Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@04:34:21 GMT

رشد ۳۵ درصدی نرخ بودجه جهادکشاورزی در سال جاری

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۱۸۰۳۱

رشد ۳۵ درصدی نرخ بودجه جهادکشاورزی در سال جاری

وزیر جهادکشاورزی گفت: امسال بیشترین نرخ رشد بودجه ای بعد از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مربوط به وزارت جهاد کشاورزی با ٣۵ درصد رشد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ "کاظم خاوازی" شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی در بجنورد، اظهار کرد: برای حمایت از صادرات محصولاتی که بازار را بهم نمی‌ریزند و یارانه نمی گیرند محکم ایستاده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: صادرات محصولاتی مثل مرغ و تخم مرغ و گوشت که یارانه دریافت می کنند، کنترل می شود.

 

 

وی با بیان اینکه با صحبت هایی که با رئیس سازمان ثبت اسناد کشور داشتیم تا پایان دولت بخش قابل ملاحظه ای از اراضی کشور سنددار می شوند، خاطرنشان کرد: تلاش داریم کاداستر اراضی ملی و کشاورزی امسال تمام شود.

 

 

وی با بیان اینکه در ستاد صادرات کشور به دنبال گره گشایی مشکلات بخش صادرات محصولات کشاورزی هستیم، اضافه کرد: با هدف خودکفایی و حمایت از کشاورزان برای نرخ تضمینی گندم و پنبه به جد ورود می شود.

 

 

وزیر جهادکشاورزی یادآور شد: مصوبه ١۵ سال به زمین مانده اختصاص یارانه آرد و سوخت برای عشایر نیز سه هفته گذشته در هیات دولت مصوب شد.

 

 

خاوازی در ادامه سخنان خود با اشاره به بخش کشاورزی استان خراسان شمالی اظهار کرد: باید موضوعات مهم بخش کشاورزی این استان شناسایی و حمایت شود، نهایت تلاش را برای توسعه بخش کشاورزی خراسان شمالی خواهیم داشت.

 

 

وی زنجیره تولید را درد اصلی بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: از تکمیل زنجیره های تولید چند محصول کشاورزی خراسان شمالی حمایت می شود.

 

 

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه یکی از زنجیره هایی که خراسان شمالی می تواند در آن پیشرو باشد مربوط به پشم است که می تواند به صنعت بسیار خوبی در استان تبدیل شود، اعلام کرد: برای حمایت از حوزه دام به دنبال حل مشکلات مربوط به خرید نهاده های دامی هستیم.

 

 

استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: به دلیل خام فروشی محصولات کشاورزی، خراسان شمالی در تولید ناخالصی کشور حدود نیم درصد سهیم است.

 

 

"محمدعلی شجاعی" با بیان اینکه سند سازگاری با کم آبی استان تایید و ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: در استان بیش از پنج هزار خانوار عشایری وجود دارد که در تفاهم نامه بین وزارت جهاد کشاورزی با استان باید به ایلراه ها توجه شود.

 

 

وی اضافه کرد: جمعیت تولید کننده پای کار با کمترین توقع را نمی توانیم نادیده بگیریم.

 

 

نمیانده عالی دولت در خراسان شمالی، بخش خصوصی را کلید حل مشکلات کشور دانست و اضافه کرد: باید همه پای کار بیایند و نقش آفرینی آن ها در بخش کشاورزی بیشتر شود.

 

 

شجاعی ادامه داد: اقلیم، آب و هوا و خاک این استان با استان دیگر متفاوت است و باید نسخه کشاورزی مخصوص به خود را داشته باشد.

 

 

وی با بیان اینکه کشاورز و بخش کشاورزی خراسان شمالی نیازمند مدیریت تمامی جوانب است، افزود: اگر تشخیص دهیم محصولی متناسب با شرایط استان نیست از چرخه تولیدات استان خارج شود.

 

 

وی گفت: کشاورز قشر تولید کننده استان است که متاسفانه به دلیل مشکلات معیشتی به شهرها مهاجرت می کند.

 

 

شجاعی با تاکید بر اینکه نسخه کشاورزی مخصوص خراسان شمالی رهاورد این سفر باشد که دانایی بر آن مسلط باشد، گفت: چند محصول کشاورزی متناسب با ظرفیت های استان جمع بندی شود.

 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: خراسان شمالی استانی بر پایه کشاورزی و دامپروری است و در  تولید محصولات مختلف مانند انگور، زعفران و.. رتبه دار است.

 

 

"غلامرضا هوائی" با بیان اینکه زیرساخت هایی مانند گاز، برق و آب در روستاهای استان ایجاد شده و یا در حال انجام است، خاطرنشان کرد: به دنبال توسعه کشاورزی پایدار در استان خراسان شمالی هستیم.

 

 

وی با اشاره به تخصیص اعتبار برای جلوگیری از فرسایش خاک های حاصلخیز استان که یکی ازدرخواست ها از وزارت جهاد کشاورزی است، اعلام کرد: می توانیم با انعقاد تفاهم نامه زمین های کشاورزی را در اختیار فارغ التحصیلان رشته کشاورزی برای اجرای طرح های متنوع کشاورزی قرار دهیم.

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزیرجهاد کشاورزی خرید گندم اختصاص بودجه وزیر جهادکشاورزی خراسان شمالی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۸۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: فروردین سال‌جاری تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان، ۲۵۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سیدشهرام کهریزی امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فروردین سال‌جاری ۳۴۶ هزار تن کالای ترانزیتی از پایانه مرزی پرویزخان وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته جهش چشمگیری ۲۵۳ درصد دارد.

وی درباره تردد ناوگان در پایانه مرزی پرویزخان، افزود: فروردین سال جاری ۱۲ هزار خودروی ناوگان حمل‌ونقل کالا برای بارگیری کالای ترانزیتی وارد این پایانه مرزی شده است که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۲۵۵ درصدی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: فروردین سال جاری بارگیری کالای ترانزیتی از پایانه مرزی پرویزخان به اقصی نقاط کشور ۱۸۷ هزار تن بوده است که نسبت به سال قبل ۳۹۴ درصد افزایش داشته و ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای بارگیری شده ۷۲۳۰ دستگاه بوده که با افزایش ۳۷۳ درصدی همراه است.

کهریزی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون جلسات متعددی در خصوص تسهیل تجارت و روان‌سازی تردد مسافر در پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه انجام شده است، در این جلسات از زاویه‌های مختلف بحث ترانزیت کالا و تسریع در تردد مسافران مطرح شد و نگاه‌های نرم‌افزاری، زیرساخت‌ها و امکانات تجهیزاتی که باید مهیا شود، در انجام کارها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی از پایانه مرزی پرویزخان به عنوان یکی از مرزهای مهم کشور در زمینه توسعه صادرات نام برد و افزود: این مرز در توسعه روابط ایران و عراق نقش فراوانی دارد و بخش عمده‌ای از صادرات ایران به عراق از طریق این مرز انجام می‌شود.

کد خبر 749717

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • پرداخت فوق العاده خاص به کارکنان نظام سلامت در سال جاری
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در اهواز وجود دارد
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در شهرداری اهواز وجود دارد
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در اولین ماه از سال ۱۴۰۳
  • جهش چشمگیر ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • رفع کمبودهای حوزه آب برای توسعه صنعت و کشاورزی خراسان شمالی
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال