حجت‌الاسلام محمد فخرالدینی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به خصوص شهدای جبهه مقاومت و مدافعان حرم افزود: هدف دشمنان در منطقه با حمایت از داعش ضربه‌زدن به انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت بود که با فداکاری سلیمانی شکست خورد.

وی با اشاره به اینکه موفقیت جبهه مقاومت در منطقه و پیشگیری از اهداف شوم دشمنان مدیون جانفشانی شهیدان به خصوص سردار سلیمانی است ادامه داد: باید شخصیت و ابعاد زندگی و مبارزات این شهید والامقام به نحو مناسب برای مردم و جوانان با استفاده از فضای فرهنگی و رسانه‌ای تبیین شود.

این مسوول علت اصلی موفقیت شهید سلیمانی در برابر داعش و دشمنان را ایمان، اخلاص و ولایتمداری برشمرد و اظهار کرد: باید در سالگرد شهادت این سردار سرفراز اسلام بیش از گذشته نسبت به ترسیم و تبیین خدمات ایشان در جریان مبارزه با داعش اقدام شود.

فخرالدینی با گرامیداشت یاد و خاطره این شهید گفت:  شناخت اهداف و آرمان‌های والای این سردار همیشه پیروز و ماندگار و تبیین راه او در تقویت جبهه مقاومت باید مورد توجه قرار گیرد که محور فرهنگ شهیدسلیمانی عزت، مقاومت و ولایتمداری بوده است.

ولایتمداری ویژگی سردار سلیمانی  

مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد هم گفت:  تاریخ همواره شاهد انسان‌های وارسته، مخلص و اثرگذار بوده است که بدون شک یکی از این شخصیت‌های ماندگار سردار رشید اسلام و جبهه مقاومت اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی است.

حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین نجم‌الهدی افزود: این شهید که خود پرورش یافته مکتب امام خمینی (ره) و جمهوری اسلامی است چنان شخصیت ممتازی پیدا کرد که تبدیل به یک مکتب شد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب مکتب سلیمانی شد و این موضوع مهمی است.

این مسوول یادآور شد: سردار سلیمانی ویژگی‌های منحصر به فرد داشت که او را برجسته کرد که مهمترین آن همان اخلاص بود، انسانی خدا محور و همه کارهایش را برای رضای خدا انجام می‌داد و مردم‌داری از ویژگی‌های دیگر شهید سلیمانی بود.

نجم‌الهدی خاطرنشان کرد: اگرچه ما شهید سلیمانی را به عنوان فرمانده سپاه قدس می‌شناسیم اما در حوادثی مثل سیل سال گذشته حاج قاسم به میدان آمد و با حضور خودش و تجمیع گروه‌های جهادی و مردمی خدمات قابل توجهی را انجام داد و برکات خدمات او فراگیر است.

وی بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی روحیه ایثار و فداکاری داشت و در نهایت در همین راه جان عزیزش را تقدیم کرد و شجاعت و بی‌باکی، ولایتمداری و ولایت پذیری و تبعیت از ولی‌فقیه ویژگی ممتاز شهید سلیمانی بود که باید این ابعاد برای مردم و جوانان ترسیم شود.

راه شهید سلیمانی ادامه دارد

همچنین فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری با رفتن سردار سلیمانی به حول و قوه‌ الهی کار او و راه او متوقف نخواهد شد و تمامی بسیجیان در کنار سایر اقشار در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های او بیش از گذشته وظایف دینی و انقلابی خود را انجام می‌دهند.

سرتیپ رضا پورشمسی افزود: تلاش‌های بی وقفه و خالصانه این سرباز ولایت در امر بین‌المللی مقاومت در تاریخ تاریک و اذهان  شوم جنایتکارانی چون آمریکا و اسراییل خواهد ماند و راه او توسط سرباز تحت امر ولایت و دلبستگان مقاومت با قوت بیشتر ادامه خواهد داشت.

این مسوول یادآور شد: شهید حاج  قاسم سلیمانی، کسی که رخت شهادت را سال‌ها بر تن داشت اما مشیت الهی اورا برای مبارزه با شیاطین، اشرار جهانی و بر کندن ریشه ظلم گرگ صفتانی چون داعش نگه داشته بود سرانجام به آرزو دیرینه‌اش رسید و مسیر جهاد و شهادت ادامه دارد.

پورشمسی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت اظهار کرد: زنده نگه داشتن این شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و احیای اهداف و تداوم راهی است که به عنوان یک مکتب باید مدنظر همه اقشار جامعه قرار گیرد که یک رسالت دینی و انقلاب است .

۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ تاریخ شهادت سردار قاسم سلیمانی است. شهید سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از برجسته ترین مقام های رسمی نظامی ایران بود که به همراه ابو مهدی المهندس همرزم وفادارش به دست آمریکایی ها در خاک عراق به شهادت رسید.

برچسب‌ها یزد شهدا قاسم سلیمانی پروندهٔ خبری نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد شهدا قاسم سلیمانی یزد شهدا قاسم سلیمانی اخبار کنکور گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی برای مردم و جوانان انقلاب اسلامی سردار سلیمانی جبهه مقاومت شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۷۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا حسنی آهنگر در نشست با رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) اظهار کرد: هدف ما دستیابی به مکتب دانشگاهی تراز انقلاب اسلامی بوده که مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب که همان قرائت اسلام ناب است.

وی با بیان اینکه ۱۵ سالی است در این حوزه را کار کردیم، گفت: الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم و در دو برنامه پنج‌ساله این الگو را پیاده‌سازی کردیم که مورد توجه ریاست‌جمهور قرار گرفت. بعد از گزارش‌های وزیر علوم و معاون اول ریاست‌جمهوری ایشان متقاعد شدند که بیایند دانشگاه را از نزدیک ببینند.

رئیس دانشگاه جامع امام‌حسین (ع) با اشاره به ضرورت نگاه راهبردی به شهر، استان، منطقه و جهان گفت: تمدن‌سازی اسلامی بر دو محور تربیت انسان‌های تراز تمدنی و تولید علم، فناوری و محصولات فن‌آورانه مبتنی بر نظریه‌پردازی شکل می‌گیرد که هر دو امر یادشده محصول و خروجی دانشگاه‌ها است.

حسنی‌آهنگر با بیان اینکه دانشگاه‌های ما در حوزه امنیتی-دفاعی فوق‌العاده درخشیدند، گفت: وعده صادق اتفاق خیلی‌بزرگی بود، چرا که به ۴ کشور صاحب سلاح اتمی شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی حمله کردیم و فقط رژیم اسرائیل را نزدیم.

وی اضافه کرد: از جایی که نخستین پهپاد ما بلند شد، بیش از ۱۰۰ هواپیمای مختلف از جمله F-15، F-16 و F-35 در آسمان سوریه، عراق، اردن تا رژیم صهیونیستی بالای سر این پهپادها بودند. ناوهای جنگی در مسیر خلیج فارس، دریای عمان تا دریای سرخ بودند و سامانه‌های پدافندی فعال داشتند و با وجود اینکه آماده بودند، این عملیات صورت گرفت.

رئیس دانشگاه امام‌حسین (ع) جرئت اقدام و حمله به آمریکا را از ویژگی‌های انحصاری عملیات وعده صادق دانست و گفت: روس‌ها در ادوار مختلف جنگ سرد هیچ‌گاه جرئت حمله به آمریکا نداشتند و خود این اتفاق خیلی‌بزرگی است. به این ترتیب عملیات وعده صادق نقطه عطف ما برای تبدیل شدن به یک قدرت بین‌المللی و جهانی بود.

حسنی‌آهنگر افزود: در نتیجه این عملیات جهان ما را به عنوان قدرت برتر پذیرفت و پیام‌های بعد از این عملیات و اتفاقات بعد از آن نشانگر همین موضوع است. سایر ابرقدرت‌ها این نقاط عطف را مانند ما طی کرده بودند و وعده صادق ما را به مرز قدرت بین‌المللی رساند.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از این قدرت کار فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها بوده که پیشتر زیر نظر سردار حسن تهرانی‌مقدم و امروز زیر نظر سردار حاجی‌زاده فعالیت می‌کنند. البته بر اساس داشتن کرسی‌های نخبگی می‌خواهیم به قدرت بین‌المللی برسیم و دنبال کشورگشایی نیستیم.

رئیس دانشگاه امام‌حسین (ع) گفت: نظام رتبه‌بندی دانشگاهی جهانی را آمریکایی‌ها طراحی کردند، برای هدایت مدیریت دانش در جهان است که نظام سلطه طراحی کرده و برای خودشان نظام فاخری است تا بتوانند با منطق خودشان بر جهان تسلط پیدا کنند.

حسنی آهنگر اضافه کرد: در دانشگاه امام حسین (ع) تلاش کردیم از این فضا خارج شویم و آینده جدیدی را خودمان کشف و ترسیم کنیم که مطالبه مقام معظم رهبری است. می‌کوشیم نظام مسائل انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران را در حراست از انقلاب اسلامی استخراج کنیم.

کد خبر 6092331

دیگر خبرها

  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی